2007 Bahrainin GP - Kilpailu

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Tässä kärjen seitsemän viimeistä kierrosta. Ei siellä kukaan kamalasti löysäillyt. Hamiltonin painostus oli täysin perusteltua.

MAS 1:35.415 1:34.882 1:34.896 1:35.665 1:34.847 1:34.738 1:35.485
HAM 1:34.591 1:34.422 1:34.606 1:35.184 1:34.987 1:34.630 1:34.354
RAI 1:35.114 1:35.054 1:35.343 1:34.963 1:34.776 1:35.375 1:36.809
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
eipä näyttänyt tuolla turva-auton jälkeen tulleella erolla olevan mitään väliä kun Kimi oli taas kierroksen jälkeen Alonson kannassa kiinni. Ihan turhaa valitusta. Toki, periaatekysymys tämä tuntuu monille olevan, mutta tosiaankaan sillä ei ollut loppupeleissä PASKAAKAAN merkitystä. Ei PASKAAKAAN merkitystä.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Siinä oli pakko olla joku idea kun Räikkönen oli sata metriä Alonson takana turva-auto episodissa. Ei se noin sitä voi ryssiä paitsi jos ei tiennyt auton poistuvan siltä kierrokselta.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Mediaprofeetta sanoi:
eipä näyttänyt tuolla turva-auton jälkeen tulleella erolla olevan mitään väliä kun Kimi oli taas kierroksen jälkeen Alonson kannassa kiinni. Ihan turhaa valitusta. Toki, periaatekysymys tämä tuntuu monille olevan, mutta tosiaankaan sillä ei ollut loppupeleissä PASKAAKAAN merkitystä. Ei PASKAAKAAN merkitystä.
On sillä se merkitys että safety carin poistuessa on yksi nykysäännöillä parhaista ohitusmahdollisuuksista. Tämän tilanteen Kimi tällä kertaa ryssi, harmin paikka. Normaalisti Kimi on kyllä ollut noissa tilanteissa loistava mutta ei Bahrainissa nyt. Kertoo oikeastaan Kimin viikonlopusta kaiken se turva-auto-episodi.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
sakuraba sanoi:
Siinä oli pakko olla joku idea kun Räikkönen oli sata metriä Alonson takana turva-auto episodissa. Ei se noin sitä voi ryssiä paitsi jos ei tiennyt auton poistuvan siltä kierrokselta.
Ei tainut mennä tuo turva-autolähtö, niinkuin yleensä (ainakin kuten olen itse monesti nähnyt) eli johtava auto pudottaa vauhtinsa lähes nollaan kiihdyttäen sitten yht'äkkiä saaden jonkinmoisen edun takana oleviin ?

Ennakoiko Kimi tämän tyyppistä turva-autolähtöä ? Oliko Kimillä tiedossa, että Massa tuleekin tekemään lähdön toisella tapaa (jos nyt tollainen hidasteleva lähtö on edes de-faktostandardi) ?

Olisi luullut, että tallin sisällä oltaisiin jotenkin välitetty tieto (tai sovittuna etukäteen) miten turva-autolähdössä edetään.

Jotain tämän tyyppistä itse tosta ajattelin...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Olipa tympee kisa ja täytyy sanoa, ettei ole mitään järkeä näissä nykyformuloissa :nope: :nope: :nope:

Todella fiksu vaihtoehto tämä yksi rengastoimittaja ja koneen tehot 19000 rpm rajoitukset! Nyt ei sitten nähdä sitäkään vähää mitä aikaisemmin! Näin tylsää tämä ei ole ollut ikinä!

Ja siihen päälle viellä todella paskat selostajat ja maikkarin "ammattimainen" toiminta mainoksien näyttämisen yms. suhteen!?!

Ei voi muuta sanoa kuin täyttä paskaa! :mad_old: :jaska:

Itse kisasta, joo ihan hyvin meni massalla, se nyt olis ollu ihan sama kuka noista kolmesta olis siihen ekaan mutkaan ekana menny, niin olis voittanu! Ja jos jatko on tätä, ratkaisu startissa menoa, niin eiköhän tämän lajin seuraaminen jouda siihen teksti-tv tasolle :yuck:
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Jaahans, jokaha täällä oltaisiin rauhoituttu hieman eilisestä.... :jaska:
Aika mielenkiintoista että täällä eräät unohtavat kokonaan parin kisan perusteella mitä Kimi on F1:sissä aiemmin esittänyt. Ei se lahjakkuus ole mihinkään hävinnyt. Kimin vaikeudet ovat vielä sopeutumisessa uuteen tiimiin, kuten Alonsollakin. Tästä syystä jokaisella radalla ei välttämättä kulje ihan samaan malliin kuin odottaisi. Aika mustavalkoista vetää nopeita johtopäätöksiä, myydä ne tilukset ja mennä pöydän alle tässä vaiheessa, vai johtuuko juuri siitä että ne kassit eivät sitten ole vielä laskeutuneet...

