Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Tämä ei välttämättä ole se ongelma jota tässä pohitaan, vaikka salama nimitystä on taidettukin käyttää.Salaman iskiessä on turvallisinta olla autossa! Muistan joskus kuulleeni.
Tämä ei välttämättä ole se ongelma jota tässä pohitaan, vaikka salama nimitystä on taidettukin käyttää.Salaman iskiessä on turvallisinta olla autossa! Muistan joskus kuulleeni.
Jeps, juuri tuota tarkoitin. Tosin esim. mainittujen vyörenkaiden mahdollisesti muodostamasta riskitekijästä iskun sattuessa on vaikea spekuloida.Meinaatko, että auton kori muodostaa ns. Faradayn häkin, joka suojaa salaman iskulta?
En nyt muista tarkemmin mutta radiosta kuulin männä kesänä jonkun selityksen, että autojen nykyiset renkaat voivat juuri pilata tämän, koska renkaat ovat ns. vyörenkaita. Jonka perusteella väitettiin tuon olevan enemmän tai vähemmän huuhaata.
Väittäisin kuitenkin, että ukkosella turvallisinta on olla talossa jossa on kunnollinen ukkosenjohdatin.
Itseasiassa perehdyin juuri hieman asiaan ja tuo ei pidä paikkaansa.Jeps, juuri tuota tarkoitin. Tosin esim. mainittujen vyörenkaiden mahdollisesti muodostamasta riskitekijästä iskun sattuessa on vaikea spekuloida.
Mutta tähän KERS turvallisuuteen asia ei niin kuulu, koska kuski suojautuu KERSin sähköiskuilta olemalla samassa potentiaalissa kuin auto. Vähän sama kuin sähköjohdolla seisoskelevat linnut.Things that often act as Faraday cages
...
* Cars and aircraft, when struck by lightning. The metal frame and outer skin of the vehicle cause the electrical charge to travel safely away from the occupants. This differs from a popular urban legend that claims that a car's tires cause the lightning strike to reach the ground.
Nii...tota joo, ihan läppänä vaan heitin ton salamahomman. Mutta jauhakaa toki jos siitä jotain jauhettavaa irti saatte. Meikäläinen ainakin istuu ukonilmalla vaikka kaljalla.
Ja onhan toki:.....onko BMW koskaan antanut pätevää virallista selvitystä mitä tuolloin oikein tapahtui:
joo, kyllä sen sit on oltava typerä. :thumbdownMatti Kyllönenkin pitää KERSsiä tyhmänä :wink:
Bööni ei taida tykätä Kerssistä Kyllösen vertaakaan.F1:n kaupallisten oikeuksien hallinnoija Bernie Ecclestone povaa BMW-tallille etua F1-autoihin täksi vuodeksi tulevasta jarrutusenergiaa kierrättävästä KERS-laitteesta.
BMW on ollut KERS-laitteen puolestapuhuja, kun taas monet muut tallit olisivat halunneet siirtää sen käyttöönoton vuoteen 2010.
- Kukaan ei halua KERS:iä - paitsi BMW. He haluavat sen, koska uskovat saavansa siitä teknistä etua. Se ei ole hyväksi formula ykkösille yleisesti ottaen, mutta se voi olla hyväksi BMW:lle. Ei heitä voi syyttää siitä. Säännöt ovat sellaiset, Ecclestone totesi DPA-uutistoimiston haastattelussa.
(MTV3)