2019 IndyCar Series

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
McLaren osallistuu Indy 500:aan ensi vuonna, Alonso kuskinaan.

Ilmoituksesta ei vielä käy julki, minkä tallin kanssa McLaren osallistuu 500:aan eikä siten myöskään moottorinvalmistaja.

Edit: McLaren aloittaa oman tiimin. Joten Chevyn moottoreita veikkaisin, koska 1) McLarenin ja Alonson välit Hondaan kireät, ja 2) Honda toimittaa jo moottorit yli puolelle talleista.

Edit 2: Michael Andretti twiittasi, että he ovat mukana vuoden 2017 malliin. Olisiko kyseessä Harding-Steinbrennerin kaltainen Andrettin satelliittitalli? (Mahdollistaen Chevyn mottorin.)
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Loogistahan tuo on, että GM:n kanssa kokonaispaketti. Chevyksi brändätyillä Ilmor-koneilla Indyssä ja Cadillac DPi:llä Daytonassa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8488
Sijainti
Helsinki
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8488
Sijainti
Helsinki
Mike Hiss menehtyi joulukuun 19. päivä syöpään 77-vuoden ikäisenä. Hänet valittiin vuoden tulokkaaksi vuoden 1972 Indy 500:ssa. Hän tuurasi samana vuonna Penskellä Mark Donohueta ja Peter Revsonia hänen menehdyttyä 1974 ja neljä vuotta myöhemmin Mario Andrettia.

Mike Hiss, the 1972 Indianapolis 500 Rookie of the Year, died Dec. 19 in Evansville, Ind., following a near-30-year battle with cancer-related issues.
https://speedsport.com/indy/indycar-series/1972-indy-500-rookie-year-mike-hiss-77/
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Road to Indy ja Euroopan "Road to F1" sivuhaaroineen ovat suurelta osin se reitti IndyCariin. Räikkönen tai Bottas varmastikin aika helposti saisivat halutessaan IndyCar-sopimuksen, heille varmastikin löytyisi sponsoroitu auto ilman omia tukijoita. Muiden suomalaisten melkeinpä pitäisi tuoda sponsori mukanaan ja vieläpä mahdollisesti mennä Lightsin kautta. Ja Suomessa kun tuntuu monella kuskilla tai sponsorilla olevan mentaliteetti, että ura on ohi, kun tie F1:een päättyy, niin IndyCar ei välttämättä monellakaan tule mieleen tai siihen löydy sponsoria.

Täytys yhyttää joku sellainen sponsori, jolla on intressiä näkyä lähinnä P-Amerikassa. Suomen markkinoille ei INDY-kuskin sponssamisesta ole tuon taivaallista hyötyä eikä oikein kovasi Eurooppaan noin laajemminkaan. Ja sitä sponssipanostusta pitäisi saada tuntuva summa. Millään yhdellä ja kahdella touhutontulla ei paljon kiuasta lämmitellä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Täytys yhyttää joku sellainen sponsori, jolla on intressiä näkyä lähinnä P-Amerikassa. Suomen markkinoille ei INDY-kuskin sponssamisesta ole tuon taivaallista hyötyä eikä oikein kovasi Eurooppaan noin laajemminkaan. Ja sitä sponssipanostusta pitäisi saada tuntuva summa. Millään yhdellä ja kahdella touhutontulla ei paljon kiuasta lämmitellä.
Näinhän se on. Mainostaminen ei tuo hyötyä kenellekään, jos brändin tuotetta ei sillä suunnalla ole. Takuma Sato vie tiimilleen rahaa Japanin Panasonicilta ja siitä hyötyy myös paikallinen Panasonicin myyntiverkosto.

Joku nakkifirma ei taas hyötyisi yhtään mitään, vaikka Ganassin sivuponttoonit olisivat hodarin kuvia täynnä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Miksi muuten britit pääsi jossain vaiheessa olennaiseksi osaksi tuota jenkkiformula-skeneä? Sieltähän on täysin normaalia minkä tasoisen tyypin tahansa mennä sinne tuosta vaan ajelemaan. Tiedä sitten minkä maan sponssit aina tuolloin takana.

Niin ja piti kysyä että mitkäs oli ensi kaudelle "ajamista vaikeuttavia" muutoksia autoissa? Meinaan kun näin jossain otsikon "Alonso hyötyy vaikeammin ajettavista Indy-autoista".
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Miksi muuten britit pääsi jossain vaiheessa olennaiseksi osaksi tuota jenkkiformula-skeneä? Sieltähän on täysin normaalia minkä tasoisen tyypin tahansa mennä sinne tuosta vaan ajelemaan. Tiedä sitten minkä maan sponssit aina tuolloin takana.
Olihan silloin vanhaan hyvään CART-aikaan autotkin kotoisin Englannista, Reynardin ja Lolan rungot valmistettiin saarivaltakunnassa. Kuten valmistettiin myös Cosworthin ja Ilmorin Chevyksi tai Mersuksi brändätyt moottorit (nykyiset Ilmor-Chevyt tehdään Yhdysvalloissa).

