SamiJ
Well-known member
- Liittynyt
- 13.10.2002
- Viestit
- 9172
Ja tässä Neuville samassa paikassa. Selkeesti Latvalaa parempi kuski.
https://www.youtube.com/watch?v=U9XyuMmdviM
Ja tässä Neuville samassa paikassa. Selkeesti Latvalaa parempi kuski.
Muusta sitten tiedä, mutta näyttäisi tuo huomisen jälkeen olevan pisteissä edellä.Selkeesti Latvalaa parempi kuski.
@MikkoWRC demonstrates how far away he is from @DaniSordo & @thierryneuville by moving his chair at press conf #WRC
Ja tässä Neuville samassa paikassa. Selkeesti Latvalaa parempi kuski.
https://www.youtube.com/watch?v=U9XyuMmdviM
Sovitaan vaikka näin, jos se sun oloas helpottaa. :thumbup:Ja varmaan jossain valitti myös että ovi oli raollaan tai jotain muuta nasevaa?
Liukas paikka ja toinen ajoi puuhun kovempaa kuin toinen ja ihan ratin ja penkin välissä on vika.
Tutkimatta kansallisia eroja, en pureskelematta niele tuota rytmitajuyleistystä. Ero voi olla kulttuurillinenkin, ei geneettinen. Mutta aivan varmasti se ei tarkoita, että jokainen yksilö on yhdessä kansassa rytmitajultaan parempi kuin kaikki toisessa. Eli yksilökohtaiset ominaisuudet ratkaisevat, ei kansallisuus.4. Ihan oma heitto (vai liekö joskus palstalla käsitelty) on rytmitaju. Mietiskelin yhtäläisyyttä Loebin ja Ogierin välillä. Molemmat ranskalaisia. Neuvillen äidinkieli on ranska. Latinoilla on hyvä rytmitaju joka saattaa heijastua rallissa. Ralli vaatii sen tietyn rytmin.
Sanoisin, että homma on systemaattisempaa nykään myös muualla kuin Suomessa ja kuskit muuallakin systemaatisesti haluavat MM-sarjaan. Ehkä aikaisemmin ei tajuttu busineksen koko kuviota, vaikka ajotaitoja sinällään olisi ollutkin.2. Rallin suosio on laajentunut vuosien kuluessa. Ennen huippukuskit tulivat pääasiassa Suomesta, Ruotsista, Englannista, Ranskasta ja Italiasta. Nyt kilpailu on kovempaa koska kuskeja tulee muualtakin.
Höpö höpö. Rytmitajusta on ajamisessa selvästi hyötyä (tämän on sanonut minulle useampikin alan ihminen), mutta ei se mikään ranskalaisten tai tummaihoisten erikoislahja ole.4. Ihan oma heitto (vai liekö joskus palstalla käsitelty) on rytmitaju. Mietiskelin yhtäläisyyttä Loebin ja Ogierin välillä. Molemmat ranskalaisia. Neuvillen äidinkieli on ranska. Latinoilla on hyvä rytmitaju joka saattaa heijastua rallissa. Ralli vaatii sen tietyn rytmin.
Niin, ehdottomasti kannattaisi ottaa loparit skodalta yms. puljuista mistä saa palkkaa ajamisesta ja ajaa omalla rahalla siellä missä on parasta :idea:Joo ihan samaa mieltä. Ois kannattanut ajaa Euroopassa josta löytyy vastusta. Esim. nyt Saksassa Kubicaa vastaan.
Vanha vitsi tuohon liittyen: Mitä yhteistä on hirviporukalla ja rallikuskeilla? Molemissa kaatokännit on kova sana :tongue:Jätkällä katkeaa kohta otsasuoni, kun niin otsa rypyssä kertaa joka ikisen kiven ja kannon. Sitten, kun vedetään pihalle, alkaa aivan alytön pohdiseklu ja analysointi...joka ei meinaa loppua koskaan. Kankkunen ja T Mäkinen vetivät kaadon jälkeen kunnon kännit kotimatkalla (tiedän tämän faktana) ja sitten palattiin arkeen ja päätettiin, että seuraavalla kerralla pysytään ladulla.
