azai
Pornokeisari
Toyota pettää aina... vitsi vitsiformulastara sanoi:Ei ole lehteä näkynyt ei, muutama vko jo mennyt. :nope:
Viimeksi muokattu:
Toyota pettää aina... vitsi vitsiformulastara sanoi:Ei ole lehteä näkynyt ei, muutama vko jo mennyt. :nope:
:thumbup:- Meillä oli uuden auton rungon kanssa hyvin positiivinen päivä tänään. Mikä tärkeintä, meillä ei enää ole rengaspulmia, joten olen aika luottavainen tähän autoon, Panis kertoi tuntemuksistaan TF106B-autosta, jota hän ajoi ensimmäistä kertaa.
:ahem:Panis fastest on final day at Paul Ricard
Toyota and McLaren wrapped up testing this week at the Paul Ricard circuit, with Olivier Panis setting the fastest time of the day for the Japanese outfit.
The two teams had to battle with windy conditions at the South French track, which affected the morning session in particular, leaving the four test drivers on site to run primarily in the afternoon.
Wind was not the only hardship for Toyota and McLaren, though: Ricardo Zonta suffered from gearbox problems, while McLaren's Pedro de la Rosa was sidelined for a while as engineers had to take his engine out of the car for some fixing.
Panis ran the least number of laps throughout the day, as his car stopped with a water leak. But the Frenchman managed to set the fastest time - a feat he was particularly pleased with, considering he had not driven the car for over a month before returning to testing yesterday.
The veteran driver, who was behind the wheel of the TF106B for the first time, told autosport.com: "It was difficult for me to come back to test, but with the new chassis we had a very positive test today.
We had some problems yesterday (with the engine), which did not allow me much milege, but I think it is OK, it's good. I think we need to study, learn more about this car, but more importantly we no longer have tyre issues, so I am pretty confident in the car - knowing I can do a quick lap on the first lap.
Panis also predicted that the new Toyota B car will be suit the Monaco track and will show its competitiveness will be next month, when the Grand Prix circus goes to Montreal for the Canadian Grand Prix.
"I found a good balance in the car, found a set-up which suits my driving style, and it seems in the low downforce trim for Canada, the car is quite good - it really sticks to the ground, and it's very stable, even in the chicane [with such low downforce].
"I think the B-car's front-end is much stiffer, and there is less understeer in the middle of the corner, which is good. I think it is good for Monaco. Although I did not drive on the Monaco configuration, but we are in good shape for Canada.
"We just have to keep going, to develop further. We have done a good job."
Pos Driver Team Time Laps
1. Panis Toyota (B) 1:27.143 35
2. Zonta Toyota (B) 1:27.239 88
3. De la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:27.290 87
4. Paffett McLaren-Mercedes (M) 1:27.649 42
verge sanoi:Heti kun kerkes kyseenalaistamaan, niin lehti saapui. Tänään sain lehden numeron 17. On kyllä hieno kansi.
Mitä sitten oikein odotit Toyotan mainoslehdeltä?formulastara sanoi:Joo, lehti tuli. Ihan turha pumaska täynnä Toyota-maínoksia. Kyllä huvitti, kun näyttivät Tän vuoden Toyota-F1:n julkaisua, kun autossa ei ollut vielä yhtään mikään muuttunut edellisvuoteen verrattuna. Ja sitten tuli tajuttomat hehkutukset jokaisen Toyota-pampun taholta, että tänä vuonna ollaan valmiimpia kuin koskaan ja blaablaa, :yuck:
WebSlave sanoi:Mitä sitten oikein odotit Toyotan mainoslehdeltä?
(Oma lehteni ei vielä ole tullut, joten en tarkalleen tiedä mitä siinä on, mutta tuo melko pitkälle vastaa sitä mitä oletinkin siinä olevan.)
formulastara sanoi:Odottelin myös juttuja formulamaailmasta. Jotain mielenkiintoista. En pelkästää mainoksia, tai jutuiksi naamioituja mainoksia. Jopa mersun vastaavat pumaskat ovat kerrassaan luxusluettavaa Tohotaan verrattuna.
One Aim, eipä paljon paremmin vois naamioida pettymyksiä toisena jälkeen. Aina voi toitottaa että: One Aim, man..
One Aim, yksi tavoite: Myydä siviiliautoja. Se toinen tavoite taitaa tavoitteeksi vain jäädäkin.formulastara sanoi:One Aim, eipä paljon paremmin vois naamioida pettymyksiä toisena jälkeen. Aina voi toitottaa että: One Aim, man..
