No Hamiltonkaan ei varmasti muiden sopimuksista tai vaatimuksista erityisen tarkkaan tiedä (ja jokainen kuski toki sanoo, ettei moista vaatisi, oli todellinen tilanne mikä tahansa). Ei muuten tainnut 2007 kaudellakaan Alonsolla moista pykälää sopimuksessaan olla, vaikka varmasti oli tallinkin ennakkokaavailuissa ajateltu hänestä sitä johtavaa kuljettajaa. Ja jos vaikkapa tämän kauden gridiä katsoo, niin eipä siellä taida juuri mitään tallia olla, jossa selvä ykköskuski löytyisi.Kyllä jotkut tuommoisia 1 kuskin pykäliä sinne sopimukseen vaatii, Hamilttonkin mainitsi siitä tällä kaudella, että hän ei tuu ikinä semmoista pykäliä vaatimaan, toisin kuin jotkut muut.
Voihan sitä väittää ajavansa ilmaiseksikin, kun sopparissa lukee 30 miljoonaa taalaa kaudelta.Kyllä jotkut tuommoisia 1 kuskin pykäliä sinne sopimukseen vaatii, Hamilttonkin mainitsi siitä tällä kaudella, että hän ei tuu ikinä semmoista pykäliä vaatimaan, toisin kuin jotkut muut.
Valtteri halutaan Ferrarille yksinkertaisesti siksi, että se on kärkitalleista ensimmäinen josta vapautuu kisakuljettajan paikka ja ainakin tällä hetkellä paras vaihtoehto Mersun jälkeen.Niin pitäisi olla. Itse en oikein ymmärrä sitä miksi ihmiset haluaa Valtterin Ferrarille. Ferrarilla odottaa vain samat Sössön 2. kuskin hommat kun Vettel on siellä seuraavat 5-6vuotta.
Target olisi nyt löytää the next menestyjä talli ja olla siellä 1. kuski.
Valtterin statuksella ei pystytä ottamaan 1.kuskin jakkaraa missään tämän hetkisessä kärkitallissa. Siksi ainoa järkevä vaihtoehto on tehdä Nicot joka kärsivällisyyden ansiosta istuu voittaja-autossa.Valtteri halutaan Ferrarille yksinkertaisesti siksi, että se on kärkitalleista ensimmäinen josta vapautuu kisakuljettajan paikka ja ainakin tällä hetkellä paras vaihtoehto Mersun jälkeen.
Sanoisin, että tasaisuus kaikessa. Mielestäni Valtteri on sen tyyppinen kuski, jolla ei ole varsinaisia heikkouksia. Mutta kääntöpuolena sitten se, ettei oikein löydy myöskään sellaisia osa-alueita, joissa olisi selvästi paras.Mikähän on Bottaksen suurin vahvuus?
Voikohan tuon sadekelillä ajamisen laskea Valtterin heikkouksiin vai johtuuko se ihan autosta, ettei silloin vain kulje?Mielestäni Valtteri on sen tyyppinen kuski, jolla ei ole varsinaisia heikkouksia.
Ainakin Williamsin autossa on ongelmia, kun pito on alhainen.Voikohan tuon sadekelillä ajamisen laskea Valtterin heikkouksiin vai johtuuko se ihan autosta, ettei silloin vain kulje?
Bottas on ennen F1-uraa laskettu sadekelin spesialistiksi ja ajoihan hän debyyttikaudella Kanadan aika-ajossa kolmanteen ruutuun sateella. Nykyautoissa downforcen määrä on hyvinkin ratkaiseva tekijä toimiiko auto sateella, Williams on siinä perässä eivätkä saa renkaitaan lämpenemään.Voikohan tuon sadekelillä ajamisen laskea Valtterin heikkouksiin vai johtuuko se ihan autosta, ettei silloin vain kulje?
Ainakin Bottas on pitänyt auton ehjänä 99.9% sen mitä on autossa istunut. Testikuskina ajoi Hockella perjantaina seinään, Braziliassa kolaroi kerran Hamiltonin kanssa ja Australiassa 2014 puhkoi renkaan.Mikähän on Bottaksen suurin vahvuus?
Bottas tosin on muutamanakin viikonloppuna "saanut" huilta FP1:n ja Massalla on kaikki aika käytettävissä joka viikonloppuna.Ainakin Bottas on pitänyt auton ehjänä 99.9% sen mitä on autossa istunut. Testikuskina ajoi Hockella perjantaina seinään, Braziliassa kolaroi kerran Hamiltonin kanssa ja Australiassa 2014 puhkoi renkaan.
