Tuleeko teille mieleen muita F1:ssä ajaneita kaksoiskansalaisuuden omaavia kuljettajia kuin Nico Rosberg (Saksa/Suomi) ja Max Verstappen (Alankomaat/Belgia)? Joidenkin lähteiden mukaan myös Eddie Irvinellä olisi sekä Britannian että Irlannin kansalaisuudet, mutta siitä tiedosta en ole varma...
Vaikuttaa jotenkin mm. Markku Alénin ja Mikko Hirvosen tyyliseltä kuljettajalta. Hekin olivat menestyneitä kuskeja, jotka ajoivat vuosikausia terävimmällä huipulla, mutta eivät kuitenkaan koskaan voittaneet mestaruutta.
Mielenkiintoista pohdintaa. En kyllä osaa sanoa, olisiko onnistunut voittamaan.
Myös Häkkisestä olen miettinyt, että olisiko hän pystynyt voittamaan vielä kolmannen mestaruuden, jos ei olisi lopettanut uraansa niin aikaisin. Olisikohan hän onnistunut repimään irti vielä jotain lisää vaikka...
Kausien 1999 ja 2005 McLarenin valmistajien mestaruuden menetykset ovat kyllä jääneet harmittamaan. Se olisi ollut molemmilla kerroilla täysin otettavissa, mutta tiimin ja kuljettajien (kaudella 2005 vain Montoyan) sähläysten vuoksi se lipsahti vastustajalle.
Sama minullakin.
Tuli mieleen, että tuleeko kenellekään mieleen tuon kauden 2005 lisäksi toista kautta, jolloin mestaruus ei mennyt kauden parhaalle kuljettajalle? Yleinen mielipide nimittäin on, että Kimi oli tuon kauden paras kuljettaja, ja Alonso voitti vain luotettavamman autonsa ansiosta.
Onko muuten kenelläkään tietoa, kuinka läheinen Lindholm on samanikäisen pikkuserkkunsa Niclas Grönholmin kanssa? Ovatko olleet paljonkin tekemisissä/yhteistyössä?
En osaa sanoa, kumman laittaisin edelle, mutta oli kyllä muutenkin hyvin samantyyliset kaudet Häkkisellä 2000 ja Räikkösellä 2005: hienosti meni, mutta mestaruus jäi kuitenkin saamatta, kun päävastustajalla oli luotettavampi auto.
Itse rankkaisin Hillin Villeneuven edelle. Esitti kuitenkin myös heikommissa talleissa eli Arrowsilla ja Jordanilla muutaman huippusuorituksen. Villeneuve ei puolestaan juuri sävähdyttänyt mestaruutensa jälkeen.
Kaudella 2000 Jaguarilla Johnny Herbert ja Eddie Irvine. Tosin Herbert oli englantilainen ja Irvine pohjoisirlantilainen. Ja 1980-luvun alussa Renaultilla Prost ja Arnoux.
Onko kenelläkään tietoa siitä, että onko esim. Loebia ja Ogieria valittu mestaruuksiensa aikana Ranskassa kertaakaan vuoden urheilijoiksi ja jos on, niin minä vuosina?
Loistavasta menestyksestään huolimatta Häkkinen ei ajanut milloinkaan paalupaikalle Suzukassa. Vuoden 1999 yritys kariutui pyörähdykseen, jossa pyörähti myös Jean Alesi. Kumman syy kyseinen tilanne mielestänne oli? Vai oliko täysin normaali kilpailutilanne?
Eikös Kankkunen ajanut viimeisellä kaudellaan vain sorakilpailut eli vajaa kausi oli sekin?
Onnittelut Rovanperälle maailmanmestaruudesta! 20 vuoden odotus on nyt ohi!
Ja toisaalta, Prostilla ja Vettelilläkin voisi olla muutama mestaruus enemmänkin, mikäli heillä olisi käynyt hieman parempi tuuri. Moni asia on urheilussa niin pienestä kiinni.