Arviota kisasta sitten.

Massa ajoi hienon kisan, täydellinen viikonloppu hänelle. 10/10 suoritus!
(Mutta Kimi tulee vielä... :wink: )

Hamilton on jo sensaatio. Uskomatonta työtä, mutta jossain vaiheessa se kokemuksen puute tulee vastaan väistämättä. Ja Alonso tulee vielä rinnalle vauhdissa, hänellä aika pitkälle sama tilanne kuin Kimilläkin.

Bemarin vauhti kovaa kuten uumoilinkin ennen kauden alkua, hyvä homma. Näin se tehdään, ei niin kuin Hondalla tai Toyotalla....
 

mize

Well-known member
Liittynyt
11.4.2000
Viestit
82
Törni sanoi:
Tässä kärjen seitsemän viimeistä kierrosta. Ei siellä kukaan kamalasti löysäillyt. Hamiltonin painostus oli täysin perusteltua.

MAS 1:35.415 1:34.882 1:34.896 1:35.665 1:34.847 1:34.738 1:35.485
HAM 1:34.591 1:34.422 1:34.606 1:35.184 1:34.987 1:34.630 1:34.354
RAI 1:35.114 1:35.054 1:35.343 1:34.963 1:34.776 1:35.375 1:36.809
McLaren toimi selvästi paremmin kovalla rengasseoksella, Alonsokin veti kohtuullisen hyvin loppuvaiheessa kilpailua. Rosberg ihmetteli ihan samaa, kun enne renkaidenvaihtoa arveli Ferrarin olevan nopeampia sillä kovemmalla seoksella.
 

SuperKimi

Well-known member
Liittynyt
17.1.2006
Viestit
175
Mikkoz84 sanoi:
Sitten takinkääntäjät kääntävät nopeasti takin ja laulavat hunajata hunajata kuin eivät olisi koskaan takkiaan kääntäneetkään.;)
Siis ei varmasti kukaan Kimifani ole takkiaan kääntänyt. Tässä on vaan arvosteltu Kimi huonoa kisaa, ei muuta. Kyllä itsekkin uskon että Kimi parantaa otteitaan vielä kauden aikana ja nähdään jonkinlaista ylivoimaa jopa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Heidfeld on muuten ajanut tällä kaudella varsin vakuuttavasti, voipi nousta vielä sekoittamaan enemmän McLareneiden ja Ferrareiden skabaa. Mikäli BMW saa auton vielä pikkuisen lisää kyytiä tulee viidenneksi mukaan mestariehdokkaaksi.
 

Mr Cale

Enormous Member
Liittynyt
23.5.2000
Viestit
1016
Sijainti
Espoo
Hyvä kisa!

Keskijoukossa hyvää vääntöä koko kilpailun ajan ja kärjessäkin voimasuhteet vaihtelivat, vaikka ohituksia ei kärjen osalta paljoa nähtykkään. Ferrarin, McLarenin ja Bemarin vauhti oli kyllä yllättävän lähellä toisiaan ja lupaa kärjen osalta todella mielenkiintoista kautta.

Maxin selostustiimikin vetää ihan ok, vaikka tiimiradion suomennokset meneekin usein täysin poskelleen. Pikkuvikoja kuitenkin kun vertaa siihen, mitä tarjottiin puolen yön jälkeen ilmaiskanavalla... :yuck:
 

