2009 Malesian Grand Prix - Aika-ajot

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Force India pelaa varman päälle. Sutilin autossa 655,5 kg ja Fisichellan autossa 680,5 kg bensaa. Toivovat varmaan, että edes toisella olisi hyvät mahikset, jos tulee lottokisa :D
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Tuossa olisi laskelma, jos oletaan et 10 kg bensaa tekee sen 0,4s/kierros, että minkä verran kuskit olisivat jääneet toisistaan samalla bensalasteilla. Alonso on vaikea sanoa kun ei tainnut ajaa toista yritystä Q3:ssa.
Button
Trulli +0,232
Vettel +0,857
Barrichello +0,29
Glock +0,649
Rosberg +0,729
Webber +0,776
Kubica +0,805
Räikkönen +0,889
Alonso +1,658

Ei ole kuin trullilla mahdollista haastaa BGP aika-ajossa. muut ovat puol sekuntti perässä.
 

Tomppa

Well-known member
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
241
Tuossa painot aika-ajojen sijoitusjärjestyksessä.

Koodi:
Pos. Driver       Team                Car weight (kg)
 1.  Button       Brawn-Mercedes         660
 2.  Trulli       Toyota                 656.5
 3.  Vettel       Red Bull-Renault       647
 4.  Barrichello  Brawn-Mercedes         664.5
 5.  Glock        Toyota                 656.5
 6.  Rosberg      Williams-Toyota        656
 7.  Webber       Red Bull-Renault       656
 8.  Kubica       BMW-Sauber             663
 9.  Raikkonen    Ferrari                662.5
10.  Alonso       Renault                680.5
11.  Heidfeld     BMW-Sauber             692
12.  Nakajima     Williams-Toyota        683.4
13.  Hamilton     McLaren-Mercedes       688
14.  Kovalainen   McLaren-Mercedes       688.9
15.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari     670.5
16.  Massa        Ferrari                689.5
17.  Piquet       Renault                681.9
18.  Fisichella   Force India-Mercedes   680.5
19.  Sutil        Force India-Mercedes   655.5
20.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari     686.5
Pitääkö siis top10:n ulkopuolellekin jääneiden kertoa heti aika-ajojen jälkeen bensamäärä jolla lähtevät kisaan?
 
Viimeksi muokattu:

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Tässä taas suuruusjärjestys. Kuljettajat tulevat varikolle varmaan suunnilleen tuossa järjestyksessä.


Jos joku haluaa tuon kisatoikkiin pistää viime kisan tapaan, niin siitä vain.
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Onkos tässä virhe vai milläs perusteella mtv3 katsoo, että Alonson lähtöpaikka on 8. ja Barrichellon 9.? Barrichellohan oli ennen viiden lähtöruudun rangaistusta 4. ja Alonso 10.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Vois noi edes yrittää jotain vähän mielikuvituksellisempaa taktikointia. Aina samat kuormat samoilla sijoilla.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Vois noi edes yrittää jotain vähän mielikuvituksellisempaa taktikointia. Aina samat kuormat samoilla sijoilla samoissa kisoissa.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Eipä näytä järin yllättävältä tuo aika-ajojen tulosliuska, lukuunottamatta Felipe Massan huonoa sijoitusta. Räikkösen aikaan suhteuttuna on ihan todennäköistä, että brassi olisi pystynyt tappelemaan jopa pääsystä top vitoseen, mutta tallin kohellus pilasi ne mahdollisuudet. Alfonsolla lienee tankki laitettu niin täyteen kuin suinkin mahdollista? Kuulemma oli Iltalehden nettisivujen mukaan luovuttanut ja ajanut vain yhden nopean kierroksen viimeisessä osiossa. Veikkaankin, että Alfonso tulee jälleen nousemaan yllättävän korkealle hyvän taktiikan turvin.
 
Viimeksi muokattu:

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Eipä näytä järin yllättävältä tuo aika-ajojen tulosliuska, lukuunottamatta Felipe Massan huonoa sijoitusta. Räikkösen aikaan suhteuttuna on ihan todennäköistä, että brassi olisi pystynyt tappelemaan jopa pääsystä top vitoseen, mutta tallin kohellus pilasi ne mahdollisuudet. Alfonsolla lienee tankki laitettu niin täyteen kuin suinkin mahdollista? Kuulemma oli Iltalehden nettisivujen mukaan luovuttanut ja ajanut vain yhden nopean kierroksen viimeisessä osiossa. Veikkaankin, että Alfonso tulee jälleen nousemaan yllättävän korkealle hyvän taktiikan turvin.
Entäs sitten Heidfeld :wink: Sillä on vielä Alonsoakin 12 kig enemmän polttoainetta. Heidfeld voi silti saada ihan hyvän lähdön, kun on KERS käytössä. Toivottavasti onni suosii rohkeaa.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Onkos tässä virhe vai milläs perusteella mtv3 katsoo, että Alonson lähtöpaikka on 8. ja Barrichellon 9.? Barrichellohan oli ennen viiden lähtöruudun rangaistusta 4. ja Alonso 10.
Taitaa tosiaan olla virhe. Paritsellon pitäisi olla kaiken järjen mukaan yhdeksäs ja Alfonson kymmenes.
Entäs sitten Heidfeld :wink: Sillä on vielä Alonsoakin 12 kig enemmän polttoainetta. Heidfeld voi silti saada ihan hyvän lähdön, kun on KERS käytössä. Toivottavasti onni suosii rohkeaa.
Nyt pitää myöntää unohtaneeni ihan kokonaan, että nuo aika-ajojen bensamääräthän julkaistaan nykyään kaiken kansan nähtäväksi. Siinähän se lista olikin näköjään pari viestiä ylempänä. Tuon perusteella esim. Räikkösellähän saattaa olla ihan ok mahdollisuudet noust akorkeille pistesijoille, mutta se tarkoittaa sitä, että ainakin Kubica pitää ohittaa jo startissa.

edit: sivuhuomiona mainittakoon, että laitoin nimeni tuohon Deep Throatin sigussa olevaan adressiin!
 
