ALMS 2007

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Euroopan puolelle LMS-sarjaan on noita R10:jä huhuiltu jo pitempään Joest-tallille. Tosin onhan Audilla ainakin viisi noita R10:jä, kenties rapakon taakse jää pari?
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Porsche voitti kolme tämän kauden neljästä pitkästä GT2 kisasta, vain Sebringissä Ferrari selvisi maaliin ensimmäisenä.

Audilla ei varaosat riittäneet Silverstonen LMS kisan ajamiseen, ulosajoja on ollut yllättävän paljon. Autoja kyllä riittäisi, kolme tämän vuoden mallia ja kolme viime vuodelta. Ensi vuonna Audilla tulee muutama diesel malli myyntiin amerikoissa, joten markkinointi ALMSin kautta jatkuu varmasti, mutta toivottavasti eurooppaankin riittäisi kalustoa/budjettia.

Porsche RS Spyderien myynnissä suurin hidaste on Porschen henkilöstön määrässä. Jokaisen auton mukana tulee neljä insinööriä ja uusien kouluttaminen tuottaa vaikeuksia.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Laguna Seca ja samalla siis kauden finaali ajetaan nyt viikonloppuna...

Speed näyttää tällä kertaa koko lähetyksen. Lähetyksen pitäisi alkaa Suomen aikaa sunnuntaiyönä klo 00.30.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Lolalta uudet closed cockpit LMP1 sekä LMP2 alustat :eek!:

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=4351&thold=0

Google translation:

The first Coupe LMP2 coming! The model of the Lola LMP2 is currently in the wind tunnel. Sam Smith, the Head of Media Lola Cars, we kindly provided some details today.

The model is currently in the wind tunnel facility Lola Cars. Sam Smith, in the light of the first results of this shift in the wind tunnel, we said that this could Lola "slam the Porsche," neither more nor less.

Several potential customers, as well as existing customers Lola, have shown interest in this new car, some of them already come to Lola, in Huntingdon in Cambridgeshire.

LMP2 This has been designed around the hull of the Cup LMP1, with a revised suspension geometry, with a third spring in the front. The existing system back, which the team Lola B06/10, for its part gives any satisfaction to Lola.

Saturday we had also said that the effort was obviously focused on aerodynamics. Lola has partnered with computer giant AMD, and has made significant investments in respect of computer-aided design, both with regard to the hardware that the software. This will enable engineers to work in the most effective way on the report support / aerodynamic drag.

This work is led by Julian Sole, who has with him a number of technicians who participated in the design of the Lola-MG 2000-2001.

Saturday has also given us the new LMP1 Cup. It should make its first test in the first week of December. The assembly of the car will begin within the next ten days. It is likely, according to Sam Smith, a customer of Lola proceed with the first shakedown, although everything is not yet finalized. This shakedown will be held in the United Kingdom, the first serious tests were planned in Spain.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Salo&Melo jälleen paalulle, Melo rikkoi Salon tekemän GT2-luokan ennätyksen.

The GT2 championship remains in play entering the weekend, and Jaime Melo fired the opening salvo for Risi Competizione and the Ferrari F403 GT. The Brazilian broke teammate Mika Salo's class record in qualifying with a lap of 1:22.880 for a 0.410-second gap back to Petersen Motorsports/White Lightning's Peter Dumbreck.

Salo and Melo hold a 22-point lead over the Flying Lizard Motorsports duo of Jörg Bergmeister and Johannes van Overbeek in the race for the drivers championship. The race winners receive 23 points. So even if Bergmeister and van Overbeek win, all the Risi pairing needs to do is complete 70 percent of the race distance and finish in the top-10.
Mestaruus on "käytännössä" varma.... Myös protojen kärki ovat mukavan tiiviinä nippuna aika-ajon perusteella.

 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ehkä pieni yllätys että Possut ja Acurat kärjessä? Ilmeisesti radalla ei Audi pääse kirimään nopeuseroa lyhyehköjen suorien takia.

Ja kisa alkaa tunnin päästä. Tai siis SpeedTV:n lähetys alkaa silloin, tuttuun tapaan näkee TVUPlayerillä. Tällä kertaa näyttävät koko kisan.
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Jälleen tiukka kisa Petit Le Mansin tapaan ja tälläkin kertaa sama maalintulojärjestys 0,4s erolla, #1 Audi ennen #7 Porschea.
Salo ja Melo voittivat GT2:n ja ottivat ansaitun GT2 mestaruuden. :thumbup:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Eipä se "photo finish" kaukana lopulta ollut :thumbup: Tosin kuskille varmasti aika turhauttavaa kun periaatteessa on yhtä nopea kuin se toinenkin, mutta toinen vaan katoaa suoralla horisonttiin...

Hieno päätös kaudelle.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tässäpä varmasti aika hyvä visio mitä odottaa vuonna 2010 voimaan tulevilta uusilta LMP1-säännöiltä.

Tämä ei ole mikään virallinen konsepti, eikä edes Audin tekemä, vaan "Segra Groupin" tuotos.