FO110K sanoi:apropoo, onkos TF106B:stä kuvia ollu vielä missään?
mielenkiintoista nähdä miten sitä on muutettu....
niin siis kompa siin mieles että siin piti lukee miten se on muuttunu vrt TF106 malliin...formulastara sanoi:Hehee, oliko tämä kompa :doubtful:
KYLLÄ! niin tai näin, molemmissa päissä on kompa.FO110K sanoi:niin siis kompa siin mieles että siin piti lukee miten se on muuttunu vrt TF106 malliin...
Jos tojo ajoi pelkillä b-mallin autoilla paul ricardilla niin sit nää kuvat on uudesta autosta... Mutta jos ajelivat vanhallakin niin milläs pirulla uus pitäs erottaa vanhasta kun ei siinä kuitenkaan suurta eroo oo....F1racing sanoi:"This new specification is more a development of the structure of the car, than a new aerodynamic package, with front mechanical grip improvement being one of the major goals," explained Pascal Vasselon, senior general manager of chassis at Toyota.
Jep, ajoivat pelkästään uudella kiesillä (rungot 06B ja 07B). Jos ymmärsin tuota pressitiedotetta oikein, niin aerodynamiikka ei ole kokenut käytännössä minkäänlaisia muutoksia, suurimmat parannukset ovat jäykempi monokokki ja parannellut jousitusratkaisut. Kuskit olivat ainakin tyytyväisiä, saa nähdä josko tuosta nyt olisi oikeasti jotain apuakin.Ghost_Glove sanoi:Jos tojo ajoi pelkillä b-mallin autoilla paul ricardilla niin sit nää kuvat on uudesta autosta... Mutta jos ajelivat vanhallakin niin milläs pirulla uus pitäs erottaa vanhasta kun ei siinä kuitenkaan suurta eroo oo....
Bobakki sanoi:Jep, ajoivat pelkästään uudella kiesillä (rungot 06B ja 07B). Jos ymmärsin tuota pressitiedotetta oikein, niin aerodynamiikka ei ole kokenut käytännössä minkäänlaisia muutoksia, suurimmat parannukset ovat jäykempi monokokki ja parannellut jousitusratkaisut. Kuskit olivat ainakin tyytyväisiä, saa nähdä josko tuosta nyt olisi oikeasti jotain apuakin.
butterfly sanoi:Toevotaan toevotaan. Trullilla saumat monacossa kiivetä korkeelle jos auto toimii aika-ajoissa.
Aikakin jo olisi, nimittäin ei keltään voi odottaa yli viittä vuotta ensimmäiseen voittoon, kun kerta on tuhlatukkin rahnoo miljardien eurojen edestä. Kuskit ovat riittävän hyviä siihen, kummatkin. Auto ei ole koskaan ollut se nopein, mutta muutaman kerran on viimekaudella käyty lähellä ja silloin saatikiin niitä palkintosijoituksia, kun kerta nopeimmat autot olivat sen verran luotettavia.Ghetto sanoi:Se on nyt alettava tapahtumaan.
Toyotakin viimein ymmärsi, ettei heillä riitä myöskään tietotaito pyörittämään kunnolla F1-tallia, joten ilmeisesti on parasta ottaa hatkat talli hommista, ja pysyä pelkkänä moottorivalmistajana ja/tai vahvana osakkaana, ilmeisesti Mersun mallin mukaisesti. Vuodet ovat ilmeisesti opettaneet japanin poikia kunnolla.Turun Sanomat F1 sanoi:Toyotan lähtö lähellä
F1-sähkeet 27.5.
Toyotan uuden TF106B -auton hitaus on puhuttanut Monacon varikolla.
Huhumylly jauhaa, että Tokion päämajassa harkitaan vakavasti talliprojektin lakkautumista ja pelkästään moottorien toimittamista Williamsille.
Toisaalla taas uskotaan, että Toyota kunnioittaa sitoutumistaan uuteen Concorde-sopimukseen ja osallistuu tallina sarjaan vuoden 2012 loppuun asti.
Saksassa on spekuloitu, että Toyota olisi halukas värväämään Nico Rosbergin kuljettajakseen. Mikäli Williams saa Toyotan moottorit - kuten näyttää käyvän - Nico ajaa joka tapauksessa Toyotalla.
Monte Carlo/Heikki Kulta