2. osakilpailu, Watkins Glen.

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
rWest:
Jos samaa vauhtia ajetaan Hondalla/Brumilla ja Ferrarilla niin kummatkohan ovat enemmän rajoilla ja herkempiä ajautumaan ulos?
Tässä on hienosti tiivistettynä hyvä pointti. Näitä kylmähermoisuusjuttuja kannattaa miettiä tosiaan tuollainen asia mielessä.

Korostan, että minulla ei ole mitään nykyistä autonjakosysteemiä vastaan. Piti nyt vain päästä sanomaan kun West oli sen verran hyvin pohjustanut.
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
On se kumma että aina joku jaksaa napista säännöistä! :mad: Äänestykset on aikaa sitten pidetty ja kausi ajetaan niillä loppuun asti! Jos ei jollekkin passaa niin luovuttakoon paikkansa sarjasta, halukkaita kuskeja tuntuu riittävän. Ei FGPL-sarjassa tai muualla mennä sääntöjä muuttamaan kesken kauden sen takia että joku ei ole menestynyt hänen odotuksien mukaan! :mad:
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Itse lopetan keskustelun tästä aiheesta tähän. JOS porukka haluaa rukata sääntöjä kesken kauden, niin siitä vaan... en menetä yöuniani sen takia. Mulle on ihan sama millä säännöillä tai autolla ajetaan, kunhan ne vain on kaikkien hyväksymät.
Olen jo aikaisemmassa replyssä tuonut mielipiteeni tästä asiasta julki.
Hamekangasta, saakeli !! :mad:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Mua ei ainakaan haittaa, jos toiset hyötyvät paremmista autoista. Viittaako Sammy muuten kylmillä hermoilla Watkins Glenin tapahtumiin, joissa Antin hermo piti paremmin, kun taas Sammy itse sortui virheeseen johtopaikalta toiseksi viimeisellä kierroksella?

Realistic damage voisi olla ihan hyvä ratkaisu. Se ei nykyiseen shift-r-sääntöön verrattuna olisi kovinkaan suuri muutos.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Realisticilla voitaisiin saada jotain muutosta asiaan, siis siihen, että kolariherkkyys pienenisi. Tosiaan, minua ei tässä vallitsevassa tilanteessa haittaa mikään muu, kuin se, että kolareita tapahtuu niin mielettömän paljon. Olen siis realisticin kannalla, vaikka se tarkoittaisikin sitä, että Honda jää tien poskeen vähintaan 2 kilpailussa 3:sta koneen paukahdettua. Se nimittäin ei niin paljoa kuitenkaan harmittaisi, kuin toisen kolaroimaksi tuleminen. Luulisin realisticin myös rauhoittavan myös hieman omia liian suureksi kasvaneita menohaluja. ;P

<small>[ 30-10-2003, 16:19: Message edited by: Arcanum ]</small>
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
VJR: Edelleenkin olen sitä mieltä, että kylmillä hermoilla pärjää hyvin. Kylmähermoisin voitti WG:ssä ja se en ollut minä.

Tuo rWestin komentti siitä, että autot ovat vaikeusasteeltaan erilaisia pitää tiellä on varmasti ihan totta.

Realistic damage: Asiastahan on tosiaan jo äänestetty, mutta sen verran nykytilanteessa, jos joutuu painamaan shift+r:ää, niin voi pitää jo peliänsä pelattuna.

Mä sanon, että se joka ei sorru keskeytyksiin ja ulosajoihin kauden aikana, tulee olemaan voittaja. yuck
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
rWest:
Jos samaa vauhtia ajetaan Hondalla/Brumilla ja Ferrarilla niin kummatkohan ovat enemmän rajoilla ja herkempiä ajautumaan ulos?
Ite oon vaan hyväksynyt sen etten pysy useimpien Ferkujen/kotkien perässä ja ajanut vaan omaa ajoani, sitäpaitsi yliyrittäminen on hitaampaa jo sinänsä ja jos sen lisäksi vetelee pihalle vähän väliä niin ei se kovin hyvä lopputuloksen kannalta ole :cool: .. Eli ihan samalla tavalla etenisin realisticilla jos sellainen nyt sitten päätetään lätkäistä. Toisaalta eihän kilpailuista koskaan voi olettaa että kukaan ei ajaisi ulos tai että koskaan ei tulisi kolaria. Itse oon lähinnä katsellut kun muut vetelevät pihalle, ehkä juuri siksi mulla ei oo mitään voimakasta mielipidettä suuntaan taikka toiseen.

Tallisysteemi on minusta 95-prosenttisesti hyvä, tosin esim. joku kuupalta voisi mennä hondalle niin saataisiin tallien kuljettajien lukumääriksi brm 4, hon 4, coo 4 jne. Ja ehkä joku eagle ferkulle niin sitten nekin kolme tallia olisivat luvuissa 5, 5, 5 (keikkakuskit mukaanlukien).
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Eppu:
Tallisysteemi on minusta 95-prosenttisesti hyvä, tosin esim. joku kuupalta voisi mennä hondalle niin saataisiin tallien kuljettajien lukumääriksi brm 4, hon 4, coo 4 jne. Ja ehkä joku eagle ferkulle niin sitten nekin kolme tallia olisivat luvuissa 5, 5, 5 (keikkakuskit mukaanlukien).
Joo, tosiaan, täl hetkellä Hondalla on 2 kuskia.
 

