Dino246
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2009
- Viestit
- 2332
Aika puhdasta mutua, kun en ole asioihin niin syvästi perehtynyt, mutta välillä sitä miettii että sopiiko tämä japanilainen johtamis- ja tekemisen kulttuuri enää tämän päivän autourheilumaailmaan? Näitä japanilaisia yrittäjiä on kuitenkin ollut niin rallin kuin F1:nkin puolella, ja välillä on oltu mukana aika massiivisillakin resursseilla, mutta tulokset on jääneet aika laihaksi. Joskus 80- ja 90-luvuillahan tuota menestystä kyllä vielä tuli mutta sen jälkeen on ollut vähän hiljaisempaa. Hondan edellinen F1-projekti oli aika heikko esitys, Toyotan projekti resursseihin nähden jopa todella heikko, eikä tämä Hondan uusi tuleminenkaan ole nyt oikein vakuuttanut vielä vaikka heilläkin on ollut aikaa valmistautua. Käsittääkseni tämäkin nykyinen projekti on japanilaisvetoinen (ainakin jostakin luin että yksi tämän McLaren-Honda yhteistyön uhkakuvia olisi se että moottoriosastoa johdetaan Japanista käsin)? Välillä vaan mietin että olisiko tulokset erilaisia jo tässä alkuvaiheessa jos tuohon vetäjäksi olisi otettu joku eurooppalainen kovan luokan moottoriguru, jolle myös olisi annettu valta tehdä asiat omalla tavallaan ilman että japanilaiset puuttuu kaikkeen päätöksentekoon?
Mutta mennäänpäs ketjun varsinaiseen aiheeseen: Mauro Forghierilta on nyt vuorostaan tullut vähän kritiikkiä "autonkehittäjämestari" Alonson suuntaan. Voi olla että kyse on sattumastakin mutta kyllähän sitä välillä miettii itsekin että aika sopivasti tuo Ferrarin selkeä käänne parempaan ajoittuu siihen kun Alonso päätti poistua tallista ja auton kehitystä alettiin viemään toiseen suuntaan.
Tässä tuo Iltalehden juttu Forghierin haastattelusta: http://www.iltalehti.fi/formulat/2015040519472978_fo.shtml
Mutta mennäänpäs ketjun varsinaiseen aiheeseen: Mauro Forghierilta on nyt vuorostaan tullut vähän kritiikkiä "autonkehittäjämestari" Alonson suuntaan. Voi olla että kyse on sattumastakin mutta kyllähän sitä välillä miettii itsekin että aika sopivasti tuo Ferrarin selkeä käänne parempaan ajoittuu siihen kun Alonso päätti poistua tallista ja auton kehitystä alettiin viemään toiseen suuntaan.
Tässä tuo Iltalehden juttu Forghierin haastattelusta: http://www.iltalehti.fi/formulat/2015040519472978_fo.shtml