#7 Kimi Räikkönen 2014: Back in Maranello

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Osa talleista ainakin ajattaa molempia kisakuskejaan. Jostain syystä he eivät kai kuitenkaan näe asiassa ongelmaa.
 

Helmetti

pikkunen poni
Liittynyt
30.1.2014
Viestit
320
ihmeitä toki tarvitaan - mutta Kimihän on eri planeetalta:
http://wtf1.co.uk/kimi-raikkonen-funny-bahrain-interview/
Oma vikansa, mitäs metelöivät. :ahem:
Ja joka kerta sijoittuu/antautuu ekassa mutkassa Alonson kiilattavaksi :nope:
Pitäis vaan lasketella edelle vaikka sitten joskus kolisisi.
Onneksi Ferrari on niin kilpailukyvytön ettei mistään tallimääräyksistä ole pelkoa.
Tämähän on tunnetusti varsin kaupallinen laji (onhan ne muutkin, mutta moni teeskentelee ettei olisi), ehkäpä ovat päättäneet mersun ylivoiman takia ehdottaa talleille että nyt ei sitten tallimääräyksiä jotta edes jotain kilpailua näkyy.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Bahrainissa Kimi lähti viidennestä ja Alonso yhdeksännestä, joten jos Alonson kanssa rinta rinnan tulevat suoran päähän, niin ei lähtöä kovin hyväksi voi sanoa. Tarkoititko kenties Malesian lähtöä?

Kimistä on nyt parina kautena jäänyt se kuva, että ottaa lähdöt todella iisisti. Miten musta tuntuu, että se on aina Kimi joka kärkikuskeista jää sinne pussiin ja tulee niitä parin sijan menetyksiä ensimmäisessä kurvissa. Jos vertaa vaikkapa Alonsoon, niin harvemmin noita Alonsolle sattuu, mutta jotenkin kummasti Kimi aina joutuu sinne huonoon rakoon.
Malesiaa tosiaan tarkoitin. Alonso kyllä osaa röyhkeän, mutta silti suhteellisen kolarivarman ajotyylin. Vaikka yleensä kiilaa röyhkeästi mutkaan, ei kuitenkaan tee Maldonadomaisia sukelluksia. Kimin varovaisuus tuo tasaisuutena ehkä pisteitä, mutta tosiaan vähän tuhran usein ensimmäisissä mutkissa antaa sijoja periksi. Kimin näkee myös melko usein yrittävän ulkokautta uhkarohkeita yrityksiä, jotka sitten päättyvät nostamiseen ja sitä kautta kärsimiseen seuraavalla suoralla. Toki onnistuessaan on tehnyt näistä joitain legendaarisia ohituksia. Tuo liiallinen reiluus voi kostautua myöhemmin sillä, että Alonso (ja miksei muutkin) "oppii" Kimin kuitenkin väistävän, jolloin riskiohituksia tehdään Kimille enemmän ja sitä myöten saa kyntää nurmikkoa. Näin kärjistettynä esimerkkinä, harva lähtee koittamaan Maldonadosta riskiohitusta. Ei sillä, että toinen ääripää olisi sen parempi.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Malesiaa tosiaan tarkoitin. Alonso kyllä osaa röyhkeän, mutta silti suhteellisen kolarivarman ajotyylin. Vaikka yleensä kiilaa röyhkeästi mutkaan, ei kuitenkaan tee Maldonadomaisia sukelluksia.
Eikös se ole Maldo jolla on se "kolarivarma" ajotyyli. Alonso on kyvykkäämpi välttämään kolaritilanteita kokemuksella ja järjenkäytöllä.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Alonso kyllä osaa röyhkeän, mutta silti suhteellisen kolarivarman ajotyylin.
Just. Luetelepas Alonson aiheuttamat kolarit. Aika lyhyt on lista. Aivan yhtä varma kuski kuin Kimikin, mutta huomattavasti tehokkaampi sijoitusten parantamisessa lähdössä ja ekoissa mutkissa.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Malesiaa tosiaan tarkoitin. Alonso kyllä osaa röyhkeän, mutta silti suhteellisen kolarivarman ajotyylin. Vaikka yleensä kiilaa röyhkeästi mutkaan, ei kuitenkaan tee Maldonadomaisia sukelluksia. Kimin varovaisuus tuo tasaisuutena ehkä pisteitä, mutta tosiaan vähän tuhran usein ensimmäisissä mutkissa antaa sijoja periksi. Kimin näkee myös melko usein yrittävän ulkokautta uhkarohkeita yrityksiä, jotka sitten päättyvät nostamiseen ja sitä kautta kärsimiseen seuraavalla suoralla. Toki onnistuessaan on tehnyt näistä joitain legendaarisia ohituksia. Tuo liiallinen reiluus voi kostautua myöhemmin sillä, että Alonso (ja miksei muutkin) "oppii" Kimin kuitenkin väistävän, jolloin riskiohituksia tehdään Kimille enemmän ja sitä myöten saa kyntää nurmikkoa. Näin kärjistettynä esimerkkinä, harva lähtee koittamaan Maldonadosta riskiohitusta. Ei sillä, että toinen ääripää olisi sen parempi.
No se varmaankin voi tuntua siltä mutta esimerkiksi nyt lähdössä Kimin ongelma oli että auto suti eikä lähtökiihdytys onnistunut. Alonsolla onnistui ja sen jälkeen kun pystyi työntämään nokan edelläajavien väliin pystyi jarrutuksen jättämään myöhäisemmäksi. Jos Kimin kiihdytys olisi myös onnistunut olisi mutkaan ollut paljon vaihtoehtoja, huonolla kiihdytyksellä vaihtoehdot vain ovat vähissä. Edellisessä kisassahan tilanne oli Ferrari kuskien osalta aivan sama vain sillä erolla että silloin Kimi nousi ja Alonso ei.

