Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
Osa talleista ainakin ajattaa molempia kisakuskejaan. Jostain syystä he eivät kai kuitenkaan näe asiassa ongelmaa.
Oma vikansa, mitäs metelöivät. :ahem:ihmeitä toki tarvitaan - mutta Kimihän on eri planeetalta:
http://wtf1.co.uk/kimi-raikkonen-funny-bahrain-interview/
Tämähän on tunnetusti varsin kaupallinen laji (onhan ne muutkin, mutta moni teeskentelee ettei olisi), ehkäpä ovat päättäneet mersun ylivoiman takia ehdottaa talleille että nyt ei sitten tallimääräyksiä jotta edes jotain kilpailua näkyy.Ja joka kerta sijoittuu/antautuu ekassa mutkassa Alonson kiilattavaksi :nope:
Pitäis vaan lasketella edelle vaikka sitten joskus kolisisi.
Onneksi Ferrari on niin kilpailukyvytön ettei mistään tallimääräyksistä ole pelkoa.
Malesiaa tosiaan tarkoitin. Alonso kyllä osaa röyhkeän, mutta silti suhteellisen kolarivarman ajotyylin. Vaikka yleensä kiilaa röyhkeästi mutkaan, ei kuitenkaan tee Maldonadomaisia sukelluksia. Kimin varovaisuus tuo tasaisuutena ehkä pisteitä, mutta tosiaan vähän tuhran usein ensimmäisissä mutkissa antaa sijoja periksi. Kimin näkee myös melko usein yrittävän ulkokautta uhkarohkeita yrityksiä, jotka sitten päättyvät nostamiseen ja sitä kautta kärsimiseen seuraavalla suoralla. Toki onnistuessaan on tehnyt näistä joitain legendaarisia ohituksia. Tuo liiallinen reiluus voi kostautua myöhemmin sillä, että Alonso (ja miksei muutkin) "oppii" Kimin kuitenkin väistävän, jolloin riskiohituksia tehdään Kimille enemmän ja sitä myöten saa kyntää nurmikkoa. Näin kärjistettynä esimerkkinä, harva lähtee koittamaan Maldonadosta riskiohitusta. Ei sillä, että toinen ääripää olisi sen parempi.Bahrainissa Kimi lähti viidennestä ja Alonso yhdeksännestä, joten jos Alonson kanssa rinta rinnan tulevat suoran päähän, niin ei lähtöä kovin hyväksi voi sanoa. Tarkoititko kenties Malesian lähtöä?
Kimistä on nyt parina kautena jäänyt se kuva, että ottaa lähdöt todella iisisti. Miten musta tuntuu, että se on aina Kimi joka kärkikuskeista jää sinne pussiin ja tulee niitä parin sijan menetyksiä ensimmäisessä kurvissa. Jos vertaa vaikkapa Alonsoon, niin harvemmin noita Alonsolle sattuu, mutta jotenkin kummasti Kimi aina joutuu sinne huonoon rakoon.
Eikös se ole Maldo jolla on se "kolarivarma" ajotyyli. Alonso on kyvykkäämpi välttämään kolaritilanteita kokemuksella ja järjenkäytöllä.Malesiaa tosiaan tarkoitin. Alonso kyllä osaa röyhkeän, mutta silti suhteellisen kolarivarman ajotyylin. Vaikka yleensä kiilaa röyhkeästi mutkaan, ei kuitenkaan tee Maldonadomaisia sukelluksia.
Just. Luetelepas Alonson aiheuttamat kolarit. Aika lyhyt on lista. Aivan yhtä varma kuski kuin Kimikin, mutta huomattavasti tehokkaampi sijoitusten parantamisessa lähdössä ja ekoissa mutkissa.Alonso kyllä osaa röyhkeän, mutta silti suhteellisen kolarivarman ajotyylin.
