- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13770
Saattaa monien pettymykseksi kumminkinEi tolla Mäccärillä.
Saattaa monien pettymykseksi kumminkinEi tolla Mäccärillä.
Ja kun Malesiassa alkaa satamaan,niin sitä vettä tulee kuin esterin ahterista.Red flag.Tulee muuten todella pimeä GP jos saadaan ukkosmyrsky tuonne kello 5-7 välille :eek!:
entäs Larenin?
Vanha totuus on se, että sade pienentää autojen voimasuhde-eroja ja korostaa kuskien panosta. Sateella voi Malesiassa voittaa vaikka Fisichella Force Indialla (kuten kerran voitti sateella Jordanilla).Moe Szyslak sanoi:Ei tolla Mäccärillä.
Taitaa Mäkin kohdalla sade kasvattaa eroa. Kuitenkin ongelmana on iso pito-ongelma takapyörien suhteen, mikä on kuulemma ikävä juttu märällä radalla.Vanha totuus on se, että sade pienentää autojen voimasuhde-eroja ja korostaa kuskien panosta. Sateella voi Malesiassa voittaa vaikka Fisichella Force Indialla (kuten kerran voitti sateella Jordanilla).
Loistavasti ilmaistu.e: jos räikkönen antaa 110% ni se tietää aivan varmasti seinää
Nykyisellä kuljettajakaksikolla Ferrarin täytyy vain jatkuvasti rukoilla täysin kuivaa keliä. Vastaavasti Brawn GP:n parivaljakko nykyisellä autolla tullee olemaan lähes murskaava, jos taivaalta tulee vettä.jos sataa ni veikkaan että ferrari ei tuu pärjäämään. millon viimeeksi ferrarikuskit on pärjänny sateella? viime kaudella pistettii sadekisojen ongelmia auton viaksi, mutta tuskin pelkästään autosta oli kiinni.. toivottavasti on kuivaa :dunno:
Autoa tosin ei ole vielä testattu sateella, joten ei se helppoa Jensonille & Rubensillekaan tule olemaan, vaikka molemmat sateella loistavia ovatkin.Nykyisellä kuljettajakaksikolla Ferrarin täytyy vain jatkuvasti rukoilla täysin kuivaa keliä. Vastaavasti Brawn GP:n parivaljakko nykyisellä autolla tullee olemaan lähes murskaava, jos taivaalta tulee vettä.
Pito-ongelma taitaa kuitenkin olla aerodynaamiikan puolella. Sepangissa toki on nopeita mutkia, joissa sillä on paljonkin merkitystä, mutta sateella kaarrenopeudet tippuvat ja mekaanisen pidon merkitys kasvaa. Saderenkaat ovat aivan oma lukunsa, eikä slicksien käyttäytymisestä voi suoraan päätellä kuviorinkuloiden käyttäytymistä.Taitaa Mäkin kohdalla sade kasvattaa eroa. Kuitenkin ongelmana on iso pito-ongelma takapyörien suhteen, mikä on kuulemma ikävä juttu märällä radalla.
Tietysti McLarenin testit sadekelillä meni aika loistavasti. Eivät tietysti 2009 sääntöjen mukaisella autolla juuri ajaneet kun ei pysynyt millään radalla.
Edelleenkään McLaren ei saa ajaa 2008 takasiivellä.Pito-ongelma taitaa kuitenkin olla aerodynaamiikan puolella. Sepangissa toki on nopeita mutkia, joissa sillä on paljonkin merkitystä, mutta sateella kaarrenopeudet tippuvat ja mekaanisen pidon merkitys kasvaa. Saderenkaat ovat aivan oma lukunsa, eikä slicksien käyttäytymisestä voi suoraan päätellä kuviorinkuloiden käyttäytymistä.
Kuskit ovat kertoilleen autojen olevan paljon vaikeampia ajettavia sateella kuin ennen. Se entisestään korostaa hyvien sadekuskien mahdollisuuksia - ja lisää huonojen virheitä.
Siis puhuin lähinnä mitä tapahtui sadekeleissä ajetuista testeistä. 2009-takasiivellä McLaren oli muihin verrattuna täysin hukassa, 2008-versiolla saivat kilpailukykyisiä aikoja. Kuivalla heidän ongelmanaan on ollut se, etteivät saa takarenkaita tarpeeksi lämpimäksi ja kun tuo ongelma johtuu aerodynamiikasta, niin se ongelma ei poistu kuviorenkailla.Pito-ongelma taitaa kuitenkin olla aerodynaamiikan puolella. Sepangissa toki on nopeita mutkia, joissa sillä on paljonkin merkitystä, mutta sateella kaarrenopeudet tippuvat ja mekaanisen pidon merkitys kasvaa. Saderenkaat ovat aivan oma lukunsa, eikä slicksien käyttäytymisestä voi suoraan päätellä kuviorinkuloiden käyttäytymistä.
Kuskit ovat kertoilleen autojen olevan paljon vaikeampia ajettavia sateella kuin ennen. Se entisestään korostaa hyvien sadekuskien mahdollisuuksia - ja lisää huonojen virheitä.
Rosa valitteli, että nuo autot olisivat vaarallisia sateella. Kumman paljonhan tuota rutinaa tuli juuri McLaren-kuskeilta.Heikkihän valitteli testien aikaan, että märällä ei ole pitoa yhtään. Tiedä sitten paljonko oli kyse huonosta autosta ja paljonko uusista säännöistä.
de la rosalle varmaan tullu yllätyksenä että sateella pitää ajaa hitaammin :jaska:Rosa valitteli, että nuo autot olisivat vaarallisia sateella. Kumman paljonhan tuota rutinaa tuli juuri McLaren-kuskeilta.
Jos sataa, niin KERS voi kyllä olla myös täysin hyödytön. Tähän kaipaisi kyllä kuljettajien kommenttia, mutta luulen ettei näillä autoilla kiihdytellä talla pohjassa oikein missään vaiheessa, kun keli on märkä.Jos sataa, niin KERS voi tuoda aika yllättäviä piirteitä autoihin. Sateella tarvitaan enemmän kiihtyvyyttä, joten siihen tulee apua. Toisaalta KERS siirtää painopistettä taakse ja voi aiheuttaa pulmia etupään pidon kanssa.