jameson
Well-known member
- Liittynyt
- 19.2.2007
- Viestit
- 3554
Joo eipä nyt näy eikä kuulu formulastaraa täällä. [/QUOTES]
Sairaalassa "ruokamyrkytyksen" johdosta.
Joo eipä nyt näy eikä kuulu formulastaraa täällä. [/QUOTES]
Sairaalassa "ruokamyrkytyksen" johdosta.
Miten nyt enää saa kiinni toisia talleja kehitystyössä, kun ei saa testatakaan kuin kisojen harkoissa?Tokkopa se olisi kamalan hyvä veto. Brawn GP:n hyvä kyyti loppuu joko alkukesästä kun isot tallit ottavat eron kehityksessä kiinni tai viimeistään ensi kauden alussa, jos Brawn GP pysyy mestaruustaistelussa mukana loppuun asti ja keskittyy autonkehityksessä tämän kauden laitteeseen loppuun asti. Ensi kausi tuskin alkaa samanlaisella erolla seuraavaksi nopeimpaan. :doubtful:
Ei sitä ensi kauden autoakaan tämän vuoden aikana vielä testata juuri muualla kuin tuulitunnelissa ja CFD-simulaatioissa. Johonkinhan ne kehitysresurssit on suunnattava.Miten nyt enää saa kiinni toisia talleja kehitystyössä, kun ei saa testatakaan kuin kisojen harkoissa?
Ai niin tuulitunnelissa voi - muta ei se koko totutta kerro.
Eihän se sekunti täyttynyt. Ei sen ois vielä tarvinu syödä sitä hatullista.Joo eipä nyt näy eikä kuulu formulastaraa täällä. [/QUOTES]
Sairaalassa "ruokamyrkytyksen" johdosta.
Päivän paras :thumbup:Sairaalassa "ruokamyrkytyksen" johdosta.
Tätä onkin odotettu, saa nähdä kauanko kehtaavat jatkaa bensakikkailua.Juu nyt vasta tulikin mieleen että miten Lonsoa vituttaa ettei siirtyny Hondalle/Brawnille. Tosin ois se varmaan rellulla ajellut tuon pitkän kaupusteluajan seurauksena, mutta silti. :alppu:
Heikille taas mätetty kelpo annos benssiiniä, ihan hyvä juttu tällä kertaa vaan:
Heikki Kovalainen 690,6 kg
Lewis Hamilton 655 kg
Jos se 10 kg ylimääräistä bensaa vaikuttaa sen 0,3-0,4s/kierros niin ei ole ihme jos KOP ajaa Heikkiä 1-1,4s nopeampaa kisan alussa. Ja kuluukos renkaat vielä nopeammin kun bensakuorma on heikillä tuonverran reilumpi? Heikki puristaa pari kierrosta ja renkaat on taas kuoriutunut ja kisa on siinä.:alppu:Tätä onkin odotettu, saa nähdä kauanko kehtaavat jatkaa bensakikkailua.
Noihin bensaeroihin on kyllä pätevät perusteet, kun Heikki lähtee ruudusta 12 ja Hamilton ruudusta 18. Hamiltonilla on edessään muutama hitaampi auto, joista olisi hyvä päästä ohi mahdollisimman nopeasti. Tämän mahdollistaa kevyehkö auto. Tämä tosin vaatii nopeaa nousua, että eroa syntyy ohitettuihin kuljettajiin tarpeeksi. Normaalipainoisella autolla on puolestaan suurempi riski juuttua hitaampien perään.Tätä onkin odotettu, saa nähdä kauanko kehtaavat jatkaa bensakikkailua.
Taasko se Stara on mennyt juomaan autotallilämmintä Lasolia. On se perkele äijjä!Joo eipä nyt näy eikä kuulu formulastaraa täällä. [/QUOTES]
Sairaalassa "ruokamyrkytyksen" johdosta.
Kuulemma ottanu huikkaa monesti kun kirjotellut tänne.
voisko slicksit vaikuttaa sittenkin paljon enemmän kuin luultiinMielenkiintoista sinänsä kun jatkuvasti ollaan pudottamassa tehoja ja downforcea, niin nyt sitten mentiin ekaa kertaa 2004 vuoden (historian nopeimmat autot) jälkeen kierrosajoissa alle 1:25.
FIA = FAIL
Edelliskauden aikojen saavuttaminen on ihan kiinni siitä kuinka paljon sääntöjä muutetaan ja autoja ajatellaan hidastettavan. Jos säännöt pysyisivät samoina, niin autothan olisi jo pakasta nopeampia. Nyt muuttui niin paljon, että ennustaminen oli vaikeaa, mutta varmasti tämä vauhti on yllättänyt sääntöjenlaatijatkin.Hiukan kanssa ihmettelen kun monesti kauden edetessä päästään jo edellisvuoden kierrosaikoihin. Kehittävätkö tiimit muka aina autojaan nopeammin kuin edelliskaudella. 30 vuoden päästä on varmaan jo taitoa kehittää autoa 10 sekuntia/kierros kauden aikana jotta saavutetaan taas edelliskauden lopun taso