Mun mielestä toi on oikein.Ferrari (Kimi, Massa)
Renault (Alonso, Piquet)
Mclaren (Heikki, Hamilton)
BMW (Heidfeld)
menikö oikein?
Mun mielestä toi on oikein.Ferrari (Kimi, Massa)
Renault (Alonso, Piquet)
Mclaren (Heikki, Hamilton)
BMW (Heidfeld)
menikö oikein?
Ferrarilla tuo ainakin menee, siten että nappia voi painaa ennemin, mutta KERS aktivoituu, kun painaa kaasun pohjaan eli voi se aktivoitua ennen tuota nopeutta ellei ole sitten säännöissä kielletty.Tätä mietin itsekin ja laskeskelin että KERS:n antama n. 10%:n tehoetu riittää antamaan n. 30 metrin edun startissa. Laskujen arvot ovat kyllä melkolailla hatusta, esim. Albert Parkin lähdön ja ekan mutkan jarrutuksen välistä matkaa en löytänyt netistä millään joten youtubevideosta arvioin sen matkan kulkemiseen kuluvan ajan ja sitten vähensin siitä 2 sekuntia joka kuluu formulan kiihdyttämiseen 100km/h tuntinopeuteen (jossa KERS-nappia vasta painetaan) ja sitten karkealla arviolla F1-auton kiihtyvyydestä sain laskettua KERS-tehokkaan matkan. Ja kun muutkaan laskuissa tarvittavat arvot eivät olleet todellakaan luotettavimmasta päästä, niin tuohon 30 metriin kuuluu aikamoinen virhearvio, mutta onhan se suuntaa antava. Ja jos 4,5 metriä on F1-auton pituus ja suunnilleen myöskin lähtöruutujen välinen etäisyys niin kyllä 6. ruudusta pääsisi ensimmäiseen mutkaan ykkösenä ja 7. ruudusta rinta rinnan paaluauton kanssa! :eek!:
Vähän kuulostaa kuitenkin liiankin kovalta tuollainen nousu, joten lähtöarvoissa on luultavasti ollut arviointivirhettä. Lisäksi eivätköhän Ferrarit joudu pussiin jossakin välissä. Hyvällä tuurilla suunnilleen neljän sijan nousun luulisi olevan kuitenkin mahdollisuuksien rajoissa.
Oho, unohtu...Varmaankin KERSilliset autot saavat paremmat lähdöt, mutta en usko muuten sen paljon ratkaisevan. Odotukset suomalaiskuskien kohdalla ei korkealla ole, mutta en nyt vielä heitä kirvestä kaivoon.
BTW: Valot pois nyt tunniksi http://www.helsinginuutiset.fi/Uutiset/Arkisto/2009/03/28/Valot-pois-tunniksi :alppu:
hyvä kun muistutit. laitoin kynttilät tulille, ja vaimokin lämpes.Varmaankin KERSilliset autot saavat paremmat lähdöt, mutta en usko muuten sen paljon ratkaisevan. Odotukset suomalaiskuskien kohdalla ei korkealla ole, mutta en nyt vielä heitä kirvestä kaivoon.
BTW: Valot pois nyt tunniksi http://www.helsinginuutiset.fi/Uutiset/Arkisto/2009/03/28/Valot-pois-tunniksi :alppu:
Joo, mutta mielestäni button ei ole vielä koskaan päässyt näyttämään mitä on miehiään? Näin taisi olla häkkiselläkin? kuinka vanha oli, kun voitti mestaruuden?Joo melko idiootilta Honda näyttää... Brawn on tällä hetkellä sentasoinen talli että siellä pitäisi olla todellisia huippukuljettajia. Joku Prost tai Schumacher pesisi tuon parivaljakon mennen tullen. Ainakin koko kauden aikana.
Ekana kautena tuskin on odotettavissakaan että vetää Ralfin tasoista kuskia neppariin..Nii-in... Mutta liki vuosikymmenessä huippukuski kyllä jo ehtii erottua. Button ei mitenkään murskannut Ralfia, Fisichellaa, Trullia tai nyt Barrichelloakaan menneinä kausina. Villeneuve ja Sato olivat jonkin verran heikompia.
Hyvä kuljettaja, mutta melko kylmää kyytiä voisi saada mielestäni Kimin, Hamiltonin tai Alonson tiimikaverina. Tai sitten tästä kaudesta tulee hänelle läpimurtokausi ja akveri ajaa täynnä motivaatiota paremmin kuin viime vuosina heikohkolla autolla.
Eiköhän nuo autokaupan maailmanlaajuiset myyntiongelmat ole kiinni "hieman" suuremmista kuvioista kuin menestyksestä moottoriurheilussa... :thumbup:Olisiko tämänkauden menestys tuonnut kaivattua potkua myyntiin?
Eikös häkän aikana mclaren panostanu pelkästää mikan ajamiseen. Buttoni ei ole koskaan saanut sellaista mahdollisuutta. Siis tarkoitan, että talli jossa button on ajanut ei ole koskaan ollut mestaruus taistelussa mukana. Joten on ollut turha lataa resursseja yhteen mieheen. Tuleva kausi näyttää miten brawn gp menestyy ja kumpaa kuskiin panostetaan? who knows?Nii-in... Mutta liki vuosikymmenessä huippukuski kyllä jo ehtii erottua. Button ei mitenkään murskannut Ralfia, Fisichellaa, Trullia tai nyt Barrichelloakaan menneinä kausina. Villeneuve ja Sato olivat jonkin verran heikompia.
Hyvä kuljettaja, mutta melko kylmää kyytiä voisi saada mielestäni Kimin, Hamiltonin tai Alonson tiimikaverina. Tai sitten tästä tulee hänelle läpimurtokausi ja kaveri ajaa täynnä motivaatiota paremmin kuin viime vuosina heikohkolla autolla.