Jari-Matti Latvala

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1363
Nähtäväksi jää. Mutta aika selväksi on käynyt että Tommi M ei halua Latvalaa talliinsa. Ihme kun Rovanperäkään kelpaa. Citroenilla ranskalaisuus on etu, M-Sport antoi auton Elfyn Evansille, jota mikään muu WRC-talli ei olisi edes harkinnut. Samoin Greensmithin osakkeet eivät muualla olleet mitenkään korkeassa kurssissa. Mutta Tommi ei vahingossakaan vedä kotiinpäin vaan ajattaa ennemmin jotain brittejä kuin suomalaista kuskia.
Mihin perustat tämän väitteen, kun viidestä kuskista kolme on ollut suomalaisia?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15969
Sijainti
Tampereen lenkki
Mihin perustat tämän väitteen, kun viidestä kuskista kolme on ollut suomalaisia?
Juuri näin, etenkin 2017 kansainvälisessäkin lehdistössä ihmeteltiin Juho Hännisen ajattamista tehdasautossa, kun Andreas Mikkelsenin ja Mads Østbergin kaltaisia MM-rallejakin voittaneita kuskeja jäi ilman penkkiä. Toki tässä oli varmaan enemmän kyse auton kehitystyön jatkamisesta saman kuskin kanssa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Juuri näin, etenkin 2017 kansainvälisessäkin lehdistössä ihmeteltiin Juho Hännisen ajattamista tehdasautossa, kun Andreas Mikkelsenin ja Mads Østbergin kaltaisia MM-rallejakin voittaneita kuskeja jäi ilman penkkiä. Toki tässä oli varmaan enemmän kyse auton kehitystyön jatkamisesta saman kuskin kanssa.
Toyota ajatti myös F1-tallinsa debyyttivuonna entisiä testikuskejaan Mika Saloa ja Alan McNishiä. Varsinkin McNish oli ihmeellinen tapaus, sillä hänellä oli jo ikää 32 vuotta eikä hän ollut aiemmin kilpaillut F1-tasolla.

Samoin Honda ajatti nyt Suzukassa Japanissa menestystä niittänyttä kuljettajaa saa F1-kisan vapaissa harjoituksissa vaikka miehellä ei yli 30-vuotiaana ole mitään saumaa oikeasti F1:iin.

Se on sitä japanilaista lojaaliutta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
toimittaja Lempinen ruoskii aika suorasanaisesti Mäkisen Tommia erittäin huonoksi tallipäälliköksi, joka ei osaa tai ei ainakaan välitä ns. ihmisjohtamisesta pätkän vertaa. Kun kaikki menee putkeen, Tommi kehuu kuskejaan ja muuta henkilökuntaa vuolaasi, mutta autahan kun asiat menevät vihkoon: silloin syylliset kaivetaan tikunnokkaan ja nolataan julkisesti. Esimerkkinä tämän vuotinen Jyskälä ja Urpo 2019 kommentit. Lempisen mukaan ei ole mitenkään ihmeellistä että tallin teknisen henkilökunnankin parissa vaihtuvuus on ollut suurta. Mäkisen management by Perkele ei vaan toimi 2020-luvulle tultaessa.

Artikkeli: https://www.is.fi/ralli/art-2000006278360.html
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Onhan tuo ihan uskomatonta horinaa alusta loppuun tuo kyhäelmä.

Eniten huokailutti tämä kappale:

Tallipäällikkönä Mäkisen vahvuudet ovat konepellin alla, heikkoudet puolestaan ihmisjohtamisessa. Esimerkiksi Mäkisen ex-manageri Timo Jouhki viittasi tähän puutteeseen Urheilulehden haastattelussa syksyllä 2017, ja viime vuosina useat sisäpiirilähteet ovat puhuneet samasta asiasta. Rallipiireissä tästä faktasta on kollektiivisesti vaiettu.
Eli rallipiireissä on mukamas vaiettu asiasta vaikka sitten siitä kuitenkin puhutaan lehdissä ja ex-managerikin on kertonut siitä avoimesti.

Sekään ei saisi tulla toimittelijalle yllätyksenä, että kun japsit lähtivät WRC:hen mukaan hyvin varovaisin askelin, niin positiivisen startin saaneessa tallissa oli silloin hyvä ilmapiiri vaikka tulokset jäivätkin laihoiksi. Nyt kun mennään jo kolmatta kisakautta, niin samanlaisella b-miehen köröttelyllä ei kuulukaan saada kehuja. Talliin tultuaan Tänak näytti heti, miten Toyota kulkee ja että vauhdin puolesta talli kuuluu mestarisuosikiksi.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5582
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Suomen n. 5,5 miljoonasta asukkaasta arviolta 5,4 miljoonaa on sellaisia, jotka yökerhotoimittaja Lempinen tuntee henkilökohtaisesti jo usean vuoden ajalta. Loput n. 100 000 henkilöä ovat hänelle tuttuja ihan varhaislapsuudesta saakka. Tämä siis ihan yleisenä toteamuksena, ottamatta kantaa linkatun jutun sisältöön.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Hieman lyhytnäköistä lytätä ajatus osa-aikahommista. Jos hän ei aja rallia, niin niitä hommia ei sitten ole tiedossa tulevaisuudessakaan. Mikäli hän ajaisi ensi kauden puolikkaalla sopparilla ja onnistuisi edes useimmissa kisoissa, niin silloin hommia alkaisi taas olla tarjolla ihan eri tavalla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Hieman lyhytnäköistä lytätä ajatus osa-aikahommista. Jos hän ei aja rallia, niin niitä hommia ei sitten ole tiedossa tulevaisuudessakaan. Mikäli hän ajaisi ensi kauden puolikkaalla sopparilla ja onnistuisi edes useimmissa kisoissa, niin silloin hommia alkaisi taas olla tarjolla ihan eri tavalla.
Lyhytnäköistä ehkä, mutta kun ainoa motivaation lähde on fantasia maailmanmestaruudesta, niin ei sitä millään pätkäpesteillä toteuteta. Jonkun Ruotsin rallin ja Jyskälän voi käydä ajelemassa ihan vaan huvin vuoksi ja urheilun kannalta mutta muualle ei ole pienintäkään motivaatiota lähteä rallattelemaan vain ajamisen ilosta. Joskus se mielenkiinto ajella vain ajamisen ilosta loppuu - niin kävi Häkkiselle ja JJ:lle kuin monelle muullekin. Ja etenkin ratapuolella, missä piisaa näitä eri sarjoja, moni kuski ajaa mieluummin jonkin alemman sarjan voitosta kuin pyörii huipputasolla sijoilla ynnä muut. Rallin puolella tätä ei kovin paljoa ole nähty et WRC dropit innostuis "jäähdyttelemään" jossain EM- tai kansallisissa sarjoissa enemmän kuin satunnaisissa kisoissa.
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Taitaa latvala pelastua Tänakin Hyundai sopimuksen myötä... :yuck:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Riippuu ihan siitä millaisen ässän Tommi hihastaan ravistaa. Voihan se olla että ensi kauden Toiota-kuskit on Meeke, Rovis ja Ogier ynnä Katsutaja TMR:n ilmoittamalla nelosautolla jossain kisoissa.

Tai sitten vaikka Ogier-Breen-Rovis + Katsutaja
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Menee kyllä kiharaiseksi, jos Ogier päätyisikin Toyotalle jo ensi kaudeksi. Itse pidän todennäköisempänä eläköitymisen lykkäämistä ja Toyota-diiliä kaudelle 2021. Neuvillellakin on ymmärtääkseni voimassa oleva sopimus Hyundain kanssa kauden 2021 loppuun asti eli Toyota ei häntä saane vielä kaudelle 2020. Yhden "välivuoden" talli voi kestää muttei kahta; se tarvitsee voittavan kuljettajan viimeistään kaudelle 2020.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Riippuu ihan siitä millaisen ässän Tommi hihastaan ravistaa. Voihan se olla että ensi kauden Toiota-kuskit on Meeke, Rovis ja Ogier ynnä Katsutaja TMR:n ilmoittamalla nelosautolla jossain kisoissa.

Tai sitten vaikka Ogier-Breen-Rovis + Katsutaja
En usko. Aika heikko kokemus yhteensä tällä kolmikolla Toyotasta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
No mistä sitä tietää, kuka pani ensin.
Palataanpa astialle. Maisa on nyt kertonut vahvojen naisten lehdessä Jari-Matin pettäneen ensin. Lisäksi hän paljasti tulleensa raskaaksi keväällä (mutta kenelle?) ja rivien välistä oli luettavissa, että teetätti abortin viime tipassa, kun lapsi ei sopinutkaan kuvioihin. Tuossa vaiheessa on jo varmaan mietitty muita miehiä, siis.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5582
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Palataanpa astialle. Maisa on nyt kertonut vahvojen naisten lehdessä Jari-Matin pettäneen ensin. Lisäksi hän paljasti tulleensa raskaaksi keväällä (mutta kenelle?) ja rivien välistä oli luettavissa, että teetätti abortin viime tipassa, kun lapsi ei sopinutkaan kuvioihin. Tuossa vaiheessa on jo varmaan mietitty muita miehiä, siis.
En sen enempää viitsi aihetta kommentoida, totean vaan että olipahan "classy move" tältä haastattelun antaneelta henkilöltä. Jos joku haluaa haaskata aikaansa tutustamalla ko. henkilön aiempiin edesottamuksiin, niin sanoisin että aika linjassa mennään. Mutta joo, se siitä.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Laatu lähde IL haastatellut Latvalaa, joitain kisoja Toyotalla.
https://www.iltalehti.fi/ralli/a/e8908539-b79b-4ae6-977b-fbc86eb987b5

Jos tekstit on oikeasti Latvalan sanomia, niin hyvin hämmentävää edelleen miten rankkaa välivuonna näyttöjen antamisen Ruotsissa tai Suomessa korkealle. Niissähän Latvalan voitto pitäisi olla odotettavissakin, mutta luulisi että tallipäälikköjen silmät oikeasti avaavaa next level shittiä voi olla vain esim. ylivoimainen voitto jossain rallissa tai olosuhteissa missä hän on ennen pärjännyt kaikkein huonoimmin.

Esim. jos vaikka nappaisi kuuman kolmikon edestä voitot Montessa, Saksassa ja Japanissa niin saattaisi alkaa olla jo paremmat asetelmat 2021 vuodelle.

https://yle.fi/urheilu/3-11090228
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4369
Ruotsi ja Jyväskylä sattuu olemaan rallit joista takaa lähtevä hyötyy ajopaikastaan erityisen paljon.... ;)
 
Ylös