Juha DF1

Matti Kyllönen fan club
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
91
Sijainti
Hämeenlinna, Finland
Nopeimmat kierrosajat Bahrainista: (ilmeisesti koko viikonlopun ajalta)
Times
01 L. Hamilton McLaren 1:32.543 12 laps
02 K. Räikkönen Ferrari 1:32.549 16 laps
03 N. Heidfeld BMW 1:32.652 15 laps
04 R. Kubica BMW 1:32.755 15 laps
05 A. Davidson Super Aguri 1:32.900 20 laps
06 F. Massa Ferrari 1:32.950 12 laps
07 F. Alonso McLaren 1:33.235 11 laps
08 M. Webber Red Bull 1:33.399 14 laps
09 G. Fisichella Renault 1:33.602 17 laps
10 H. Kovalainen Renault 1:33.605 21 laps
11 N. Rosberg Williams 1:33.614 14 laps
12 A. Wurz Williams 1:33.658 17 laps
13 V. Liuzzi Toro Rosso 1:33.700 18 laps
14 J. Trulli Toyota 1:33.724 22 laps
15 D. Coulthard Red Bull 1:33.826 14 laps
16 J. Button Honda 1:34.023 20 laps
17 T. Sato Super Aguri 1:34.082 21 laps
18 R. Barrichello Honda 1:34.397 17 laps
19 S. Speed Toro Rosso 1:34.791 12 laps
20 R. Schumacher Toyota 1:35.144 11 laps
21 C. Albers Spyker F1 1:35.395 22 laps
22 A. Sutil Spyker F1 1:35.436 18 laps

lähde: http://www.sportinglife.com
 
Viimeksi muokattu:

Juha DF1

Matti Kyllönen fan club
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
91
Sijainti
Hämeenlinna, Finland
Eli lähdön merkitys todellakin korostuu! (Kimi ja Oviedon ihmisveturi)
Kun vaan toi Hondan kone kestäis Agurin persiissä...
Heh, Massa :D

Alonson kommentti: "I found no confidence in the car. I had oversteer and understeer - often at the same time."
Perkules, aina oppii jotain uutta. Luulin että auto joko yli- tai aliohjautuu - ei kumpaakin yhtäaikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kertokaa mulle missä mielessä tuo kisa oli hyvä? Kärkipään kuskit eivät nykysääntöjen mukaan pysty oikeastaan tekemään mitään sijoituksien muuttamiseksi?

Se, että Alonso hävisi quick-nickille, ei nosta tätä kisaa mihinkään mahtavien kisojen joukkoon! Niin tylsää katottavaa, ku keskikastikin joutuu väkisin vääntämään ohitukset nurmikkojen kautta! Kytätään vaan, että jollain vähän herpaantuu! Ihan sattuman kauppaa koko ajelu! Ei niin mitään mielenkiintoista!

Sitä en sano, etteikö Kimi tulisi ja näyttäisi vielä! Ei siitä olekkaan kysymys, vaan itse lajista! Siitä on tehty, niin konemaisen tylsää, että kohta Kimikin puhuu enemmän ku ajaa(tai juhlii)!

Ainut valopilkku on musta(ei tarkoitettu loukkaavana) ja se on Hamilton! Siinä on veijari joka tulee vielä pieksämään kaikki radalla! Kimin ensi kauden haastaja ja varmasti syö Alonsolta pisteitä jatkossakin! :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Formulanomi sanoi:
Ei tainut mennä tuo turva-autolähtö, niinkuin yleensä (ainakin kuten olen itse monesti nähnyt) eli johtava auto pudottaa vauhtinsa lähes nollaan kiihdyttäen sitten yht'äkkiä saaden jonkinmoisen edun takana oleviin ?

Ennakoiko Kimi tämän tyyppistä turva-autolähtöä ? Oliko Kimillä tiedossa, että Massa tuleekin tekemään lähdön toisella tapaa (jos nyt tollainen hidasteleva lähtö on edes de-faktostandardi) ?

Olisi luullut, että tallin sisällä oltaisiin jotenkin välitetty tieto (tai sovittuna etukäteen) miten turva-autolähdössä edetään.

Jotain tämän tyyppistä itse tosta ajattelin...
No kyllähän Massa hidasti ennen kuin lähti ajamaan. Mutta itsekin odottelin koko ajan, että kohta Massa pysäyttää ja ottaa Kimin mukaan neljän letkaan. Toki jos en väärin muista niin turva-auton jälkeen saa ohittaa vasta maaliviivan ylityksen jälkeen joten sikäli mitään apua Massan olisi ollut vaikea antaa Kimille. Siis siten, että Kimi olisi ottanut pitemmältä matkalta vauhtia ja siten päässyt ohittamaan jonkun...

Mutta kovasti kyllä ihmettilin, kun Kimi piti puolen suoran mittasta väliä Alonsoon koko vikan turva-auto kierroksen. Turva-auton jälkeenhän olisi pitänyt nimenomaan yrittää ohi... Tai olla edes niin lähellä että hyötyisi jos joku tekee virheen. Nythän Hamilton olis voinu vaikka ajaa pitkäks jonku mutkan ja ajattaa samalla Alonsonkin pitkäks ja siltikään Kimi ei olis ehtinyt ohi kun jätti sen kahden sekunin raoa mäkkeihin... Ihme touhua kyllä.

