Irwin
Well-known member
- Liittynyt
- 13.7.1999
- Viestit
- 4381
Ennustuksesi ei ainakaan vielä näyttänyt toteutumisen merkkejä.Sit kun tuossa monacossa ja montrealissa tulee normaali kisa ja hakataan Vettel ni ollaan nii hiljasta poikaa että. Vitun hiiret
Ennustuksesi ei ainakaan vielä näyttänyt toteutumisen merkkejä.Sit kun tuossa monacossa ja montrealissa tulee normaali kisa ja hakataan Vettel ni ollaan nii hiljasta poikaa että. Vitun hiiret
Kyllähän tuo tallilta pitäis tulla tieto kuskille, että millaseen asemaan asettaa itsensä radalla. Tosin tuo kun ajoi aivan erillailla kuin muut, niin olisi tosiaan joutunut melko paljon jättämään tilaa eteen. No oli miten oli, ei tuo Kimin aika-ajo suorittaminen ole kyllä hyvä ollut muutenkaan.Hieman vain vituttaa, että Tallipäällikkö Mauri taas kerkes toteamaan, että Kimin olis pitänyt jättää enemmän tilaa eteen. Heillä ne monitorit on, nii olis voinu kertoa ajoissa. Toisaalla, jos oli tarkoitus kaks nopeeta vetää, nii ei siinä hidasteleen pystynyt. Olis vissii lämmittelykiekalla pitäny jättää yli puoli rataa eteen tyhjää? Olisko sekään riittäny ku toiset veteli parit hitaat.
Joo ei ollut ei. Tiedä sitten, kun kuskit puhuneet kuinka pieni se lämpötila-ikkuna oli pehmeillä.. josta taas päästään siihen, että oisko nyt kuiten kannattanu vetää sillä taktiikalla kuin muutkin. Sama se on lähteä kymppisijalta kuin kutosesta Monacossa.Kyllähän tuo tallilta pitäis tulla tieto kuskille, että millaseen asemaan asettaa itsensä radalla. Tosin tuo kun ajoi aivan erillailla kuin muut, niin olisi tosiaan joutunut melko paljon jättämään tilaa eteen. No oli miten oli, ei tuo Kimin aika-ajo suorittaminen ole kyllä hyvä ollut muutenkaan.
Unohdit Nicon.Räikkönen oli ylivoimaisesti päivän paras suomalaiskuski.
Monacon harjoituksissa ainakin näkyi Kimin lämmittävän renkaita jossain uima-allasmutkassa antaen auton puskea ratti tapissa Alonsomaisesti. Vielä ku lämmittelykierrokselle opettelis sen siksak liikkeen kaasulla.Täältä vaan email Kimin gmailiin tai tekstari puhelimeen aina juuri ennen ajon alkua että "Kimi muista nyt ne renkaat ja tee näin ja näin".
Tuohan ei kauheasti renkaita lämmitä, lähinnä sillä putsataan renkaita. Kiihdytys-jarrutus on tehokkaampi lämmittämään. Eikä ole mitään omaa päätelmää, vaan vuosien saatossa useampaan kertaan eri lähteistä (täälläkin ollut) tuon olen lukenut. Totta kai ne vemputtaessakin hiukan lämpiää, mutta tehokkain keino se ei ole.Monacon harjoituksissa ainakin näkyi Kimin lämmittävän renkaita jossain uima-allasmutkassa antaen auton puskea ratti tapissa Alonsomaisesti. Vielä ku lämmittelykierrokselle opettelis sen siksak liikkeen kaasulla.
Tiedä sitten mutta paljon enemmän muut kuskit kylmistä renkaista valittaa kuin Kimi. Vettelikin kisan jälkeen.
Jep, tämän suuntaista Oikarinenkin tarinoi jossain vaiheessa aika-ajoa (vai oliko jopa viime kisassa, ei voi muistaa).Tuohan ei kauheasti renkaita lämmitä, lähinnä sillä putsataan renkaita. Kiihdytys-jarrutus on tehokkaampi lämmittämään. Eikä ole mitään omaa päätelmää, vaan vuosien saatossa useampaan kertaan eri lähteistä (täälläkin ollut) tuon olen lukenut. Totta kai ne vemputtaessakin hiukan lämpiää, mutta tehokkain keino se ei ole.
Häkä-Schumi-aikaanhan ne teki tuollaista puhdasta sik-sak-kurvailua. Nykyään hieman toisenlaista, johon liittyy nähdäkseni kaasutus ja jarrutus, mahdollisesti samanaikainen.Tuohan ei kauheasti renkaita lämmitä, lähinnä sillä putsataan renkaita. Kiihdytys-jarrutus on tehokkaampi lämmittämään. Eikä ole mitään omaa päätelmää, vaan vuosien saatossa useampaan kertaan eri lähteistä (täälläkin ollut) tuon olen lukenut. Totta kai ne vemputtaessakin hiukan lämpiää, mutta tehokkain keino se ei ole.
Silloin myös käytettiin radasta joka sentti hyväksi, ainakin Häkä käytti, eikä ajeltu pyöreitä linjoja keskellä rataa niinkuin nykyään. No Alonso käyttää koko radan kyllä.Ehkä ne urarenkaat lämpesi eri tavalla. En tiedä. Arvailen.
Mulle jäi aikoinaan sellainen vaikutelma, että kun Schumacher kauden 2004 alussa aika-ajoissa toiseksi tulleena ohitti pariin otteeseen Sennan lämmittelykierroksella ja sai siitä jotain varoitusten tapaista, niin päätti sitten myöhemmin paalulle ajaessaan kostaa kaikille ja hankaloittaa takanaan ajamista.Benetton-vuosinaan Schumin toiminta lämmittelykierroksilla oli todella "pumppaavaa". Varmasti ärsytti muita kuskeja tuollainen. Jossain vaiheessa tuosta sitten taidettiin varoittaa, kun sitä ei enää myöhemmin nähty, ainakaan samassa mittakaavasssa:
On se Senna kova.Schumacher kauden 2004 alussa aika-ajoissa toiseksi tulleena ohitti pariin otteeseen Sennan lämmittelykierroksella
:doubtful:On se Senna kova.
Varmaan vuosilukuasi meinasi...:doubtful:
No kymmenen vuotta sinne tai tänne...Varmaan vuosilukuasi meinasi...