No se varmaankin voi tuntua siltä mutta esimerkiksi nyt lähdössä Kimin ongelma oli että auto suti eikä lähtökiihdytys onnistunut. Alonsolla onnistui ja sen jälkeen kun pystyi työntämään nokan edelläajavien väliin pystyi jarrutuksen jättämään myöhäisemmäksi. Jos Kimin kiihdytys olisi myös onnistunut olisi mutkaan ollut paljon vaihtoehtoja, huonolla kiihdytyksellä vaihtoehdot vain ovat vähissä. Edellisessä kisassahan tilanne oli Ferrari kuskien osalta aivan sama vain sillä erolla että silloin Kimi nousi ja Alonso ei.Malesiaa tosiaan tarkoitin. Alonso kyllä osaa röyhkeän, mutta silti suhteellisen kolarivarman ajotyylin. Vaikka yleensä kiilaa röyhkeästi mutkaan, ei kuitenkaan tee Maldonadomaisia sukelluksia. Kimin varovaisuus tuo tasaisuutena ehkä pisteitä, mutta tosiaan vähän tuhran usein ensimmäisissä mutkissa antaa sijoja periksi. Kimin näkee myös melko usein yrittävän ulkokautta uhkarohkeita yrityksiä, jotka sitten päättyvät nostamiseen ja sitä kautta kärsimiseen seuraavalla suoralla. Toki onnistuessaan on tehnyt näistä joitain legendaarisia ohituksia. Tuo liiallinen reiluus voi kostautua myöhemmin sillä, että Alonso (ja miksei muutkin) "oppii" Kimin kuitenkin väistävän, jolloin riskiohituksia tehdään Kimille enemmän ja sitä myöten saa kyntää nurmikkoa. Näin kärjistettynä esimerkkinä, harva lähtee koittamaan Maldonadosta riskiohitusta. Ei sillä, että toinen ääripää olisi sen parempi.
No nyt on kyllä pakko nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi. Sen verran hutiloiden luin, että ymmärsin tuon tosiaan ihan rehellisesti väärin. Joo, my bad.Kolarivarmuus tarkoittanee tässä tapauksessa sitä, että osaa olla poissa kolareista. Erikoinen sanavalinta, mutta ei tuo oikea tarkoitus voinut jäädä epäselväksi tuossa tekstissä. Tai voi näköjään.
Oli joo "hauska" vaikkapa. Red Bullin dominointiaikana lieni vaikeampi voittaa Ferkulla, kuin 2007. Ei Allun ja Kimin "syy", ja mukava nyt nähdä herrat tiimikavereina kun ajavat uransa tasaväkisimmillä kalustoilla keskenään toisiaankin vastaan.Hauska
Tuota en kyll' allekirjoita. Mitä tulee Alonson ja Allisonin, yms. kommenteihin... Kimin vahvuus nimeen omaan todella tehokkaassa palauteessa, kehitystä tehdessä. Ferrarin tilaa ei kait voi Kimin piikkiin laittaa, enneminkin Alonson. Dome muistaakseni ilmoitti itse lähtevänsä. Toinen juttu sitten mitä muutoksia Päägiglo on vaatinut. En yhtään ihmettelis vaikka siellä on sanottu, että satsataan yhteen kuskiin, joka ei sitten Domelle sopinut? Uus tallipäälikkö ainakin teki heti selväksi kuka on hänen mielestään ykkönen.Mahdetaan ferkulla miettiä, et miks palkattiin Kimi, ku murto-osalla siitä rahasta oltas saatu joku muu joka ajaa samaa vauhti. Ehkä osasyy Domen potkuihin, että halus Kimin
Tuleepa mieleen Coulthard vs Räikkönen kun toinen ajoi simua selkä hiessä ja toinen ei ikinä ja mikä oli lopputulos. Mikähän uusi rata tuli silloin kalenteriin ja kimi ei simuttanut sitä yhtään ja Coulthard sanoi ajaneensa 1000 tuntia. Kimi sitten kyykytti Coulthardia ekoista treeneistä lähtien ihan huolella. Taisipa David lakonisesti todeta että tällä radalla simulaattorin hyöty kierrosaikaan on tasan 0.000 sekuntia. Tietty ne vehkeet on kehittyneet mutta silti.Niin paljon kuin Kimistä pidänkin, niin välillä tekisi mieli mennä potkimaan takamukselle ja korvasta pitäen vetää tuo ukko sinne simulaattoriin harjoittelemaan.
Eikös tuolta jossain tilaisuudessa pari kilpailua sitten kysytty, että onko käynyt simulaattorissa harjoittelemassa ja etsimässä syitä ongelmiin. Vastaus oli suora "En."
Ehkä joskus olisi syytä.
No toisaalta taas tuskin ne tallit miljoonia huvikseen hassaa simuihin ja niiden kehitykseen jos niistä ei mitään hyötyä ole.Tuleepa mieleen Coulthard vs Räikkönen kun toinen ajoi simua selkä hiessä ja toinen ei ikinä ja mikä oli lopputulos. Mikähän uusi rata tuli silloin kalenteriin ja kimi ei simuttanut sitä yhtään ja Coulthard sanoi ajaneensa 1000 tuntia. Kimi sitten kyykytti Coulthardia ekoista treeneistä lähtien ihan huolella. Taisipa David lakonisesti todeta että tällä radalla simulaattorin hyöty kierrosaikaan on tasan 0.000 sekuntia. Tietty ne vehkeet on kehittyneet mutta silti.