Tosiaan aika paikallinen on, kun suurin osa kisoista keskilännessä ja Pensken ajatus coast-to-coast-sarjasta on heitetty romukoppaan. Sarja itsessään ei voi kalenteria tehdä, vaan on otettava huomioon NBC. Indy 500:n jälkeen kanavan päähuomio on Nascarissa (myös olympiakisat tulevana vuonna). NFL-kauden vuoksi ajetaan tiiviissä tahdissa, jotta syyskuun puolivälissä kausi perinteisesti lopetetaan. Tässähän alkaa jo pohdiskelemaan omaa ihannekalenteria sarjalle.kyllä todellinen sekamelska mitä tulee kalenteriin. ainoastaan 9 pistekisaa isolla NBC:llä kun viime kaudella nähtiin 13 kisaa. Iowan toisen kisan jälkeen IndyCaria ei tulla näkemään isolla NBC:llä kahteen kuukauteen. IndyCarin yksi isoimmista katsojalukumenestyksistä Long Beach sysätty USA Networkille.
Kyllä. Ensi kausi tulee olemaan viimeinen tämän hetkisessä NBC:n ja IndyCarin välisessä sopimuksessa joten USA Networkin kisojen katsojamäärien tärkeys tulee olemaan aika korkea jos haluaa pitää katsojakeskiarvot koko kauden osalta vahvoina.Tod. näköisesti ison tavoitettavuuden vuoksi käytät termiä Iso NBC.
Suurempi tavoitettavuus tuo talleille enemmän rahaa ja sponsoreille näkyvyyttä. Heinäkuun tauolle ei voida mitään, mutta kevään isot tauot oltaisiin voitu poistaa. Mitä mietteitä Thermal Clubin näytöskisasta. Kuuleman mukaan yksityisomistuksessa olevalle radalle ei pääse kovin monta katsojaa ja kisaformaatti on muokattu tv;tä varten.Kyllä. Ensi kausi tulee olemaan viimeinen tämän hetkisessä NBC:n ja IndyCarin välisessä sopimuksessa joten USA Networkin kisojen katsojamäärien tärkeys tulee olemaan aika korkea jos haluaa pitää katsojakeskiarvot koko kauden osalta vahvoina.
Aivan posketon hinta paikallisille. Ajatella, et Daytona 24:n neljän päivän lippu on noinkin halpa.https://racer.com/2023/10/20/thermal-club-sets-2000-ga-ticket-pricing-for-indycar-1m-challenge/
Thermal Clubin 1 Miljoonan taalan näytöskisaan General Admission lipun hintalappu kohtalainen 2000 taalaa. Yleisömäärä rajattu 5000:n, tarkoittaen että jos tapahtuma loppuunmyy 2000 taalan lipuilla Gate on tulee olemaan kohtalainen 10 miljoonaa lipunmyynnistä. 2000 taalan lipussa tulee mukana lounaat kolmelle päivälle, Mutta jos esimerkiksi joku onnekas täällä sattuu olemaan Thermal Clubin jäsen pääsee hän tsekkaamaan kisaa 300 taalaan. liput menee myyntiin ensi viikolla. Thermal Clubin rata asettanut hinnat lipuille... Elitismi sekä "me ei haluta teitä ulkopuolisia tänne ellette ole valmiina maksamaan korkeaa hintaa" haiskahtaa ja todella kauas. Oletan vahvasti että radalle joudutaan raahaamaan katsojia "osta 1 lippu tuo kaverisi tai koko perheesi" menetelmällä että näyttäisi edes jotenkin hyväksyttävältä TV kuvissa mitä tulee presentaatioon ja siihen ettei katsomo näytä tyhjältä.
Hintavertailuna Daytona 24h:n kisaa pääsee katsomaan ensi vuonna hintaan 190 taalaa neljän päivän General Admission lipusta....
En kuolemaksenikaan muista paljonko camping-lippu maksoi v. 2017 Lime Rockissa. Yli satasta ei kuitenkaan. Siis torstai-illasta sunnuntaiaamuun auton ja teltan kokoinen tilkku nurtsilta.Hintavertailuna Daytona 24h:n kisaa pääsee katsomaan ensi vuonna hintaan 190 taalaa neljän päivän General Admission lipusta....
Lisää aiheesta:Jatkoa aiheeseen: JJ Lehto on lähtenyt mukaan tähän projektiin (linkki vie iltalehden sivuille).
Wihurilla ja Tsei Tseillä enemmän pelisilmää kuin Palmrothilla mitä tulee talentin löytämiseen. Tajuaa että järkevämpää tuoda 13-16 vuotiaana jenkkeihin ajamaan läpi Road To Indy tai jopa sitä edeltävä tikapuu kuin että hypätään Formula 2:sta täysin eri kulttuuriin. Kysymys onkin mitä Palmroth oikeasti voi tuoda pöydälle kuin intoa projektia kohtaan.Mahdollisten tulevien suomalaistähtien etsintä alkaa ensi keväänä. Hakuvaihe on huhtikuussa. Hakemukset käydään läpi kesällä niin, että ensimmäiset ajotestit ovaalilla voitaisiin pitää syksyllä 2024. https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009912480.html
Hyvin skeptinen olen sen suhteen, että millään tiimillä olisi valmis soppari, kunhan vain sopiva suomalainen löytyy. Kyllä ne paikat täytetään profiiliin sopivalla kuljettajalla, ei kansalaisuuteen (edes yhdysvaltalaisuuteen) perustuvalla kiintiöllä.Wihurilla ja Tsei Tseillä enemmän pelisilmää kuin Palmrothilla mitä tulee talentin löytämiseen. Tajuaa että järkevämpää tuoda 13-16 vuotiaana jenkkeihin ajamaan läpi Road To Indy tai jopa sitä edeltävä tikapuu kuin että hypätään Formula 2:sta täysin eri kulttuuriin. Kysymys onkin mitä Palmroth oikeasti voi tuoda pöydälle kuin intoa projektia kohtaan.
Jotenkin luotto on täysin olematon Palmrothin kommenteihin "paikka on jo varma ja sopimuskin jo löytyy" kun ottaa huomioon kuinka varsinkin Junioripuolella kuskit voivat vaihdella todella tiuhaan mitä tulee esimerkiksi siihen jos talli löytää kuskin jopa kesken kauden isommalla budjetilla tai sitten rahahana katkeaa sponsorin toimesta kesken kautta