Loput tulikin sitten varotuksella tuon paikan. Ei sinällään reilua, mutta ehkä parempi kuitenkin niin.Ja tässä Neuville samassa paikassa. Selkeesti Latvalaa parempi kuski.
https://www.youtube.com/watch?v=U9XyuMmdviM
En tiedä muistanko nyt omiani vai onko netissä ollut valheellista tietoa jaossa, mutta eikös Lapin pitänyt alkuperäisen suunnitelman mukaan ajaa tällä kaudella useampia kilpailuja tuossa WRC-2 luokassa? Lappihan ajoi Montessa ja Portugalissa Skodan tehdastiimin kanssa (?), mutta tuon Portugalin jälkeen oli huhuja liikkellä, että Skoda halusi "tehdä" Sepp Wiegandista mestarin ja Lappi ei enää päässyt tehdastiimin kanssa kisaamaan tuossa luokassa. Jyväskylässähän Lappi ajoi jollain yksityistallin autolla.Joo ihan samaa mieltä. Ois kannattanut ajaa Euroopassa josta löytyy vastusta. Esim. nyt Saksassa Kubicaa vastaan. Lasken kuitenkin Kubican enemmän "harrastelijaksi" joka pitäisi Lapin voittaa kun on tuota karting-taustaakin takana menestyksellisesti. Mutta on tietysti kaksi eri asiaa kuitenkin ajaa kovaa radalla kuin rallia asvaltilla. Mutta annetaan ajan kulua, Lappi on vielä nuori, WRC:n puikkoihin ei ole asiaa aivan lähivuosina.
Latvalahan testasi nelipyöräohjausta jo Suomessa..Eikös tuo nelipyöräohjaus ole kiellettyä tekniikkaa? :frank:
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/1024px/2013/006/1722478-max596x356.jpg
Neuvillen äidinkieli on saksa, vaikka ei sitä nuottikielenä käytäkään. Jossain haastattelussa Neuville kertoi muuttaneensa nuotitustaan reilusti tälle kaudelle. Onkohan jossain tarkempaa tietoa minkälaisista muutoksista on kysymys?Neuvillen äidinkieli on ranska.
Latvala ajoi huippu GT-Gorollalla sprinttiä 16 kesäisenä kossina. Ladulla pitäis alkaa kyllä pysymään jos jatkossa aikoo tehdastalleissa ajaa. Turha pohdiskelu helvettiin ja kaatopullollinen kossua tälläisen kisan jälkeen & seuraavaan kisaan taas uusi attack päälle. Jos on autossa vauriota, niin sellaisessa tilanteessa vauhtia tiputetaan ja tuodaan vehkeet pätkän maaliin.Loebillä oli voimistelutaustaa ja Ogier taisi suhailla suksilla ennen rallailuja, ja kehityksestä päätellen Neuville oli vähintäänkin tanssinopettaja edellisessä elämässä. Suomalaisilla oli peltoautot.
Niin ja muistaakseni Jari-Matilla peräti 12. kausi WRC-auton puikoissa. Mä olen pitkään ollut sitä mieltä että ei oo pojasta polvi parantunu. Ja kaatokännikään ei tuu kysymykseen kun ei taida kuuleman mukaan tuo JMLän maksa kestää yhtään mitään alkoholipitosta. Ehkäpä siinä syy ikuiseen kireyteen ja rentoutumisen mahdottomuuteen. Mikko ja JML ajaa ja voittaa vielä muutaman kisan, mutta tämä vuosikymmen mennään herrojen Ogier, Neuville ja Lappi/Hänninen komennossa. Näin offtopicina luin vanhaa 07 vuoden VM:ää jossa oli Alenin pojasta juttua ja kyseisessä artikkelissa mainittiin, että Jouhkin mielestä Top 3 suomalaiset oli tuolloin JML, A Alen ja Hänninen.Latvala ajoi huippu GT-Gorollalla sprinttiä 16 kesäisenä kossina. Ladulla pitäis alkaa kyllä alkaa pysymään jos jatkossa aikoo tehdastalleissa ajaa. Turha pohdiskelu helvettiin ja kaatopullollinen kossua tälläisen kisan jälkeen & seuraavaan kisaan taas uusi attack päälle. Jos on autossa vauriota, niin sellaisessa tilanteessa vauhtia tiputetaan ja tuodaan vehkeet pätkän maaliin.
Ja miten nuo edes saavat olla tuolla ulkomutkissa. Neste Rallissa 0-auto pysähtyisi ihan varmasti odottamaan, että porukka siirtyy muualle, jos tuollaisiin paikkoihin asettuisi.En tiedä muista, mutta itse en välttämättä jäisi jonkun täydellä vedettävän hypyn/rytkyn alle jännäämään, mihinkä kohtaa viinitarhaa se novikovi sieltä laskeutuu - oli auto mikä tahansa.
Samaa mieltä. Tuolla on katsojat ihan käsittämättömissä paikoissa, vaikka niillä muurin päällisillä olisi hyvin tilaa.Lähinnä tuuri taitaa estää sen, ettei katsojia jää tässä rallissa autojen alle:
En tiedä muista, mutta itse en välttämättä jäisi jonkun täydellä vedettävän hypyn/rytkyn alle jännäämään, mihinkä kohtaa viinitarhaa se novikovi sieltä laskeutuu - oli auto mikä tahansa.