Lisää kuvia ja tietoa: http://www.fourtitude.com/news/publish/Features/article_3530.shtml

Tähän samaan voisi varmasti pistää tämän aiemmankin fiktiokonseptin, joka julkaistiin kesäkuussa Le Mansin alla. Corvette/GM ei tosin tykännyt että tämä ACO:n konsepti pohjautui heidän autoonsa. :D

 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Oli kyl Lagunassa hienoa kisailua taas, Audi vs Porsche taistelu kesti kierros toisensa jälkeen. Acurat pyöri mukana, mutta eivät kyllä kuitenkaan pystyneet vastaamaan kärjen vauhtiin pitkässä juoksussa.



Ja onnittelut Salolle mestaruudesta :thumbup:

 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Hyvin Salo Meloi! :thumbup: Tämähän ei tähän oikein kuuluisi, mutta onnittelut myös Vilanderille!

Nuo Porsh-keiton nauttijat pitäisi panna douping-testiin, eivät näytä normaaleilta :doubtful:

Harmi, että meni kisat ohitseni huomaamatta.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ihan kivan viikonloppu, Salo, Vilander ja Räikkönen mestareiksi - ja kaikki Ferrareilla :D
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
ISO :thumbup: Salolle ja Vilanderille. Tonin näkisin mielellään joskus vielä lokasuojattomissakin.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Odotettu, mutta epävarma tieto nyt vahvistettu: Audi tulee Eurooppaan Peugeotin kiusaksi (eiköhän se ole niillekin vain positiivinen asia, sarjan kiinnostus kasvaa jne). LMS siis Team Joestin alaisuudessa, Audi North America pysyy ALMS:ssä.

Tämän lisäksi Peugeot ilmoitti jo aiemmin tekevänsä keikat rapakon taakse Sebringiin ja Petit Le Mansiin. Että pariin viime vuoteen verrattuna tulee melko huikea kausi. :thumbup:

Kannattaa seurailla tätä saittia: http://www.mariantic.co.uk/lmp, mm. tuoretta juttua 2010 säännöistä.


.
 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Protojen osalta varmaan ensi kausi(kin) on hyvä ALMS:ssä. Dyson saattaa jättää toisen auton pois, toivottavasti ei, mutta eivät ilmeisesti oikein oppineet Porschea säätämään eri radoille sopivaksi. Ja taitaa olla vähän dollareistakin kiinni... Niin ja onhan meillä tuo JJ:n/Herbertin tiimi, joka varmuudella nähdään ensi kaudella (yeah right)...

Toivottavasti GT1:siin saadaan joku Aston Martin-tiimi pyörimään, Prodrive vaikkapa... Corvetten lähtö ois niin paha isku, tiimillä on faneja tosi paljon sarjan yleisössä.

GT2-luokan osalta on ollut vähän huhuja, että Porsche-tiimejä tippuis pois. Ainakin Team Transportin kalustoa on jo myynnissä, muistakin huhuja. Vaikka uusia tiimejä uusilla autoilla on "tulossa", niin toivottavasti GT2-luokka ei muutu Ferrari-painotteiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kauampa sitä ehdittiinkin juhlia...? :(

Contrary to our previous report that Audi confirmed it will return to American Le Mans Series competition in 2008, the company will not commit to a return until it knows if the ALMS will impose a 50-kilogram (110-pound) weight penalty--mandated for the 2008 24 Hours of Le Mans--on LMP2-class cars.

Audi believes that the extra weight will allow its LMP1 prototypes to compete with the Penske-run Porsche RS Spyders, which won eight of 12 races in 2007. It wants IMSA, the ALMS sanctioning body, to impose the full weight, but Audi Sport boss Wolfgang Ullrich has suggested he will accept a compromise.

"The full 50 kilograms would be the best that could happen, because I always ask for consistency of rules [between Le Mans and the ALMS]," he said. Will he accept the 25-kilogram (55-pound) compromise rumored to be IMSA's favored option? "I don't want to go into details, but we have to see that we have a fair chance to win this championship."

If Audi returns, it will contest the full series with two Champion Racing-run R10 TDIs and a driver lineup of 2007 LMP1 champions Allan McNish and Rinaldo Capello plus Marco Werner and Lucas Luhr.

Regardless of its ALMS decision, Audi is almost certain to campaign two R10s in the Le Mans Series in Europe. Audi's participation in the LMS would mean that Peugeot will continue in that series and almost certainly not race at the 12 Hours of Sebring.


http://www.autoweek.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071203/FREE/71203007/1566/FREE

Boldattu kohta vähän epäilyttää; toivottavasti on vedetty toimittajan hatusta tuo... Sebring kuitenkin hyvä kenraaliharjoitus Le Mansia varten ja isompi kisa kuin kaikki LMS-kisat yhteensä. Joku Pögötin pomohan siis ilmoitti, ennen kuin tiedettiin Audin/Joestin osallistumisesta LMS:ssä, että "jos haluatte nähdä Peogeotin Amerikan maaperällä, varatkaa liput Sebringiin ja Petit Le Mansiin". Mikään virallinen tiedotehan se ei siis ollut...
 
Viimeksi muokattu:
Ylös