Ja onhan saarivaltakunnassa suunnattomat määrät ns. vanhaa rahaa, mistä iso osa on vieläpä keskittynyt vajaan kolmen neliökilometrin alueelle Lontoon cityyn. Englanti äidinkielenä on kaiketi Indy-tiimeissä melkoinen neuvotteluvaltti, paljon laajemmin eri kansallisuuksia on esim. IMSA:n sarjoissa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8488
Sijainti
Helsinki
Indycar-sarjan uusi pääsponsori on tietoliikenneyhtiö NTT

DETROIT – INDYCAR announced on Tuesday that global information technology and communications leader NTT has signed a multiyear agreement to become the entitlement sponsor of what is now officially named the NTT IndyCar Series.

In addition, NTT becomes the official technology partner of INDYCAR, the NTT IndyCar Series, Indianapolis Motor Speedway and the Indianapolis 500. The announcement came during media days for the North American International Auto Show at the Cobo Center.

“Having a strong technology partner is critically important to INDYCAR’s continued growth, so we are thrilled to welcome NTT as our new title sponsor,” said Mark Miles, president and CEO of Hulman & Company, which owns INDYCAR and Indianapolis Motor Speedway. “INDYCAR’s rise in popularity is a testament to the fact that we’ve made the sport as accessible as possible to our fans, and we plan to continue in that mission.

“We have a history with NTT through NTT DATA’s involvement in the sport with Chip Ganassi Racing. We know this partnership will help us attract the next generation of fans to what remains the most competitive racing program on the planet.”

NTT has a 150-year history in technology and communications, dating to its roots in 1869 when the telegraph was first introduced in Japan. NTT was established in 1952 as a government-owned corporation and privatized in 1985. The company is globally a top-five IT services provider and generates more than $106 billion in annual revenue. NTT DATA, a U.S.-based NTT subsidiary headquartered in Plano, Texas, has been a sponsor with Chip Ganassi Racing in the NTT IndyCar Series since 2013.

Under the new agreement, INDYCAR and NTT will partner to deliver digital innovations for sanctioning body INDYCAR and its events. This includes evolution of the INDYCAR mobile application and integration of NTT’s proprietary Smart Platform to support the most diverse and challenging series in motorsports and its racing venues.

“NTT is proud to be associated with INDYCAR and accelerate the future of smart racing,” said Jun Sawada, president and CEO of NTT. “Technological innovations have the potential to change the sport and fan experience drastically.

“NTT, along with our partners, aims to bring the Smart World to life as we have done for Smart City, Smart Entertainment, Smart Mobility and Smart Manufacturing. Based on our lengthy and successful experience, including work in mobile applications, analytics and user experience, we will help to create the next generation of fans globally who aspire to enjoy racing through a more digital experience with INDYCAR.”

The NTT IndyCar Series puts many of the best racers in the world on the most demanding variety of tracks to decide the season champion and recipient of $1 million and the Astor Cup. Competition takes place on temporary street circuits, permanent road courses, short ovals and superspeedways like the iconic Indianapolis Motor Speedway. The 2019 season consists of 17 races, starting with the Firestone Grand Prix of St. Petersburg on March 10, including the 103rd Indianapolis 500 on May 26 and concluding with the INDYCAR Grand Prix of Monterey on Sept. 22.
https://www.indycar.com/News/2019/01/01-15-NTT-entitlement-sponsor-announcement
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Sebringin testistä on tällainen pätkäkin Youtubessa

Ajavat Sebringin radan lyhyellä klubiversiolla, joten suoraa kierrosaikavertailua IMSA:n protoihin ei ole saatavilla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18370
Nordic Entertainment Group (NENT Group) on hankkinut NTT IndyCar Series -lähetysoikeudet Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa vuoteen 2021 saakka. IndyCar-sarjan kilpailuja on nähtävissä Viaplay-suoratoistopalvelussa ja Viasatin maksu-tv-kanavilla.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8488
Sijainti
Helsinki
Nordic Entertainment Group (NENT Group) on hankkinut NTT IndyCar Series -lähetysoikeudet Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa vuoteen 2021 saakka. IndyCar-sarjan kilpailuja on nähtävissä Viaplay-suoratoistopalvelussa ja Viasatin maksu-tv-kanavilla.
Kuten eilen tv-toikissa mainitsin.

Nascar ja Indycar-sarjojen tv-sopimuksista ei ole varmuutta, mutta luulen Viasatin näyttävän ne. Indycar vastaa jatkossa itse kv.oikeuksita ja Viasatin kannalta porkkanana on kaksi ruotsalaista Ericsson ja Rosenqvist.
 
Ylös