Vaikea silti on mennä sanomaan missä vika. Oliko taktiikka epäselvä, eikö Kimi tiennyt turva-auton sisään tulosta.... jne jne... Olisi tallinkin pitänyt huutaa Kimille jo kovaa tossa kohtaa, että hanaa ny....
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Juha DF1 sanoi:
Nopeimmat kierrosajat Bahrainista:
Times
01 L. Hamilton McLaren 1:32.543 12 laps
02 K. Räikkönen Ferrari 1:32.549 16 laps
03 N. Heidfeld BMW 1:32.652 15 laps
04 R. Kubica BMW 1:32.755 15 laps
05 A. Davidson Super Aguri 1:32.900 20 laps
06 F. Massa Ferrari 1:32.950 12 laps
07 F. Alonso McLaren 1:33.235 11 laps
08 M. Webber Red Bull 1:33.399 14 laps
09 G. Fisichella Renault 1:33.602 17 laps
10 H. Kovalainen Renault 1:33.605 21 laps
11 N. Rosberg Williams 1:33.614 14 laps
12 A. Wurz Williams 1:33.658 17 laps
13 V. Liuzzi Toro Rosso 1:33.700 18 laps
14 J. Trulli Toyota 1:33.724 22 laps
15 D. Coulthard Red Bull 1:33.826 14 laps
16 J. Button Honda 1:34.023 20 laps
17 T. Sato Super Aguri 1:34.082 21 laps
18 R. Barrichello Honda 1:34.397 17 laps
19 S. Speed Toro Rosso 1:34.791 12 laps
20 R. Schumacher Toyota 1:35.144 11 laps
21 C. Albers Spyker F1 1:35.395 22 laps
22 A. Sutil Spyker F1 1:35.436 18 laps

lähde: http://www.sportinglife.com
hmm, Heikki Kulta tietää TS:n sivuilla kertoa seuraavaa:
Samoin kuin Räikkönen Australiassa Massa saavutti nyt uransa ensimmäisen ns. hattutempun eli paalupaikan, voiton ja nopeimman kierroksen kisassa.
Eli tuon perusteella Massa olisi kuitenkin ajanut nopeimman kierroksen kisassa?
 

Juha DF1

Matti Kyllönen fan club
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
91
Sijainti
Hämeenlinna, Finland
Juu tuossa oli KOKO viikonlopun ajat. Tässä kisasta (F1.com):
Pos No Driver Team Lap Time Of Day Average Speed Time

1 5 Felipe Massa Ferrari 42 15:43:34 207.120 1:34.067

2 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 18 15:04:40 206.674 1:34.270

3 6 Kimi Räikkönen Ferrari 39 15:38:32 206.483 1:34.357

4 1 Fernando Alonso McLaren-Mercedes 46 15:50:11 206.346 1:34.420

5 9 Nick Heidfeld BMW 38 15:37:03 206.236 1:34.470

6 10 Robert Kubica BMW 46 15:50:35 205.477 1:34.819

7 12 Jarno Trulli Toyota 40 15:41:03 204.756 1:35.153

8 3 Giancarlo Fisichella Renault 51 15:59:05 204.655 1:35.200

9 14 David Coulthard Red Bull-Renault 34 15:31:22 204.260 1:35.384

10 4 Heikki Kovalainen Renault 27 15:20:16 204.065 1:35.475

11 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 51 15:59:15 203.893 1:35.556

12 15 Mark Webber Red Bull-Renault 37 15:36:13 203.575 1:35.705

13 18 Vitantonio Liuzzi STR-Ferrari 23 15:16:38 203.537 1:35.723

14 8 Rubens Barrichello Honda 50 15:58:19 203.284 1:35.842

15 11 Ralf Schumacher Toyota 37 15:36:24 203.278 1:35.845

16 17 Alexander Wurz Williams-Toyota 27 15:20:15 202.966 1:35.992

17 23 Anthony Davidson Super Aguri-Honda 27 15:19:49 202.715 1:36.111

18 22 Takuma Sato Super Aguri-Honda 23 15:13:56 202.193 1:36.359

19 20 Adrian Sutil Spyker-Ferrari 45 15:54:29 201.330 1:36.772

20 21 Christijan Albers Spyker-Ferrari 40 15:42:24 200.477 1:37.184
 
Ylös