Ehkä jopa yhden kierroksen aika-ajoa naurettavampi systeemi on tuo aikojen yhteen laskeminen. Jotenkin teennäisiä systeemeitä molemmat, eikä useimmiten tunnu siltä että nopein mies olisi paalulla (viitaten nyt tuohon yhden kierroksen a-ajoon).
No tämä homma tuskin tänäpäivänä toimis näillä säännöillä mitkä nyt on niin hyvin kuin vois kuvitella. Ensinnäkin jos samat rattaat pitäs olla aika-ajossa ku kisassa nii pari eka roundia ois melko hissuttelua. Sama homma koskee moottori sääntöö, jos motti pitää kestää pariviikko nii kyllä ne eka roundit säästellään..Mulla on ehdotus uudeksi aika-ajojärjestelmäksi:
1 tunti aikaa
12 kierrosta per kuljettaja
3 kierrosta ensimmäisen 15 min aikana
3 kierrosta toisen 15 min aikana
3 kierrosta kolmannen 15 min aikana
3 kierrosta neljännen 15 min aikana
tankkaus on sallittua aika-ajojen ja kisan välillä (eli käytännössä aika-ajot ajetaan lähes tyhjällä tankilla)
Eka kierros perjantaina kevyellä tankilla. Toinen kierros sunnuntaina aamupäivällä kisalöpöt tankissa. Ruudut ratkeavat kierrosten yhteenlaskettujen aikojen perusteella. Kierrokset ajetaan auto kerrallaan.Oberfeldwebel sanoi:Mutta mikäs systeemi on nyt 2005 käytössä? aika-ajon suhteen siis?
Törni sanoi:Eka kierros perjantaina kevyellä tankilla. Toinen kierros sunnuntaina aamupäivällä kisalöpöt tankissa. Ruudut ratkeavat kierrosten yhteenlaskettujen aikojen perusteella. Kierrokset ajetaan auto kerrallaan.
Periaatteessa ok, mutta varmaankin 1-2 ekaa 15 min yritystä menisi osalla köröttelyksi (olettaen että olisi pakko käydä radalla) kun ei haluta ottaa riskejä kestävyyden suhteen ja odotellaan että rata paranee lopussa. Eli ei paljoa eroa wanhaan. Tietty jos jokaiselta jaksolta laskettaisiin ajat yhteen tai keskiarvo, niin sitten voisi tulla vipinää.1 tunti aikaa
12 kierrosta per kuljettaja
3 kierrosta ensimmäisen 15 min aikana
3 kierrosta toisen 15 min aikana
3 kierrosta kolmannen 15 min aikana
3 kierrosta neljännen 15 min aikana
tankkaus on sallittua aika-ajojen ja kisan välillä (eli käytännössä aika-ajot ajetaan lähes tyhjällä tankilla)
Jees, puhut vähän mutta asiaa :thumbup:Joni sanoi:Korjauksena että ekat ajetaan Lauantaina iltapäivällä klo 13 paikallista aikaa.
Kiitos.Korjauksena että ekat ajetaan Lauantaina iltapäivällä klo 13 paikallista aikaa.Eka kierros perjantaina kevyellä tankilla. Toinen kierros sunnuntaina aamupäivällä kisalöpöt tankissa. Ruudut ratkeavat kierrosten yhteenlaskettujen aikojen perusteella. Kierrokset ajetaan auto kerrallaan.
Mjoo, tätä olen itsekin aiemmin ehdottanut ja joku F1-tallin henkilöstökin. Itse tekisin muutoksen, että pelkästään heikommat tallit saisivat tehdä viimeisen vedon. Nykyisen (viime kauden) aika-ajon yksi syy oli se että pienien tallien sponsorien piti saada lisää näkyvyyttä.Rälle sanoi:Mulla on ehdotus uudeksi aika-ajojärjestelmäksi:
1 tunti aikaa
12 kierrosta per kuljettaja
3 kierrosta ensimmäisen 15 min aikana
3 kierrosta toisen 15 min aikana
3 kierrosta kolmannen 15 min aikana
3 kierrosta neljännen 15 min aikana
tankkaus on sallittua aika-ajojen ja kisan välillä (eli käytännössä aika-ajot ajetaan lähes tyhjällä tankilla)
Hyvä idea! Ja jos kolmea kierrosta ei aja sille varatulla ajalla, menettää aika-ajon nopeimman ajan, ellei sitten ole kyse mekaanisesta viasta tai jotain, mutta silloin pitää olla vara-auto valmiina! Silloin tosin pitäis olla neljä autoa tallilla... Vara-autot kummallekkin kuskille valmiina... Ja sitten vielä 3. kuskin auto...Rälle sanoi:Mulla on ehdotus uudeksi aika-ajojärjestelmäksi:
1 tunti aikaa
12 kierrosta per kuljettaja
3 kierrosta ensimmäisen 15 min aikana
3 kierrosta toisen 15 min aikana
3 kierrosta kolmannen 15 min aikana
3 kierrosta neljännen 15 min aikana
tankkaus on sallittua aika-ajojen ja kisan välillä (eli käytännössä aika-ajot ajetaan lähes tyhjällä tankilla)
"Minardi was in front of me so I lost a lot of time..."the flying finn sanoi:
+ Autot yhtä aikaa radalla, samat olosuhteet kaikille