Huolimatta Kimin Ferrarin hajoamisesta, niin kummankin suomipojan kisa meni jo noihin turva-autohin.
Kimihän oli jo loistavissa asemissa ennen ensimmäistä suunniteltua pysähdystään. Tässä vaiheessa kisaa kaikilla kärkikuljettajilla oli yksi stoppi jäljellä, kuten myös yhden pysähdyksen Kimillä. Eli ennen turva-autoa Kimin kisa näytti etenevän enemmän kuin hyvin.
Toisen kerran turva-auton tullessa radalle oli Kimi juuri ajamassa tankille, kun varikkosuora suljettiin. Tässä vaiheessa Ferrarilla oli tasan kaksi vaihtoehtoa ja päätös oli tehtävä nopeasti. Eli Kimi suunnitellusti sisään ja punaisiin valoihin odottamaan turva-auton ja kilpailijoiden radankiertämistä, toinen vaihtoehto oli ottaa Kimi takaisin turva-auton perään ja turva-auton poistuessa tankkaamaan. Kummassakin vaihtoehdossa Kimi olisi joka tapauksessa jäänyt porukan viimeiseksi, mutta viimeisessä vaihtoehdossa pari kierrosta vähemmän.
Kaiken kaikkiaan vaikea arvioida Räikkösen todellista nopeutta tällaisen kisan jälkeen. Ylipainoisella autolla epätoivoisesti yrittäminen ei tuolla radalla noissa olosuhteissa ole varmaan kaikkein helpointa.
Turva-auto ruletin ratkaisemiseksi ehdottaisin seuraavaa:
Radat pitäisi rakentaa kaksiosaisiksi, jolloin turva-autoa ei tarvittaisiin ja kilpailut ratkaistaisiin ajamalla eikä tuurilla.
Kun romua tulisi, toinen lenkki radasta eristettäisiin siivouksen ajaksi ja kilpailua jatkuisi puolikkaalla radalla. Lyhennetyn radan kiertämisen voisi laskea vaikka puolikkaaksi kierrokseksi, jolloin varikkopysähdystaktiikatkin säilyisivät suunniteltuina. Vaikea tosin toteuttaa kaikille radoille järkevästi, siten että varikko olisi normaalisti käytettävissä. Kaikki on silti mahdollista.
Pitäisikös ehdottaa idea FIALLE. Käyttäisivät nämä keinovalaistukseen suunnitellut varat nykyisten ratojen modernisointiin.