2008 Kanadan GP - Kilpailu

Dev

Well-known member
Renessanssinero sanoi:
Mä en vaan diggaile Rää'ästä. Ja sitten on vielä tämä tapaus.

http://blogit.ts.fi/formulablogi/2008/06/06/1-2-vai-4-vuotta/

Kerrassaan törkeä temppu Ferrarilta laittaa kaikkien aikojen menestynein (Ferrari)kuski lopettamaan, jotta saa jonkun Räkä Räikkösen tilalle. :thumbdown :thumbfh:
Loistava vetohan tuo oli Ferrarilta. Schumacher ei pystynyt enään voittamaan maailmanmestaruutta, joten ajattelivat että nyt on pakko saada uutta verta talliin ja heti tuli Kimin muodossa maailmanmestaruus kotiin.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
No mut miks sit ei laitettu Massaa pihalle Rää'än tieltä Schumin sijaan, jos kerta Räkä oli pakko saada ajamaan?

gin

Aikuisten leikisti
Sijainti
JJ:n pelihousut
Renessanssinero sanoi:
No mut miks sit ei laitettu Massaa pihalle Rää'än tieltä Schumin sijaan, jos kerta Räkä oli pakko saada ajamaan?
Tämä nyt on tietty spekulaatiota... mutta oisko
1. Kimi ei ois suostunu
2. Schumi ei ois suostunu
3. Ferrarilla ei olla yhtä tyhmiä kuin Mclarenilla, ks. kausi 2007. D44.

Dev

Well-known member
Räikkönen sanoi muistaakseni vuonna 2003, ettei ala kenenkään oppipojaksi ja tällä tarkoitti nimenomaan Schumia. Tuskinpa Schumacher olisi tuohon itsekkään suostunut.

Sue_me

Well-known member
Renessanssinero sanoi:
Eiköhän sumi lopettanut itse, kun pelkäsi häviävänsä ajamalla tasaveroisen tallikaverin kanssa.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Joo eiköhän se Schumi ite lopulta päätä mitä tekee. Muutenkin aika omituista alkaa syyttää Räikköstä siitä, jos Schumi oltaisi laitettukin pihalle. Tuskinpa Räikkösen valta ihan niin pitkälle ulottuu, eli Ferrarin päätöshän se olisi ollut.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Vice sanoi:
Tarkoitan vain että millä keinolla "asiakeskustelu" ja "chat-keskustelun välttäminen" täällä onnistuu? Tämäkin livekommentointi on aika lailla vapaan puolen kamaa... whatever
Mun mielestä on oikeastaan aika kivaa seurailla livetimingia vai mikä se on ja tulla tänne katsomaan kuinka monta :jaska::aa ja vittuvitunvitunvittua ja ties mitä on kertynyt kun kisassa tapahtuu jotain törmäilyjä tms.

Viimeksi muokattu:

ScuderiaJormaz

Well-known member
Device sanoi:
Loistava vetohan tuo oli Ferrarilta. Schumacher ei pystynyt enään voittamaan maailmanmestaruutta, joten ajattelivat että nyt on pakko saada uutta verta talliin ja heti tuli Kimin muodossa maailmanmestaruus kotiin.
Voiko tuohon enää mitään lisätä? Ei voi.Summelista oli tullut jo ikämies,ja lepoon piti hänen päästä.Uusi Kuningas tuli Rää`ästä.
Kimi on vaan paras.Paras koskaan.:thumbup:

ScuderiaJormaz

Well-known member
Renessanssinero sanoi:
Katsos..Summeli ei olisi kestänyt sitä häpeää kun Jäämies olisi vetänyt rehtoria turpaan pisteissä ja sijoituksissa.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
gin sanoi:
Tämä nyt on tietty spekulaatiota... mutta oisko
1. Kimi ei ois suostunu
2. Schumi ei ois suostunu
3. Ferrarilla ei olla yhtä tyhmiä kuin Mclarenilla, ks. kausi 2007. D44.
Ja tuo on spekulaatiota, että Schumacheri olisi pakotettu lopettamaan... Pitää muistaa, että mitä saavutettavaa hänellä olisi enää ollut ja toisekseen, ei hän välttämättä enää olisi jaksanut motivoitua taistelemaan Räikköstä vastaan.

Itse kummiskin uskon siihen, että halutessaan Schumi olisi voinut jatkaa ja estää Räikkösen tulemisen talliin. Kyllä Schumilla vaan tallissa oli ja on edelleen sellainen arvostetun miehen asema.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Kylläpä täällä ollaan varmoja Rää'ästä. Räkä kuitenkin oli viime kaudella alkukaudesta helisemässä Massan kanssa. Miten oliskaan ollut Schumin kanssa, joka kuitenkin on himppu verran kovempi kuski kuin Massa.