Toisaalta ei Ricciardo ja Hülkenbergikään mitään maldonaadoja ole, joten pelkkä virheettömyys ei nosta juuri osakkeita.
Ihmetyttää hieman Bottaksen vaisuus Massaan nähden, etenkin aika-ajoissa. Viime kaudella tilastot olivat 13-6, kun nyt ne ovat 3-6.
Toivottavasti Valelta nähdään jälleen viime kauden kaltainen sarja aika-ajon 3. sijoja: Unkari, Italia, Japani, Venäjä, Usa, Abu Dhabi.
Toivottavasti.Ainakin Bottas on pitänyt auton ehjänä 99.9% sen mitä on autossa istunut. Testikuskina ajoi Hockella perjantaina seinään, Braziliassa kolaroi kerran Hamiltonin kanssa ja Australiassa 2014 puhkoi renkaan.
Toisaalta ei Ricciardo ja Hülkenbergikään mitään maldonaadoja ole, joten pelkkä virheettömyys ei nosta juuri osakkeita.
Ihmetyttää hieman Bottaksen vaisuus Massaan nähden, etenkin aika-ajoissa. Viime kaudella tilastot olivat 13-6, kun nyt ne ovat 3-6.
Toivottavasti Valelta nähdään jälleen viime kauden kaltainen sarja aika-ajon 3. sijoja: Unkari, Italia, Japani, Venäjä, Usa, Abu Dhabi.
Toivottavasti nähdään jatkossa toistuvaa Massan päihittämistä niin aika-ajoissa kuin kisoissakin. Saadaan se Smedleykin uskomaan, ettei Massa todellakaan ole Williamsin kultainen tulevaisuus.Toivottavasti.
Tuota veikkaan minäkin vähintään osittaiseksi syyksi. Aikalailla antaa tasoitusta Massalle tuossa, sen lisäksi että Massalla on muutenkin kokemusta F1-sarjasta paljon enemmän. Toisaalta Massalla alkaa vissiin kanssa niitä millisekunteja tippua reaktioajoista kiihtyvää tahtia, että siellä taas hän antaa tasoitusta Valtterin suuntaan :doubtful:.Bottas tosin on muutamanakin viikonloppuna "saanut" huilta FP1:n ja Massalla on kaikki aika käytettävissä joka viikonloppuna.
Sopii toivoa. Massa on kyl välillä osottanu ihan hyviäki otteita.Toivottavasti nähdään jatkossa toistuvaa Massan päihittämistä niin aika-ajoissa kuin kisoissakin. Saadaan se Smedleykin uskomaan, ettei Massa todellakaan ole Williamsin kultainen tulevaisuus.
Nyt on katsottu liikaa MTV sport uutisia.. Nauratti ihan se muutama päivä sit, ku oli tehty iso juttu, että onko myytti, että suomalaiset on sateella kovia, yhden kisan tähden..Voikohan tuon sadekelillä ajamisen laskea Valtterin heikkouksiin vai johtuuko se ihan autosta, ettei silloin vain kulje?
Kutakuinkin 100% Williamsin auton piikkiin, joka vuosi Valtterin aikana. Sadekeli oli Valtterin selkeä vahvuus aina pienemmissä luokissa.Voikohan tuon sadekelillä ajamisen laskea Valtterin heikkouksiin vai johtuuko se ihan autosta, ettei silloin vain kulje?
Mua on huvittanut aina suunnattomasti se typerä myytinrakennus suomalaisten huikeista liukkaankelin ajotaidoista. Tosiasiahan on, että suomalaiset noin yleensäkään eivät ole yhtään parempia siinä kuin mitkään muutkaan kansalaisuudet ja ammattikuskien kohdalla on aivan naurettavaa edes vihjata siihen suuntaan, että suomalaisilla olisi jotain poikkeustaitoja. Tosiasiat näyttäisivät ihan päinvastoin: yhtään huikeaa sadekelin kuskia ei ratapuolella ole tästä maasta tullut vaan kaikki suuret voitot jne. ovat tulleet kuivalla kelillä, ei edes vaihtelevissa.Nauratti ihan se muutama päivä sit, ku oli tehty iso juttu, että onko myytti, että suomalaiset on sateella kovia, yhden kisan tähden..