Alonsio tänään McLarenin puikkoihin

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
formulastara sanoi:
Tämä OLISI HYVÄ UUTINEN Alonsolle, mikäli kierroksia voitaisiin ottaa entistä enemmän, ja jos moottori saisi toimia vain kierroalueella 18500-21000 :D
Eiköhän se Alonso kuule pikkasen enemmän tiedä auton kehittämisestä kuin sinä. Ei oikeasti ymmärrä välillä formulastaran Alonso dissausta tai Tombazisin yliarvostusta. :nope:
 
Viimeksi muokattu:

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
formulastara sanoi:
Ei taida järki paljon tuon Alonson päätä pakottaa. Toisaalta onhan se ymmärrettävää, että yrittää nähdä asioissa valoisat puolet. Nimittäin tuohan nyt ei oikeasti tietenkään ole HYVÄ ASIA, että Mersun kone on ollut eri mentaliteetilla kehitetty kuin Rellun. Rellussa siis kiekkoja ei tuota 19000 enempää yritettykään ottaa, vaan keskityttiin juuri siihen alavääntöön, niin tottakai heillä on etulyöntiasema moottorisuunnittelussaan. Ei ole sanottu, että Mersu voi tuosta vain lisätä alavääntöä, ainakaan samoihin lukuihin mitä Rellu, joka on aina keskittynyt johonkin muuhun kuin niihin huippukierroslukuihin.

Tämä OLISI HYVÄ UUTINEN Alonsolle, mikäli kierroksia voitaisiin ottaa entistä enemmän, ja jos moottori saisi toimia vain kierroalueella 18500-21000 :D
Eikös se Norbert Haukka juuri jossain sanonut että Mersu joutui kesken viime kauden muuttamaan moottoriensa valmistusprosessin kokonaan johtuen uusista säännöistä, eli tästä 19000 kierroksen rajoituksesta. Kimilläkin oli viimeisissä kisoissa "keskeneräinen" ens kauden moottori sen takia että ne sai tän uuden version "homolagootioon" tai johonkin mukaan.....:)

Toisaalta mun mielestä tossa Lonson lausunnossa on just järkeä, jos ajattelee niin että kun yläkierrokset on jo hallussa niin nyt voi keskittyä heikkouksiin, eli alavääntöön........en tiedä kuitenkaan miten asia on, saas nähdä ens kaudella.......
 
Viimeksi muokattu:

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Tietääkö muuten kukaan miks Alonso haluaa ajoasentonsa mahdollisimman alas??

Pf1-forumilla jollain oli linkki johonkin Alonson haastatteluun vuodelta 2001 kun se ajoi Minardia, ja tää linkittäjä väitti että Lonso kertoo haastattelussa syyn tähän alhaiseen ajoasentoon ja että se olis tosi merkittävää sen ajamiselle, mut sit se haastattelu oli espanjaks, eikä sitä ainakaan vielä ollut kukaan kääntäny........



edit: p.s. eikö tota otsikon Alonsiota vois jo joku korjata.........eihän sillä nyt mitään merkitystä oo, mutta hämää vähän samanlailla kuin ulkomaan forumeilla nää jatkuvat "Mikka Hakinnen", "Rakonen", "Rakkonen", "Hekki"...yms. Nauraakohan ulkomaalaiset samanlailla meidän "tyhmyydelle" kun me ei osata edes Alonsoa kirjoittaa oikein, kun me nauretaan niiden tyhmyydelle suomalaiskuskien osalta.....toisaalta, tuskin tällä forumilla paljoa ulkomaalaisia pyörii, mut on niitä joskus näkyny......:)

edit2: Ja sit toisaalta tää topicci ei löydy haulla, siis Alonso-haulla............toisaalta täällä on paljon sellaisia lausuntoja, joita asianomaiset ei todennäköisesti haluakaan löydettävän, mut ehkä se on tarkoituskin......varsinkin jos Alonso on vuodenpäästä f1-historian nuorin triplamestari..............toisaalta toi Alonsio on jääny niin takaraivoon että löytyyhän se sitten sillä. :thumbup:

edit3: Vai onks toi "Alonsio" joku sisäpiirivitsi??? Ei ainakaan avaudu......"Alonslow" on yleisin minkä oon tähän asti nähny......
 
