2. osakilpailu, Watkins Glen.

Jape

Well-known member
Mistäs muuten löytyy sarjan pistetilanteet ym.?

akjanu

Well-known member
Sijainti
Hyllykallio, Finland
rWest:
Pasi, sajaja, akjanu, VJR, Eppu, Arc, West puolesta. Toro vastaan. Näyttää saavan kannatusta joten nuijitaan pöytään *klops*

Ensikisassa siis realistic damage.

-West
Tämä on mielestäni ihan hyvä parannus meidän sääntöihin. Viimeksi kun siirryimme käyttämään realistic damagea niin kisojen luonne jotenkin muuttui enemmän herrasmiesmäiseksi. Kaksintaistelut oli sen jälkeen enemmänkin toisen virheen kyttäilyä, ajolinjojen/kaarteesta ulostulonopeuksien maksimointia, ei tukittu väkisin auton nokkaa jokaiseen rakoon mikä avautui, käytettiin enemmän "järkeä" kuin "raivoa"....
Itse koin kehittyväni kuskina rauhallisemmaksi ja luotettavuuskin kasvoi kauden edetessä, vaaratilanteet väheni, ihan vaan kiinnittämällä huomiota edellä menevän ajolinjoihin ja jarrutuspaikkoihin.
T1:sen bileet vähentyi selvästi eikä nähty kovinkaan monta uhkarohkeaa pujottelua takariveistä kohti keulapaikkoja...
Kyllähän ulosajoja ja "päälle ajoja" tapahtui kisatilanteessa realistic damage:sta huolimatta, mutta "turhat" keskeytykset väheni. Pidän realistic damage hyvänä asiana, mutta tämä nyt on ihan vaan minun mielipide...

Autovalinnoista vielä sen verran, että eiköhän pysytä vielä jo käytössä olevissa autoissa ja katsellaan vielä kisa tai kaksi miten tilanne kehittyy. Ei nyt tehdä tästä hauskaksi ajatellusta harrastuksesta liian vakavaa vaan toivotaan jatkossakin hyviä kaksintaisteluja ja hienojen saavutuksien riemua mahdollisimman monelle. "Pahin kilpakumppani olen kuitenkin minä itse."

-Akjanu-

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
Raportin unohdin kirjoittaa kaiken muun hulinan keskellä, mutta tässä se nyt tulee.

Aika-ajoissa sain ajaa melkolailla rauhassa ja sillä irtosi 5. lähtöruutu omalla pb:llä, joka oli 1:05.40.

Itse kisassa lähtö meni hyvin, PekPoy pääsi edelle, mutta tarkoitushan olikin vain olla kolaroimatta. Alku meni hyvin, Sammy ohitti muutaman kierroksen jälkeen päästyämme yhteisymmärrykseen siitä, että hän tulisi ohi, vaikka sitä yrittäisinkin pidätellä, joten päätin antaa tilaa vapaaehtoisesti. Kierroksella 9. taivas kuitenkin synkkeni, olin noussut jo sijalle 3. ohitettuani juuri Keljun, joka oli tehnyt luultavammin jonkun pienen virheen. Olin ehkäpä liian keskittynyt ajooni ja huomasin radalle poikittain tulleen eaglen liian myöhään, päätin väistää ulkokautta, mutta ko. eagle päätti väistää samaan suuntaa ja kolarihan siitä tuli.

Siitä kisa jatkui vielä noin 20 kierrosta ja päädyin lopulta looppiin heinäpaalia halailemaan.

Aeuk

Well-known member
Iha vaa, että riölistik dämits sopii mullekin aivan mainiosti. Melkeinpä voisi väittää kiinnostavammaksi vaihtoehdoksi kuin Shift-R. Ja tämän sanoo kauden tähän asti paskin kuski, ainakin tulosten valossa - eli jos se sopii mullekin, niin luulis sopivan teille guruillekin, prkl wink

Mitä kaappireenaamiseen tulee, niin eipä tuota ole juuri aikaa reenailla - pitäis kait ehtiä tulevaa (taisi olla Snettertoni) kisaakin harjoitella edes muutama kiekka, kun viimeksi 2002 keväällä muutaman kiekan sitä varmaan ajanut. Pitää yrittää ehtiä jossain välissä :p Ehkä joillakuilla on aikaa reenata paljonkin, mutta mulla (jolle siitä varmasti olis eniten hyötyä) ei juurikaan ole. Jepjep, tiedän, minun ongelmani (paitsi ettei se ole ongelma, bleh). Ei ole WG:n kisan jälkeen ehtinyt käynnistää GPL:ää kertaakaan vielä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Nojoo, pari Realistic-damage kisaa tuossa VROC:ssa ajelin ja kyllä toi varmaan on sittenkin oikea ratkaisu. Mulla oli vaan käsitys että realisticissa renkaat irtoaa hipaisustakin, mikä nyt aivan ei pidä paikkaansa. Hyvä näin.