CARTer
Well-known member
- Liittynyt
- 20.9.2004
- Viestit
- 2315
Säätiedotus lupailee melko tarkalleen samanlaista keliä kuin vuonna 2006, jolloin Champ Car - kisa piti siirtää maanantaille, kun viemärit eivät vetäneet tarpeeksi ja ukkonen pelästytti katsojien lisäksi televisioväen. Jos samanlainen kuuro tänään osuu Montrealiin, niin kilpailua ei varmasti ajeta.
Rata puolestaan osoittaa samanlaisia merkkejä kuin viime vuonna, jolloin nähtiin erittäin tapahtumarikas F1-kilpailu. Eipä pitänyt Miamissakaan 2003 tulla yhtään autoa maaliin, kun sielläkin rata halkeili ja järjestäjät olivat jopa järjestäneet radalle hyppyrampin. San Josessa odotettiin maaliin ensimmäisenä hinausautoa, kun siellä formulat hyppivät rautatiekiskojen yli.
Kyllä tänäänkin ainakin kolme autoa maaliin tulee, sehän on selvä. Puhutaanhan nyt sentään moottoriurheilun kuninkuusluokasta!
Norman Legault pelkäsi noin kuukausi sitten, että tämän vuotinen kisa jää Montrealissa viimeiseksi. Yhdysvaltojen GP ei enää maksa puolta F1:n rahtikustannuksista ja ratayhtiöllä on jo pitkään ollut omat murheensa, eikä valtiolta tai kaupungilta oikein tule tapahtumalle tukea, vaikka katsomot vuosittain ovatkin olleet enemmän kuin täynnä. Nyt rata murenee jälleen ja Bernardin tuskin tarvitsee hakea lisää syitä heivata kilpailu St. Lawrence-järveen. Lagault'lle ihan oikein, mutta fanien kannalta sääli, sillä Montreal on mielestäni F1-vuoden ehdoton kohokohta noin viihdearvoltaan. Tämän lähemmäs ei jenkkiformuloita ykkösissä päästä.
Onko mahdollisesti viimeinen Kanadan Grand Prix vielä hullumpi kuin -97, -98, -99 ja 2007 yhteensä? Siltä ainakin näin ennakkoarviot lupaavat. Toivottavasti samalla kuitenkin ajetaan historian turvallisin Kanadan Grand Prix.
Ihmettelen kyllä tuota asfalttia. Se ei muistaakseni ollut syksymmällä ajetuissa Champ Car - kisoissa koskaan ongelma...
Rata puolestaan osoittaa samanlaisia merkkejä kuin viime vuonna, jolloin nähtiin erittäin tapahtumarikas F1-kilpailu. Eipä pitänyt Miamissakaan 2003 tulla yhtään autoa maaliin, kun sielläkin rata halkeili ja järjestäjät olivat jopa järjestäneet radalle hyppyrampin. San Josessa odotettiin maaliin ensimmäisenä hinausautoa, kun siellä formulat hyppivät rautatiekiskojen yli.
Kyllä tänäänkin ainakin kolme autoa maaliin tulee, sehän on selvä. Puhutaanhan nyt sentään moottoriurheilun kuninkuusluokasta!
Norman Legault pelkäsi noin kuukausi sitten, että tämän vuotinen kisa jää Montrealissa viimeiseksi. Yhdysvaltojen GP ei enää maksa puolta F1:n rahtikustannuksista ja ratayhtiöllä on jo pitkään ollut omat murheensa, eikä valtiolta tai kaupungilta oikein tule tapahtumalle tukea, vaikka katsomot vuosittain ovatkin olleet enemmän kuin täynnä. Nyt rata murenee jälleen ja Bernardin tuskin tarvitsee hakea lisää syitä heivata kilpailu St. Lawrence-järveen. Lagault'lle ihan oikein, mutta fanien kannalta sääli, sillä Montreal on mielestäni F1-vuoden ehdoton kohokohta noin viihdearvoltaan. Tämän lähemmäs ei jenkkiformuloita ykkösissä päästä.
Onko mahdollisesti viimeinen Kanadan Grand Prix vielä hullumpi kuin -97, -98, -99 ja 2007 yhteensä? Siltä ainakin näin ennakkoarviot lupaavat. Toivottavasti samalla kuitenkin ajetaan historian turvallisin Kanadan Grand Prix.
Sen verran korjaan, että Bridgestone oli tietoinen, että ongelmia tulee, koska sisaryhtiö Firestone oli toukokuussa ajanut tuhansia kilometrejä ovaalia ympäri. Michelin ei ilmeisesti ollut edes vaivautunut lukemaan moottoriurheilulehtiä, koska Goodyearinkin rengastesteissä aiemmin samana vuonna renkaita oli räjähdellyt ennätysmäärä.Rusina sanoi:Tuleepa mieleen USA:n GP 2005 jolloin tuossa ovaalimutkassa oli hienoista uraa( ja Bridgestonea oli etukäteen varotettu tuosta ominaisuudesta, Micheliniä ei..)
Ihmettelen kyllä tuota asfalttia. Se ei muistaakseni ollut syksymmällä ajetuissa Champ Car - kisoissa koskaan ongelma...