Torres

Well-known member
Renessanssinero sanoi:
Kylläpä täällä ollaan varmoja Rää'ästä. Räkä kuitenkin oli viime kaudella alkukaudesta helisemässä Massan kanssa. Miten oliskaan ollut Schumin kanssa, joka kuitenkin on himppu verran kovempi kuski kuin Massa.
Vaikea todistaa Schummelin ylivoimaa, kun Ferrarilla tallikaveri ei koskaan saanut ajaa häntä vastaan. Mieluummin väistettiin, että "mestari" pääsee ohi. Näin jossain tilaston historian pienimmistä voittomarginaaleista. Vittu, mitä luettavaa. Varmaan puolet oli Schumi-Barrichello tai Schumi-Massa ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Kaikki varmaan osaavat vetää itse johtopäätöksensä. Mulle on ihan sama kuinka monen tilaston kärjessä se lovileuka keikkuu, niin ikinä ei tule saamaan mun arvostusta urheilijana. Ja nopeinhan se ei missään nimessä ole, ei lähellekään.

Legnum

Registered User
LAINAUS:
"Canadan GP:ssä varikolla kolaroineen Lewis Hamiltonin on vaikea sulattaa saamaansa rangaistusta.

- Mielestäni kyseinen sääntö on typerä. Ajamme kilpaa, joten kuinka voit nähdä punaisen valon varikkosuoran päässä? "
_____________________________________________________________________________________________

Saatika kaksi rinnakkain varikkosuoran päähän pysähtynyttä autoa. Vastaus Hämiksen kysymyksiin on aika yksinkertainen.

Alkaa olemaan selityksissä suomen hiihtoliitton meininki ja kovaa vauhtia lähestytään "I´m Super Fantastic" Sössö Nipaa. Kämmi mikä kämmi ja mies seisoisi tekojensa takana, eikä syyttäisi muita. Säännöt kaikilla samat.

Janne A.

Well-known member
Sijainti
Mäntsälä
Jos joku viitsisi laittaa Mika Salon kolumnin eilisestä Ilta-sanomista tänne PLIIIS ja danke :cool:

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
Renessanssinero sanoi:
Eipä sitä tiedä miten Schumilla olisi kulkenut näillä uusilla Bridgestoneilla ja tasaväkisessä kilpailussa Räikköstä vastaan. Itse veikkaan että tiukkaa olisi ollut ja erittäin pienet asiat lopulta ratkaisseet paremmuuden.

Kapteeni Koo

Well-known member
Massahan vei Skumia kuin litran mittaa aika-ajoissa viimoisella kaudella!

Dev

Well-known member
Kapteeni Koo sanoi:
Massahan vei Skumia kuin litran mittaa aika-ajoissa viimoisella kaudella!
Jep ja viimeisissä kisoissakin alkoi Massa olemaan jo nopeampi kuin Schumi. Schumi varmasti rupesi kelaamaan, että nytkö hän alkaa jäädä nuorempien jalkoihin.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
JML82 sanoi:
Itse kummiskin uskon siihen, että halutessaan Schumi olisi voinut jatkaa ja estää Räikkösen tulemisen talliin. Kyllä Schumilla vaan tallissa oli ja on edelleen sellainen arvostetun miehen asema.
Jep, jotenkin luulen muutenkin, että Kimi on se joka olisi joutunut joustamaan suuntaan tai toiseen. Esisopimus ei suinkaan tarkoita sitä, että sen olisi ollut pakko alkaa silloin. Luulen, että Kimi ja Ferrari tekivät kuuluisan esisopimuksen sillä ehdolla, että sitten kun Schumi lopettaa, niin hän tulee tilalle.

Se oli täysin Schumin päätös lopettaa. Kimiä tuskin tarvitsee siihen vetää syylliseksi, että oma suosikki lähti eläkkeelle :rolleyes:

öö ruz

Speed for ever
Tulihan matkustettua useampi tuhat kilometri ja nähtyä ihan aitiopaikalta kun puusilmä tökkäsi perään. Lewiksen hölmöily sai ansaitut buuaukset lähes koko pääkatsomolta. En tiedä kuuluiko ne telkkarista käsin. Pöytähän olisi ollut Kimille katettu. Muuten oli hieno reissu. Saari missä rata sijaitsee on erittäin viihtyisä, liikenne radalle toimi kohtalaisesti ja siellä oli skabojen lisäksi hyvät bailut.
Ihmiset olivat joka puolella erittäin ystävällisiä ja hinnatkin olivat radalla ja turistipaikoissa ihan kohtalaiset. Niagaran puro ja Torontokin tuli nähtyä.
Amerikan ja Kanadan suomalaiset kävivät useinmiten moikkaamassa kun tunnistivat meidät finskeiksi. Voi olla että ei ollut viimeinen kerta Kanadassa......