Petteri

Active member
Liittynyt
1.8.2002
Viestit
30
Sijainti
suomi
Mä voisin vaihtaa tallia Eaglelta Ferrarin puikkoihin, niin tiimit tasottuis vähän. Ja sitten isommat rookiet pääsis Eaglelle ajeleen jos on tarve. Sanokaa vastalause ellei siirto sovi?
 

rWest

Slow Member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
125
Pasi, sajaja, akjanu, VJR, Eppu, Arc, West puolesta. Toro vastaan. Näyttää saavan kannatusta joten nuijitaan pöytään *klops*

Ensikisassa siis realistic damage.

Edit: sammy poistettu. Eppua ei poisteta. Ei se raukka tiedä mitä se tahtoo.

-West

<small>[ 30-10-2003, 17:20: Message edited by: rWest ]</small>
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
rWest:
Pasi, sajaja, akjanu, VJR, Eppu, Arc, West puolesta. Toro ja ilmeisesti sammy vastaan. Näyttää saavan kannatusta joten nuijitaan pöytään *klops*

Ensikisassa siis realistic damage.

-West
Tääh?

Älä arvele toisten mielipiteitä, pyyhi heti nimeni pois tuolta :mad:
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Hooray ja Hondat paukkuu :D

Hyvä, että joku nuijii noita asioita pöytäänkin, ettei ne vain jää ikuisiksi väittelyiksi.
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Arcanum:
Silloinhan sun mielipitees voidaan laittaa sille puolle, kummalla se ajaa asiaansa paremmin ;P
No niinhän se yleensä menee mut ei tällä kertaa :p .. Jätän eronanomukseni tästä gallupista.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Vai että nyt mentiin jo muuttamaan sääntöjä kesken kauden, jo peräti kahden ajetun kisan jälkeen...

Mun mielestä tämän kauden säännöt ovat toimineet ihan hyvin. Jos katsotaan aika-ajoja, niin hyvin tasaista on ollut. Itse olen ollut "parhaalla" autolla 5. ja 16. Molemmat sijat omilla ennätyksilläni. Tuossa mielessä auto on ollut varsin sopiva.

Autojen jako on pieniä poikkeuksia lukuunottamatta onnistunut. Sammy ja Antti ovat ajaneet ehkä "liiankin" vahvasti, mutta en nyt olisi vielä vaihtamassa heidänkään autoja. Muilla on mielestäni varsin sopiva auto allaan. Tosin eräällä merkillä näyttää olevan suuria maaliinpääsyvaikeuksia, mutta ehkä sekin asia vielä korjaantuu.

Kisoissa on tosiaan kolissut aika paljon. Itse ajoin yhden kolarin Meksikossa ja pari kertaa ulos Glenissä. Yleensä en jaksa stressata muiden ulosajoista/kolareista, vaan olen tyytyväinen noustessani tuloslistalla ylöspäin.

En kuitenkaan usko realistic damagen helpottavan yhtään vähän kokemattomampien kuskien ajamista. Väittäisin että sarjassa on kuitenkin joitakin kuskeja, joille pitkän kisan läpi ajaminen ilman yhtään ulosajoa on epätavallista. Ainakin minulle se on. Nykyinen varikko-resetointisääntö pitää ainakin minut varsin varovaisena.

Ehkä ongelma on vaan se, että kuskeilla on niin erilaisia ajofilosofioita. Minä ajan mielellään niin kovaa kuin pääsen, kuitenkaan ajamatta ulos (yksinkertaista). Kokeilin mummoilua Glenin kisan lopussa, mutta se on tylsää.
 

Mie-

Well-known member
Liittynyt
16.7.2002
Viestit
652
Sijainti
Highland
Tuo shift+r:n poistaminen on minulle melko lailla yks hailee sillä minulle ainakin on jotenkin "luonnollista" että se kisavauhti putoaa 0,5-1,5 sek aika-ajomeiningistä, osittain jopa mummoiluksi. Ja mikäli shift+r:ää ei olisi ollut jo tässä kisassa niin tuskin ajotyylini olisi yhtään erilainen ollut, pyrin välttämään kaikin tavoin omia virheitä ja ennen kaikkea törmäilyjä muiden kanssa.

Oikeastaan pidän lähinnä huvittavana sitä että joku alkaa shift+r:n poistumisen jälkeen varomaan enemmän, minkä h*lvetin takia sitä sitten pitää yrittää riskialttiimmin ohituksia ja muutenkin ajaa rajummin kun on yksi shift+r ja sekin varikolla, sen ohuen oljenkorren tähden? No, mikäli tuo tosiaan kolareita vähentää niin olen sen kannalla, noin muuten aivan sama.

Mitä tulee näihin autonvaihtoihin niin itse aion vaihtaa todennäköisesti Brabhamiin jo nyt, nimittäin Monzassa sitten viimeistään Eagle on ihan liian hyvä minulle. Parempi se nyt on tehdä kuin vasta Snetten jälkeen, saa treenattua uuden auton kanssa enemmän. Vai miten on?

<small>[ 30-10-2003, 19:51: Message edited by: Mie- ]</small>
 
Ylös