jjx
Well-known member
- Liittynyt
- 20.11.2019
- Viestit
- 1630
Jos se onkin se "uusi haaste" mistä hän puhui.Ajattelitko, että Tänak lähtee Hyundailta kesken sopimuksen, mutta jäisi pyörittämään Hyundain rally2-projektia?
Jos se onkin se "uusi haaste" mistä hän puhui.Ajattelitko, että Tänak lähtee Hyundailta kesken sopimuksen, mutta jäisi pyörittämään Hyundain rally2-projektia?
Siis joo uskon ettei mene Toyotalle, mutta miten tämä haastattelu sen nyt vahvisti? Tallipaikoista puhutaan aina lämpimikseen mitä sattuu, J-M:n antamat lausunnot lähinnä imartelevat Tänakia. Ei mitään negatiivista, eli jos Tänak menisikin Toyotalle niin ei kukaan ole kenestäkään mitään pahaa sanonut.Ja niin, tässä nyt lopullisesti vahvistui se että Tänak ei ole Toyotalle tulossa.
Jos ottaisimme Ottin, tuhoaisimme tietyllä tapaa tämän lajin, koska samassa tiimissä olisi kolme maailmanmestaria.Siis joo uskon ettei mene Toyotalle, mutta miten tämä haastattelu sen nyt vahvisti?
Sekin vaihtoehto on mahdollinen, ettei JM tiedä vielä, ketkä Toyotalla ajavat ensi kaudella. Hän on vain töissä siellä.Jos ottaisimme Ottin, tuhoaisimme tietyllä tapaa tämän lajin, koska samassa tiimissä olisi kolme maailmanmestaria.
En jaksa uskoa, että Latvala asemassaan tällaisia laukoisi, mikäli ensi viikolla olisi odotettavissa ilmoitus Tänakin siirtymisestä Toyotalle. Muoto on toki ehdollinen, ei poissulkeva, mutta siitä huolimatta. Haluaako J-M ensi viikolla vastata kysymykseen "miksi halusitte tappaa lajin"?
Sekin lienee mahdollista. Ainakin teoriassa. Mutta toisaalta JM antaa toisaalla haastattelussa ymmärtää olevansa kuitenkin tietoinen asioiden kulusta ainakin tähän pisteeseen saakka.Sekin vaihtoehto on mahdollinen, ettei JM tiedä vielä, ketkä Toyotalla ajavat ensi kaudella. Hän on vain töissä siellä.
Rautio ehkä lähimpänä tällaisen aseman kaveria. Ja varmasti myös hyvä että sieltä se tuki menee usealle nuorelle kaverille nousuun kohti päätasoa.Harmi ettei Suomessa oo nyt rikasta öljysheikkiä tai eurojackpot-miljonääriä. Näinä aikoina ois nimittäin suht kova saavutus se, että pääluokan kaikissa 3 teamissa olisi suomalaiskuski ajamassa (lähes) täyttä sarjaa. Toki M-Sportin viime aikojen vireen huomioiden, ehkä onkin parempi ettei kukaan ole siellä...
Rautiosta oli muuten juttua iltaskeidassa eilen:Rautio ehkä lähimpänä tällaisen aseman kaveria. Ja varmasti myös hyvä että sieltä se tuki menee usealle nuorelle kaverille nousuun kohti päätasoa.
Ei tästä niin kauan ole, kun täällä kiven kovaan väitettiin Toyotaa kiinnostavan vain Toyotan menestyminen mistään muusta välittämättä. Latvala puhe sanoo kyllä ihan jotain muuta ja vaikka tämä onkin tullut vain Latvalan suusta, niin hän kuitenkin puhuu me-muodossa. Ehkä Akido onkin vain ihminen, jolle raha ei ole kaikki kaikessa ja sitä on hänen mielestään kertynyt itselleen ja firmalle ihan riittävästi. On varaa ajatella muitakin kuin omaa napaa. Pointsit tästä Toyotalle. Tämän jälkeen lupaan ehkä joskus harkita miettiväni Toyotan hankintaa.Jos ottaisimme Ottin, tuhoaisimme tietyllä tapaa tämän lajin, koska samassa tiimissä olisi kolme maailmanmestaria.
Aikataulu on sen verran tiukka, että varmaan joku valmis talli tähän pitäisi ottaa eikä ruveta perustamaan uutta.Toivottavasti joku nyt ottaa Hyundain WRC2 projektin haltuun. Luulisi halukkaita toimijoita löytyvän helposti. Suomesta tulee mieleen Puuppolan poppoo eli siellä olisi infra ja osaaminen valmiina ja joutilas tallipäällikkö. Toisena omasta tallista aina unelmoinut Kristian Sohlberg, vaikka hän etäisyyttä haluaa perheen bisneksiin pitää, niin voisi kuvitella että kun tällainen mahdollisuus on olemassa niin tukea löytyisi. Suomessa ainakin jonkin verran yhteistyötä Hyundain kanssa aiemmin tehnyt Markus Grönholmilla voisi olla yksi nimi. Tähän voisi helposti yhdistää myös rallicrossi puolen, saisi poikakin tehdasauton. Ja huttunen pääsisi ajamaan myös ensi vuonna Ehkä paras olisi jos Marcus liittoutuisi jomman kumman aikaisemmin mainitsemani kaverin kanssa.
Ja varmaan vaikuttaa myös se, kenen ne autot on. Jos redgrey omistaa ne, niin hehän saavat myydä ne kenelle haluavat. Jos taas autot on tallin omistuksessa, niin hehän sitten ilmoittavat että toimitetaan osoitteeseen X...Aikataulu on sen verran tiukka, että varmaan joku valmis talli tähän pitäisi ottaa eikä ruveta perustamaan uutta.
Olikos tämä se Tänakin paikka? Kuka siitä jo puhui...Moncet lähdössä Hyundailta?
Nyt on sellaista juttua että sanoisin vastuun olevan kuulijalla...Speaking to media ahead of his final outing for Hyundai at this weekend’s Rally Japan WRC season finale, Tanak admitted that his future is yet to be resolved.
“Altogether, the reasons behind [leaving Hyundai] were many,” said Tanak.
“Anyway it has been a long year and that was the call in the end. And about next year I can honestly say I have nothing at the moment, we just have to see what time will bring.
“I will check to see what is available after I fly back from here.”
Tanak did reveal that he still has an interest in contesting a full season next year if he can secure a package that has the potential to fight for the world championship.
“It depends how I feel. If I feel that whatever I do next year gives me a chance to fight for the championship. This is something I have been missing, being able to fight for the championship. I will find out if this opportunity will come.”
Miksi ei jatkaisi yhä inssinä kuten tähän asti? Vai onko niin että Hyundai haluaisi hänen jatkavan nykyistä kaksoisroolia ensi vuonnakin, ja mieluummin nostaa kytkintä?https://dirtfish.com/rally/wrc/moncets-wrc-future-in-question/
Moncet lähdössä Hyundailta?