2013 autojen julkistukset ja ensikommentit

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Pakarit suoraan Red Bullista - eli eli edistystä. Ja keulan alaosa ei enää ole sellanen kalkkunanheltta, vaan litteämpi tyyliin Ferrari. Ponttoonit hoikemmat ja kuten arvelin, huomattavasti aiempaa voimakkaammin kaarevammat. Ei tuosta oikein muuta voi vielä sanoa. Ihme on, jos tuo keulamyhky on vielä testeissä.
 

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Ei noista ponttooneista tai keulasta voi oikein vielä sanoa mitään, uudelleenmaalattuja lasikuitusekasikiöitähän nää julkistusautot on, menee vielä täysin uusiksi ennen ekaa testiäkin.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tosta skenejeesuksen postaamasta kuvasta voisi päätellä, että nyt haetaan tosissaan koko etupään taipumista nopeammissa mutkissa. Sikäli kun etusiipi pysyy tuossa kiinni. :) Vähän on äärimmäisyyden tavoittelua ilmassa. Mielestäni oikea asenne kun ei oikeastaan ole juurikaan hävittävää.

No, katsotaan mitä kilpakumppanit esittää. Mclaren on ainakin tehnyt viime vuosina varsin erikoisia - massasta poikkeavia ratkaisuja. Sääntöjen ollessa suht-stabiilit, pidän kuitenkin fine tuningia todennäköisenä ratkaisuna jokaisella tallilla.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ei noista ponttooneista tai keulasta voi oikein vielä sanoa mitään, uudelleenmaalattuja lasikuitusekasikiöitähän nää julkistusautot on, menee vielä täysin uusiksi ennen ekaa testiäkin.
No voihan. Ottaa sen silmän käteen. Ponttoonit on muotoiltu etenkin taka- eli pakariosiltaan RB-tyyliin ja keula on viime vuotiseen verrattuna oikeastaan radikaalisti litteämpi. Valitan, jos et näe selkeitä eroja.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
On se ärhäkämmän näkönen kuin viime kautinen, mutta pikkasen haiskahtaa siltä että jotain on vielä piilossa... Jotain ovelaa. Tupla DRS?
 

apelius

New member
Liittynyt
8.12.2012
Viestit
3
Burnin logot ovat sitten etusiivessä, ei taida Burn saada paljoa TV näkyvyyttä Grosjeanin autolla :)
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Mites toi diffuusori levy näyttää avonaiselta tuolla vaihdelaatikon peräpään molemmin puolin. Ikään kuin näkyy läpi. Oliko ton näkönen viime kaudella?! Vai valehteleeko silmät.

 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Mites toi diffuusori levy näyttää avonaiselta tuolla vaihdelaatikon peräpään molemmin puolin. Ikään kuin näkyy läpi. Oliko ton näkönen viime kaudella?! Vai valehteleeko silmät.

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/1024px/2013/001/1587083.jpg
Moottorikate kun on tavallisesti auki tosta perästä, niin mitäs siinä nyt peitellään ?

Kiva nähdä miten paljon muuttuu ekoihin testeihin. Sit ois kiva nähä vertailu kuvia, ekojen testien auto vs julkistus auto.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Viimeksi muokannut moderaattori:

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Jep, lieneekö Kimi saanut sponssipaikan nyt viime kauden palkkojaan vastaan? :D
Eiko ne o pistäny siihe nimet Mustakiikaria varten, joskos se rupeis erottamaan Kimin ja Romainin ku niillä on niin samanlaiset kypärätkin. Harmi vaan, että se on tossa kyljessä, tuskin näkyy incar kamerassa... :rolleyes:

Mut joo. Kyhmy saatetaan tosissaan vielä peittää. Liikaa punasta.
 
Viimeksi muokattu:

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
James Allison sanoi tuosta nokasta että se on tuollainen siksi että se korotettu nokka painisi joitain grammoja enemmän, mutta ei antaisi mitään aerodynaamista hyötyä. Eivät kuulemma aio lisäillä painoa autoon ihan ihan huvikseen.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
James Allison sanoi tuosta nokasta että se on tuollainen siksi että se korotettu nokka painisi joitain grammoja enemmän, mutta ei antaisi mitään aerodynaamista hyötyä. Eivät kuulemma aio lisäillä painoa autoon ihan ihan huvikseen.
James Allison jatkaa vielä. Teemme edelleen tuulitunnelitestejä ja jos testit osoittavat lisäpalan tarvetta keulaan, niin sen tulemme välittömästi myös asentamaan.
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
James Allison sanoi tuosta nokasta että se on tuollainen siksi että se korotettu nokka painisi joitain grammoja enemmän, mutta ei antaisi mitään aerodynaamista hyötyä. Eivät kuulemma aio lisäillä painoa autoon ihan ihan huvikseen.
Allisonin puheita voi myös tulkita PR-pöhinän ulkopuolelta niin että hyötyä on löytynyt jo mutta sitä ei vaan vielä haluta muille talleille näyttää.

Uskon että (suurin) osa talleista jonkinlaista ratkaisua tulee tähän liittyen viimeistään Melbournessa käyttämään.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Oliko niin että sen "palan" täytyy täyttää se notko tasaisesti? Eli ei voisi laittaa pelkkiä "reunoja" jolloin sivusta näyttäisi täytetyltä mutta keskellä ei olisikaan mitään. Vai keksinkö jotan mullistavaa(ja pienellä palkalla)?
 
Ylös