Ja siis Kimi ja Alonso ovat varmasti parhaat kilpailijat sarjassa, kumpikin tekee minkä voi mutta eivät mitään älytöntä sikailua kuten Hamiltonilla ja Rosbergilla on tapana sijoja puolustaessaan.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Kolarivarmuus tarkoittanee tässä tapauksessa sitä, että osaa olla poissa kolareista. Erikoinen sanavalinta, mutta ei tuo oikea tarkoitus voinut jäädä epäselväksi tuossa tekstissä. Tai voi näköjään. :rolleyes:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kolarivarmuus tarkoittanee tässä tapauksessa sitä, että osaa olla poissa kolareista. Erikoinen sanavalinta, mutta ei tuo oikea tarkoitus voinut jäädä epäselväksi tuossa tekstissä. Tai voi näköjään. :rolleyes:
No nyt on kyllä pakko nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi. Sen verran hutiloiden luin, että ymmärsin tuon tosiaan ihan rehellisesti väärin. Joo, my bad.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Oli joo "hauska" vaikkapa. Red Bullin dominointiaikana lieni vaikeampi voittaa Ferkulla, kuin 2007. Ei Allun ja Kimin "syy", ja mukava nyt nähdä herrat tiimikavereina kun ajavat uransa tasaväkisimmillä kalustoilla keskenään toisiaankin vastaan.
 

Axefield

Well-known member
Liittynyt
19.11.2009
Viestit
125
Voi helvatan perkele, miten voi olla noin lapanen märällä... :thumbfh:
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
F1:ssä tulokset ratkaisee! Ei voi kuitenkaan olla toteamatta, että Alonso testasi noita uusia osia Bahrainissa pari päivää. Kimi perjantai iltapäivän?!

