Turboruuvi
Well-known member
- Liittynyt
- 23.3.2013
- Viestit
- 1004
Väittäisin että itse vedät jo liian yksinkertaista linjaa. Ethän pysty varmuudella edes tietämään onko Kimin ja Vettelin autot identtiset, moottorikarttojensa tai monen muunkaan asian osalta. Inssit tekevät yhteistyötä kuskien kanssa, mutta heillä ei ole mielestäsi vastuuta mistään ja vain kuskeja voi syyttää kaikesta? Kuski on näkyvin osa koko tiimiä, mutta F1 ei ole ihan yksilöurheilua kuitenkaan, paitsi ehkä Iltasanomista uutisensa lukevalle kansalle...Toinen auto pysyy käsissä (Vettel), toinen ei (Kimi). Inssien syyttäminen turhaa. Kuski painaa kaasua tai ei paina. Vastuuhenkilö istuu ratin ja penkin välissä. Sun kummempaa monimutkaisuutta asiassa ei ole, ellei sitä väkisin sieltä etsi.
Toisinpäin ajateltuna vielä: Kuinka todennäköisenä pidät Kimin tasoisen kaverin spinnaamista kolmessa kisassa peräkkäin pelkästään omasta syystään? Omasta mielestäni todennäköisyys sille, että Räikkönen muuttui yht'äkkiä sunnuntai-spinnailijaksi ihan vaan omaa lahouttaan, on häviävän pieni..
Nyt en ihan edes ymmärrä mitä yrität sanoa?Realismia on se, että todennäköisyydet tapahtuville asioille kääntyvät tulosten mukaan. Näin päätellen voidaan odottaa, että samat ongelmat tulevat jatkumaan myös jatkossa. Kimin ajot todistavat tätä teoriaa nyt jopa hälyyttävän hyvin.
Samat ongelmat tulevat jatkumaan minkä teorian perusteella?
F1 on juu tulosurheilua (mikäpä urheilu ei olisi), mutta realismia on myös se että näillä asioilla on monia puolia joita ilman tätäkään keskustelua ei käytäisi. Näkisin itse että jos muutamaan kisaan peräkkäin on sattunut samalle kuskille ongelmia, niin on jopa todennäköisempää että seuraavassa kisassa niitä ei enää ole. Esim. jokaiselle sattuu yleensä se parista muutamaan keskeytystä per kausi. Harvoin kenellekään tulee kovinkaan pitkiä keskeytysputkia (ellei puhuta McLaren-Honda tyyppisestä epäluotettavuudesta kaluston suhteen).
Samaa mieltä. Siltikin tuo Silverstonen aikaisempi varikkokäynti olisi voinut pikku mäihällä tuoda paremman sijoituksen. Turha tätä toki jossitella, ja Kimin olisi todellakin pitänyt pystyä vastaamaan muiden vauhtiin slickseillä pidempään.Myönnän sen että valinta tuossa kohtaa oli hankala, mutta toisaalta muut kärkipään kuskit pitivät päänsä kylmänä. Ja Kimillä oli tosiaan kuluneemmat renkaat. Kaikki tämä on totta, mutta onhan se kumma että kisasta toiseen löytyy aina jokin ns. "muu syy", että joku on mennyt pieleen. Kuten aikaisempien kisojen aikana jo totesin, huonoa tuuria ei periaatteessa ole olemassa ja huonon tuurin varjolla tapahtumien selittely on tullut tiensä päähän jo pari kisaa sitten. Jos siis huonoa tuuria tässä hakee syyksi mm. sateelle tai sille, että tuo varikkotaktiikka meni aivan pieleen.
Otin tämän esille siksi kun heitit noita kimilaseja joillekin päähän, vaikka itse olet aivan selkeästi ollut välillä liikkeellä täysin antikimilaseilla.Jännää, että tähän tykätään puuttua jatkuvasti, vaikkei ollut koko keskustelun pääaihe. Liekkö sitten helpoiten kaadettava mielipide? Mutta joo, ei taida tällä hetkellä olla sopivaa korvaajaa Räikköselle kesken kauden. Ehkä tuossa tapahtui pieni keuliminen ja ylilyönti, mutta jollain helvetin ilveellä se kaveri pitäisi saada takaisin tälle planeetalle.
Tämä on varmasti totta, mutta tällaisella yleispätevällä toteamuksella ei kyllä saa mitään tukea omille näkemyksilleen, jos ei niitä pysty muuten aukottomasti perustelemaan.PS. Täälläkin jo usea hahmo asian todennut, totean sen itsekin vielä kerran. Yleensä se yksinkertaisin selitys tapahtumille on se todennäköisin.