Viimeksi muokattu:

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Kyllä Ferrariin täältä on luottamus melkein lähtenyt täydellistä munaamista (taas). Massan taktiikka viimekisassa ja sitten tämä. Taktinen osaaminen on sarjan huonointa ja, kun auto ei ole paras lopputulos on tämä. Harmittaa ja oikeasti ja jotkin (kehtaavat) pitää sitä hyvänä juttuna, että Massalle käy näinkin paskasti ja usein. Ilmeisesti Räikkösfanaatikot eivät halua / uskalla nähdä, kun Massa taistelee Kimin kanssa tasasin säänöin.
Vaikka en Massaa kannatakaan yhtään, niin silti harmittaa tuollainen kisan turhaan pilaaminen/vaikeuttaminen. Ferrarin tallipisteet siinä menevät. Ja lisäksi tuntuu siltä, että mitä enemmän tallille tulee lisää mietittävää tuollaisten lähtöruutujen seurauksena, sitä enemmän tilanteen hallinta karkaa käsistä. Taitaa olla turhaa unelmointia ajatella, että ehkäpä Ferrarilla tehdään oikeita päätöksiä siinä vaiheessa, kun sade alkaa tai rata alkaa kuivumaan. Toivotaan kuitenkin parasta.

Viime kauden Britannian GP vielä toistaiseksi itsellä aiheuttanut suurinta ihmettelyä Ferrarin päätösten suhteen. Muut käyvät normaalisti vaihtamassa renkaat ja tankkaamassa. Kunnes Kimi tuli suorittamaan pysähdystään ja poistui samoilla kuluneilla renkailla jatkamaan... "That can't be good"-henkinen ajatus pyöri voimakkaasti päässä silloin. Ehkäpä tällä kaudella tosiaan pyritään takaisin sinne kaaoksen kultaisten vuosien tasolle.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Siis kyllä tää on ihan Buttonin kisa ellei sitten vaihdelaatikko hajoo tai monsuuni pyyhkäse radalta. Ei vaan voi mitään sille et Brawn GP on niin saakelin hyvä.

Takana on sit hyvin jännittävää. Top ysistä voi kuka tahansa ajaa palkintopallille kunhan kaikki menee putkeen. Voi olla, että Toyotat ajaa hyvän varman kisan ja ottaa himmeet mitalit tai sitten Barichello tekee huippunousut sateesta ja ajaa kolmanneks kun taas Räikkönen ajaa erinomaisesti myös ja onnistuu hilaamaan ittensä toiseksi. Tai sitten Webber yllättää tai sit...

Eli melkoiset mahdollisuudet vaikka mihin. Hyvää kisaa odotellessa.:ahem:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Molemmat pudotettiin "yhtä aikaa". Sen takia Baritsello ei pääse hyötymään Vettelin rangaistuksesta.
Kyllähän Baritsello silti päätyisi yhdeksänteen ruutuun, jos rangaistus siis on se viiden pykälän pudotus. Baritsellohan oli neljäs ennen rangaistusta, ja kyllä ainakin minun laskuoppieni mukaan 4+5=9 vaikka miten pyörittelisi.

en kyllä tajua tota logiikkaa.
Logiikkana on se, että Barrichello tiputetaan nimenomaan siitä neljännestä ruudusta, eikä kolmannesta, johon hän olisi päätynyt Vettelin rangaistuksen jälkeen (Vettel kun ajoi kolmanteen ruutuun).
 
Viimeksi muokattu:

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Kyllähän Baritsello silti päätyisi yhdeksänteen ruutuun, jos rangaistus siis on se viiden pykälän pudotus. Baritsellohan oli neljäs ennen rangaistusta, ja kyllä ainakin minun laskuoppieni mukaan 4+5=9 vaikka miten pyörittelisi.



Logiikkana on se, että Barrichello tiputetaan nimenomaan siitä neljännestä ruudusta, eikä kolmannesta, johon hän olisi päätynyt Vettelin rangaistuksen jälkeen (Vettel kun ajoi kolmanteen ruutuun).
vaikka koko vetteliä ei olisi olemassakaan, barrichelloa ei voisi tiputtaa alonson taakse. tässäpä virallista listaa, jossa barrichello on tosiaan alonson edellä:
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/4/9142.html


edit: niin joo, tajuan kyllä tuon logiikan. en tajunnut sitä että miksi kukaan halusi noin kummallista logiikkaa käyttää :)
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
en kyllä tajua tota logiikkaa.
Siis Ruupenia ei nosteta sijaa ylöspäin Vettelin rangaistuksen jälkeen. Silloinhan hänen lähtöruuturangaistus olisi ollut vain neljä pykälää, eikä viisi kuten alunperin.

Ihmettelen itsekin että miksi RB on laitettu Alonson eteen...
 
Ylös