Toivottavasti Kimin tyyneys riittää puskemaan eteenpäin. Moni kuski olis, faneista puhumattakaan antanut jo periksi. Mitä tulee ykkös- ja kakkoskuski asetelmaan, niin uuden tallipäälikön kommentiit sinällään ymmärrettäviä, mutta tässä vaiheessa huolestuttavia. Jatkoa Montemolon talven kommenteille... Kimin taistelee aikaa vastaan (saada auto mieleisekseen ja tuloksia aikaiseksi) ja se ylämäki taisi jyrketä aika lailla uuden tallipäälikön myötä?
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Mahdetaan ferkulla miettiä, et miks palkattiin Kimi, ku murto-osalla siitä rahasta oltas saatu joku muu joka ajaa samaa vauhti. Ehkä osasyy Domen potkuihin, että halus Kimin :p
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Toivotaan Kimin saavan etua Espanjan kisan jälkeen ajettavissa kahden päivän testeissä. Jospa siitä alkaisi Jäämiehen ponnistus kohti kärkeä ja ainakin tasavertaista kamppailua Alonson kanssa. Kirves ei vielä kaivossa. Heh.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Ei Kimi vs. Alonso -väittelyssä ole voittajaa, koska aina voi vedota milloin lahjakkuuteen, milloin auton sopivuuteen kuskille, milloin tuuriin. Ratkaisuna molemmat kuskit tulisi pistää Race of Champions -kisaan, jotta kummallakaan ei olisi mitään etulyöntiasemaa. Jos silloinkaan auto "ei sovi" Kimille, niin johtopäätös on selvä: Kimillä on rajoitteinen autonhallintakyky.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Mahdetaan ferkulla miettiä, et miks palkattiin Kimi, ku murto-osalla siitä rahasta oltas saatu joku muu joka ajaa samaa vauhti. Ehkä osasyy Domen potkuihin, että halus Kimin :p
Tuota en kyll' allekirjoita. Mitä tulee Alonson ja Allisonin, yms. kommenteihin... Kimin vahvuus nimeen omaan todella tehokkaassa palauteessa, kehitystä tehdessä. Ferrarin tilaa ei kait voi Kimin piikkiin laittaa, enneminkin Alonson. Dome muistaakseni ilmoitti itse lähtevänsä. Toinen juttu sitten mitä muutoksia Päägiglo on vaatinut. En yhtään ihmettelis vaikka siellä on sanottu, että satsataan yhteen kuskiin, joka ei sitten Domelle sopinut? Uus tallipäälikkö ainakin teki heti selväksi kuka on hänen mielestään ykkönen.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Niin paljon kuin Kimistä pidänkin, niin välillä tekisi mieli mennä potkimaan takamukselle ja korvasta pitäen vetää tuo ukko sinne simulaattoriin harjoittelemaan.
Eikös tuolta jossain tilaisuudessa pari kilpailua sitten kysytty, että onko käynyt simulaattorissa harjoittelemassa ja etsimässä syitä ongelmiin. Vastaus oli suora "En."
Ehkä joskus olisi syytä.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Niin paljon kuin Kimistä pidänkin, niin välillä tekisi mieli mennä potkimaan takamukselle ja korvasta pitäen vetää tuo ukko sinne simulaattoriin harjoittelemaan.
Eikös tuolta jossain tilaisuudessa pari kilpailua sitten kysytty, että onko käynyt simulaattorissa harjoittelemassa ja etsimässä syitä ongelmiin. Vastaus oli suora "En."
Ehkä joskus olisi syytä.
Tuleepa mieleen Coulthard vs Räikkönen kun toinen ajoi simua selkä hiessä ja toinen ei ikinä ja mikä oli lopputulos. Mikähän uusi rata tuli silloin kalenteriin ja kimi ei simuttanut sitä yhtään ja Coulthard sanoi ajaneensa 1000 tuntia. Kimi sitten kyykytti Coulthardia ekoista treeneistä lähtien ihan huolella. Taisipa David lakonisesti todeta että tällä radalla simulaattorin hyöty kierrosaikaan on tasan 0.000 sekuntia. Tietty ne vehkeet on kehittyneet mutta silti.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Tuleepa mieleen Coulthard vs Räikkönen kun toinen ajoi simua selkä hiessä ja toinen ei ikinä ja mikä oli lopputulos. Mikähän uusi rata tuli silloin kalenteriin ja kimi ei simuttanut sitä yhtään ja Coulthard sanoi ajaneensa 1000 tuntia. Kimi sitten kyykytti Coulthardia ekoista treeneistä lähtien ihan huolella. Taisipa David lakonisesti todeta että tällä radalla simulaattorin hyöty kierrosaikaan on tasan 0.000 sekuntia. Tietty ne vehkeet on kehittyneet mutta silti.
No toisaalta taas tuskin ne tallit miljoonia huvikseen hassaa simuihin ja niiden kehitykseen jos niistä ei mitään hyötyä ole.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös