AnttiL
Reittinörtti
Tämä sama mainitaan myös Kankkusen kirjassa. Mutta lopulta Kankkunen oli vähällä voittaa mestaruuden 1992 ja päätyi vetämään aika täysiä kausia aina Toyotan kilpailukieltoon asti.
1994 oli myös teknistä vikaa Argentiinassa ja loppukaudesta ongelmia uuden Celican kanssa.Kuitenkin se 1994 mestaruuskin olisi Kankkuselle tullut, jos keskittyminen olisi ollut kohdallaan Safarissa ja Suurajoissa.
Tätä on puitu tällä palstalle ennenkin, mutta jos Kankkunen olisi ollut tiukasti mestaruustaistelussa, niin San Remossa ja RAC:ssa olisi alla ollut ST185 kuten Auriolillakin. Nyt oli jo taistelu luovutettu Auriolille ja oli hyvää aikaa testata ST205:sta.1994 oli myös teknistä vikaa Argentiinassa ja loppukaudesta ongelmia uuden Celican kanssa.
1995 johti sarjaa ennen Kataloniaa ilman yhtään voittoa.
Ilmeisesti mestaruuden voittamisesta itsestään tuli niin iso mediarumba, ettei moni halunnut sen takia voittaa usein, esim Salonen on puhunut tästä myös.Tätä on puitu tällä palstalle ennenkin, mutta jos Kankkunen olisi ollut tiukasti mestaruustaistelussa, niin San Remossa ja RAC:ssa olisi alla ollut ST185 kuten Auriolillakin. Nyt oli jo taistelu luovutettu Auriolille ja oli hyvää aikaa testata ST205:sta.
Jos työkuormaa piti keventää kaudelle 1994, niin on hassua, että Kankkunen kävi ajamassa myös Australiassa ST205:sta testaten, vaikka ko. ralli ei MM-sarjaan kuulunutkaan.
...ja sitten kun nykyään yksi mestari pitää välivuoden jonka yhtenä syynä on mitä todennäköisemmin tuo aiemmin mainittu mediarumba, niin samat gubbet sitten paheksuu tätä.Ilmeisesti mestaruuden voittamisesta itsestään tuli niin iso mediarumba, ettei moni halunnut sen takia voittaa usein, esim Salonen on puhunut tästä myös.
Ei montessakaan kaikki pätkät olleet jäisiä ja lumisia. Sen minkä XR 4x4 lumisella tiellä olisi voittanut olisi XR4Ti (eli RS Cosworth) kuivalla tiellä kirinyt korkojen kera takaisin.https://dirtfish.com/rally/wrc/fords-monte-dilemma-at-the-dawn-of-group-a/
Monte 1987. Fordilla tarjolla turboahdettu takavetoinen ja vapaasti hengittävä painava nelivetoinen. Kumman valitset?
Ei kai XR4Ti ole mikään RS Cosworth? Eikö kyseessä ole kuitenkin kaksi ihan täysin eri mallia?Ei montessakaan kaikki pätkät olleet jäisiä ja lumisia. Sen minkä XR 4x4 lumisella tiellä olisi voittanut olisi XR4Ti (eli RS Cosworth) kuivalla tiellä kirinyt korkojen kera takaisin.
XR4Ti tosiaan oli jenkkimarkkinoille tehty Sierran erikoismalli eikä niitä juuri Euroopassa ollut. Ts. ei ole mitään tekemistä RS Cosworthin kanssa.Ei montessakaan kaikki pätkät olleet jäisiä ja lumisia. Sen minkä XR 4x4 lumisella tiellä olisi voittanut olisi XR4Ti (eli RS Cosworth) kuivalla tiellä kirinyt korkojen kera takaisin.
Jos olisit lukenut tuon jutun, olisit saanut selville, että Blomqvist lähti nelivetoisella ja Grundel takavetoisella. Blomqvist oli rallin lopulla neljäntenä, Grundel top kympin ulkopuolella vaikkei kumpikaan rallin lopussa sijoittunut.Ei montessakaan kaikki pätkät olleet jäisiä ja lumisia. Sen minkä XR 4x4 lumisella tiellä olisi voittanut olisi XR4Ti (eli RS Cosworth) kuivalla tiellä kirinyt korkojen kera takaisin.