2006 Toyota TF106

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Heti kun kerkes kyseenalaistamaan, niin lehti saapui. Tänään sain lehden numeron 17. On kyllä hieno kansi.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/05/446050

- Meillä oli uuden auton rungon kanssa hyvin positiivinen päivä tänään. Mikä tärkeintä, meillä ei enää ole rengaspulmia, joten olen aika luottavainen tähän autoon, Panis kertoi tuntemuksistaan TF106B-autosta, jota hän ajoi ensimmäistä kertaa.
:thumbup:


Edit: Tässä vielä enkuksi mielenkiintoista juttua Panisilta:

Panis fastest on final day at Paul Ricard

Toyota and McLaren wrapped up testing this week at the Paul Ricard circuit, with Olivier Panis setting the fastest time of the day for the Japanese outfit.

The two teams had to battle with windy conditions at the South French track, which affected the morning session in particular, leaving the four test drivers on site to run primarily in the afternoon.

Wind was not the only hardship for Toyota and McLaren, though: Ricardo Zonta suffered from gearbox problems, while McLaren's Pedro de la Rosa was sidelined for a while as engineers had to take his engine out of the car for some fixing.

Panis ran the least number of laps throughout the day, as his car stopped with a water leak. But the Frenchman managed to set the fastest time - a feat he was particularly pleased with, considering he had not driven the car for over a month before returning to testing yesterday.

The veteran driver, who was behind the wheel of the TF106B for the first time, told autosport.com: "It was difficult for me to come back to test, but with the new chassis we had a very positive test today.

We had some problems yesterday (with the engine), which did not allow me much milege, but I think it is OK, it's good. I think we need to study, learn more about this car, but more importantly we no longer have tyre issues, so I am pretty confident in the car - knowing I can do a quick lap on the first lap.

Panis also predicted that the new Toyota B car will be suit the Monaco track and will show its competitiveness will be next month, when the Grand Prix circus goes to Montreal for the Canadian Grand Prix.

"I found a good balance in the car, found a set-up which suits my driving style, and it seems in the low downforce trim for Canada, the car is quite good - it really sticks to the ground, and it's very stable, even in the chicane [with such low downforce].

"I think the B-car's front-end is much stiffer, and there is less understeer in the middle of the corner, which is good. I think it is good for Monaco. Although I did not drive on the Monaco configuration, but we are in good shape for Canada.

"We just have to keep going, to develop further. We have done a good job."


Pos Driver Team Time Laps
1. Panis Toyota (B) 1:27.143 35
2. Zonta Toyota (B) 1:27.239 88
3. De la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:27.290 87
4. Paffett McLaren-Mercedes (M) 1:27.649 42
:ahem:
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
verge sanoi:
Heti kun kerkes kyseenalaistamaan, niin lehti saapui. Tänään sain lehden numeron 17. On kyllä hieno kansi.

Joo, lehti tuli. Ihan turha pumaska täynnä Toyota-maínoksia. Kyllä huvitti, kun näyttivät Tän vuoden Toyota-F1:n julkaisua, kun autossa ei ollut vielä yhtään mikään muuttunut edellisvuoteen verrattuna. Ja sitten tuli tajuttomat hehkutukset jokaisen Toyota-pampun taholta, että tänä vuonna ollaan valmiimpia kuin koskaan ja blaablaa, :yuck:

Cascoynekin tyypilliseen tapaansa ja jaksoi keuhkota tulevasta major aeroupdatesta. Tulevaisuuden tiimi, todellakin... :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
formulastara sanoi:
Joo, lehti tuli. Ihan turha pumaska täynnä Toyota-maínoksia. Kyllä huvitti, kun näyttivät Tän vuoden Toyota-F1:n julkaisua, kun autossa ei ollut vielä yhtään mikään muuttunut edellisvuoteen verrattuna. Ja sitten tuli tajuttomat hehkutukset jokaisen Toyota-pampun taholta, että tänä vuonna ollaan valmiimpia kuin koskaan ja blaablaa, :yuck:
Mitä sitten oikein odotit Toyotan mainoslehdeltä?

(Oma lehteni ei vielä ole tullut, joten en tarkalleen tiedä mitä siinä on, mutta tuo melko pitkälle vastaa sitä mitä oletinkin siinä olevan.)
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
WebSlave sanoi:
Mitä sitten oikein odotit Toyotan mainoslehdeltä?

(Oma lehteni ei vielä ole tullut, joten en tarkalleen tiedä mitä siinä on, mutta tuo melko pitkälle vastaa sitä mitä oletinkin siinä olevan.)

Odottelin myös juttuja formulamaailmasta. Jotain mielenkiintoista. En pelkästää mainoksia, tai jutuiksi naamioituja mainoksia. Jopa mersun vastaavat pumaskat ovat kerrassaan luxusluettavaa Tohotaan verrattuna.


One Aim, eipä paljon paremmin vois naamioida pettymyksiä toisena jälkeen. Aina voi toitottaa että: One Aim, man.. :D
 
Viimeksi muokattu:

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
formulastara sanoi:
Odottelin myös juttuja formulamaailmasta. Jotain mielenkiintoista. En pelkästää mainoksia, tai jutuiksi naamioituja mainoksia. Jopa mersun vastaavat pumaskat ovat kerrassaan luxusluettavaa Tohotaan verrattuna.


One Aim, eipä paljon paremmin vois naamioida pettymyksiä toisena jälkeen. Aina voi toitottaa että: One Aim, man.. :D

Kaikki mitä toyota tekee on näköjään yhtä paskaa.... :eek!: Ei vissiin ois kannattanu tilata :rolleyes:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Toivottavasti uutisankka!

Huhut vievät Coulthardia Toyotalle



F1-sarjassa kilpailevan Toyota-tallin kerrotaan olevan kiinnostunut Red Bull -tallissa kilpailevan David Coulthardin palveluksista ensi kaudella.

Coulthardin mahdollinen sopimus tietäisi Jarno Trullille lähtöpasseja tallista. F1 Racing -lehden mukaan Toyotalla arvostetaan suuresti Coulhardin kykyjä tallin kehittämisessä eteenpäin.

Skottikuskin manageri Martin Brundle ei kuitenkaan pidä siirtoa ainakaan tässä vaiheessa vielä kovin todennäköisenä. Brundlen mielestä Coulthardin ykköstavoitteena on päästä ensi kaudella kilpailemaan Adrian Neweyn suunnittelemalla autolla.

- David on edelleen erittäin nopea ja hyväkuntoinen. Hän tuntuu olevan hyvä mittatikku Red Bullin nuorille kuljettajille. En halua kommentoida Toyota-huhuja, sitä paitsi David haluaa erittäin innokkaasti päästä ensi kaudella ajamaan Neweyn suunnittelemaa RB3-autoa. Minun tehtävänäni on kuitenkin tarkkailla tilannetta markkinoilla ja löytää tarjolla olevat paikat, kertoi Brundle F1 Racing -lehdelle.

(MTV3)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
formulastara sanoi:
One Aim, eipä paljon paremmin vois naamioida pettymyksiä toisena jälkeen. Aina voi toitottaa että: One Aim, man.. :D
One Aim, yksi tavoite: Myydä siviiliautoja. Se toinen tavoite taitaa tavoitteeksi vain jäädäkin. ;)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
apropoo, onkos TF106B:stä kuvia ollu vielä missään?
mielenkiintoista nähdä miten sitä on muutettu....
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
F1racing sanoi:
"This new specification is more a development of the structure of the car, than a new aerodynamic package, with front mechanical grip improvement being one of the major goals," explained Pascal Vasselon, senior general manager of chassis at Toyota.
Jos tojo ajoi pelkillä b-mallin autoilla paul ricardilla niin sit nää kuvat on uudesta autosta... Mutta jos ajelivat vanhallakin niin milläs pirulla uus pitäs erottaa vanhasta kun ei siinä kuitenkaan suurta eroo oo.... :cool:


 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ghost_Glove sanoi:
Jos tojo ajoi pelkillä b-mallin autoilla paul ricardilla niin sit nää kuvat on uudesta autosta... Mutta jos ajelivat vanhallakin niin milläs pirulla uus pitäs erottaa vanhasta kun ei siinä kuitenkaan suurta eroo oo.... :cool:
Jep, ajoivat pelkästään uudella kiesillä (rungot 06B ja 07B). Jos ymmärsin tuota pressitiedotetta oikein, niin aerodynamiikka ei ole kokenut käytännössä minkäänlaisia muutoksia, suurimmat parannukset ovat jäykempi monokokki ja parannellut jousitusratkaisut. Kuskit olivat ainakin tyytyväisiä, saa nähdä josko tuosta nyt olisi oikeasti jotain apuakin.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Bobakki sanoi:
Jep, ajoivat pelkästään uudella kiesillä (rungot 06B ja 07B). Jos ymmärsin tuota pressitiedotetta oikein, niin aerodynamiikka ei ole kokenut käytännössä minkäänlaisia muutoksia, suurimmat parannukset ovat jäykempi monokokki ja parannellut jousitusratkaisut. Kuskit olivat ainakin tyytyväisiä, saa nähdä josko tuosta nyt olisi oikeasti jotain apuakin.

Toevotaan toevotaan. Trullilla saumat monacossa kiivetä korkeelle jos auto toimii aika-ajoissa.
 

mrj-fin

Banned
Liittynyt
5.6.2005
Viestit
179
Sijainti
Helsinki
Ghetto sanoi:
Se on nyt alettava tapahtumaan.
Aikakin jo olisi, nimittäin ei keltään voi odottaa yli viittä vuotta ensimmäiseen voittoon, kun kerta on tuhlatukkin rahnoo miljardien eurojen edestä. Kuskit ovat riittävän hyviä siihen, kummatkin. Auto ei ole koskaan ollut se nopein, mutta muutaman kerran on viimekaudella käyty lähellä ja silloin saatikiin niitä palkintosijoituksia, kun kerta nopeimmat autot olivat sen verran luotettavia.
Toivotaan parasta ja pelätään taas sitä ainaista hitautta, vähintään molemat Mclarenit pitäisi tällä kertaa kukistaa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mä kyllä vähän ihmettelen sitä, että pojat kehuvat, että me voidaan suunnitella(=laskea) koko auton aerodynamiikka uusiks oliko se viikossa tai kahdessa...? Vai jopa nopeemmin...?? Mut kuitenkin...

Ja ulos päin ainakin silmälle näyttää, että tojon aerodynamiikka ei ole muiden huippujen tasolla. Tämä on toki tätä, että ulkonäkö ei ole koko totuutta.
Mutta onko tojon autoo koskaan kehuttu parhaaks tai edes hyväks? Koskaan se ei ole näyttänyt ainakaan siltä. Itse asiassahan se on näyttänyt aika samalta laatikko mallilta aina...

Toki voisin uskoo, että joku korkeempi filosofia on tojollakin auton suunnittelun takana, mutta mutta... Jotenkin ei vaan vakuuta.

Auton mekaniikkahan muuten uudistu jo 05B:stä tän kauden alun 06:seen... Vieläkö sitä pitää niin paljon muokata, ettei olla muuta ehditty autolle tehdä?
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Turun Sanomat F1 sanoi:
Toyotan lähtö lähellä

F1-sähkeet 27.5.

Toyotan uuden TF106B -auton hitaus on puhuttanut Monacon varikolla.

Huhumylly jauhaa, että Tokion päämajassa harkitaan vakavasti talliprojektin lakkautumista ja pelkästään moottorien toimittamista Williamsille.

Toisaalla taas uskotaan, että Toyota kunnioittaa sitoutumistaan uuteen Concorde-sopimukseen ja osallistuu tallina sarjaan vuoden 2012 loppuun asti.

Saksassa on spekuloitu, että Toyota olisi halukas värväämään Nico Rosbergin kuljettajakseen. Mikäli Williams saa Toyotan moottorit - kuten näyttää käyvän - Nico ajaa joka tapauksessa Toyotalla.

Monte Carlo/Heikki Kulta
Toyotakin viimein ymmärsi, ettei heillä riitä myöskään tietotaito pyörittämään kunnolla F1-tallia, joten ilmeisesti on parasta ottaa hatkat talli hommista, ja pysyä pelkkänä moottorivalmistajana ja/tai vahvana osakkaana, ilmeisesti Mersun mallin mukaisesti. Vuodet ovat ilmeisesti opettaneet japanin poikia kunnolla.
 
Ylös