Viimeksi muokattu:

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Vastataan nyt sit itte, kun satuin löytään vastauksen........tosi hiljasta täällä muuten nykyään.......tai sit Kimifoseja ei kiinnosta Alonsio....

About his low-sitting stance in the car: His first seat fitting in Nissan he just plopped and slouched there, and was surprised to find his eyes were later "inside" the car He just got used to it. Says the less he sees, the better!


Samaisessa haastattelussa muuten vuonna 2001 Alonsio oli Kimistä sitä mieltä ettei ansaitse edes paikkaansa Sauberilla, rankkasi Tarso Marquesin saman tasoiseksi kuin Kimin silloin.........mut toisaalta mitä sen väliä on, Alonsio on nyt tupla-WDC, Kimi ei. Se on fakta, kaikki muu jossittelua ja itkemistä.
 
Viimeksi muokattu:

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Alonsio ei ole mikään sisäpiirin joke vaan kirjoittajan nakkisormisuutta...ei sen ylväämpi juttu. Toisaalta tuo Alonsio kuullostaa aika veikeeltä...
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
berra67 sanoi:
Rellu on vapauttanut Alonson sopimuksestaan tänään.
Alonson Renault-sopimus on muuten edelleen voimassa vuodenvaihteeseen asti. Sponsoritarrojen lisäksihän myös kaikki McLareniin ja Mersuun viittaava oli Alonson testiautosta piilotettu ja ajanottoantura jätettiin pois, ettei tuloslistalla Alonsoa vaan yhdistettäisi McLareniin, vaikka lopulta epävirallisempaakin epävirallisemmat ajat onnistuttiinkin kaivamaan esiin. Pitäähän Renaultin sponsorien saada Alonsosta vielä jotain hyötyä irti joulukampanjoissaan.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56052
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Suomen Huippu sanoi:
Alonson Renault-sopimus on muuten edelleen voimassa vuodenvaihteeseen asti. Sponsoritarrojen lisäksihän myös kaikki McLareniin ja Mersuun viittaava oli Alonson testiautosta piilotettu ja ajanottoantura jätettiin pois, ettei tuloslistalla Alonsoa vaan yhdistettäisi McLareniin, vaikka lopulta epävirallisempaakin epävirallisemmat ajat onnistuttiinkin kaivamaan esiin. Pitäähän Renaultin sponsorien saada Alonsosta vielä jotain hyötyä irti joulukampanjoissaan.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56052
"Osta mestarin auto" ja Alonso Mersun harmaissa peukuttaisi Renault Cliolle.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Janne A. sanoi:
Muistaakseni siitä oli joskus kesällä jo juttua, että mäkki rupee siirtämään voimavarojaan kauden 2007 auton suunnitteluun...
Ja ensi kesänä voidaan alkaa sitten siirtää voimavaroja vuoden 2008 McIlmorin taakse. :D
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Janne A. sanoi:
Muistaakseni siitä oli joskus kesällä jo juttua, että mäkki rupee siirtämään voimavarojaan kauden 2007 auton suunnitteluun...
Yleensä ykkösissä tuo täysipainoinen suunnittelu alkaa heti sen jälkeen kun edellinen malli on saatu iskukykyiseksi. Mielestäni tuo on aika myöhään jos vasta kesällä aloittivat..
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
WebSlave sanoi:
En ymmärrä tuollaista. Oman suosikin kannattaminen on OK, mutta kilpailijalle epäonnen toivominen on jotenkin... no, sairasta. Epäonnen toivominen kenelle tahansa on jollain tavalla kieroutunutta. Kuten vahingonilokin.
No ei tässä kukaan epäonnea kenellekään toivo. Lähinnä tarkoitin kommentilla sitä, että olisi kiva nähdä miten Alonso ihmisenä reagoisi Kimiä vastaavaan tilanteeseen, jossa auton luotettavuuden takia on jouduttu kärsimään ja häviämään vaikka mitä. Se syö miestä jos mikä. Alonso on tunnettu ruikuttajanaja olisi kiva kuulla kommentteja siitä kun oikeasti menee päin vit**a. Onko se sitten epäonnen toivomista? Ehkä on ehkä ei. :tongue:

Edellisvuosien MM-kamppailuista on meinannu tulla tappavan tylsiä, kun joku on hallinnut sarjaa ylen määrin, ja ei välttämättä sen takia että olisi ollut kuljettajana vaikkapa 30 pistettä muita parempi. Ja vähiten toivon seuraavista samanlaisia. Toki onhan "takaa-ajot" olleet mielenkiintoisia, mutta aika epätoivoisia kuitenkin. Joten toivotaan että pelit ja vehkeet kestää kaikilla tasapuolisesti ensi kaudella. Ja nähdään reilua mies miestä vastaan kilpailuja ja ettei auton *luotettavuus* ratkaise kuljettajien maailmanmestaruutta kenenkään osalta. Se ei ole kenellekkään oikein. :thumbup:

WebSlave sanoi:
Sitäpaitsi eikös se kuitenkin olisi hienompaa ja kunniakkaampaa voittaa ihan ajamalla, eikä vastustajan huonomman luotettavuuden takia? Ainakin jäisi jossitteluille vähän vähemmän sijaa.
Olisi todellakin. Alonso ei ihan tähän kategoriaan uppoa :cool: (ainakaan täysin). Jos ja jos ja jos molemmilla kerroilla :rolleyes: Tähän ideaaliseen tilanteeseen tuskin koskaan päästään, kun on kyse autourheilusta.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
mustakaari sanoi:
Edellisvuosien MM-kamppailuista on meinannu tulla tappavan tylsiä, kun joku on hallinnut sarjaa ylen määrin, ja ei välttämättä sen takia että olisi ollut kuljettajana vaikkapa 30 pistettä muita parempi. Ja vähiten toivon seuraavista samanlaisia. Toki onhan "takaa-ajot" olleet mielenkiintoisia, mutta aika epätoivoisia kuitenkin. Joten toivotaan että pelit ja vehkeet kestää kaikilla tasapuolisesti ensi kaudella. Ja nähdään reilua mies miestä vastaan kilpailuja ja ettei auton *luotettavuus* ratkaise kuljettajien maailmanmestaruutta kenenkään osalta. Se ei ole kenellekkään oikein. :thumbup:
MSa odottelee ensikaudesta jännittävämpää kuin pitkään aikaan. Bridgestone on kuulemma tehnyt hyvää työtä. Heidfeld oli kommentoinut, että renkaat alkavat lipsumaan aikaisin, mutta ovat silti hallittavissa. Marc Surer paketoikin asian lauseella "vähemmän pitoa, enemmän turvallisuutta". Testiajoissa nopeimpia kierroksia on ajettu isolla hanurilla: toisesta kierroksesta aina yli 20:nennnenen. Ja moottorisäännön myötä teknisiä keskeytyksiä on odotettavissa entistä vähemmän. Mutta taas lipsun otsikon aiheesta...:thumbfh:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jupla sanoi:
MSa odottelee ensikaudesta jännittävämpää kuin pitkään aikaan.
Tätähän ennustetaan nykyään joka vuosi. Aika paljon odotettu ottaen huomioon, että menneellä kaudellakin ratkaisu jäi viimeiseen kisaan. Kuinkas "pitkään aikaan" se sitten on ollut sitäkin jännittävämpää?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
WebSlave sanoi:
Tätähän ennustetaan nykyään joka vuosi. Aika paljon odotettu ottaen huomioon, että menneellä kaudellakin ratkaisu jäi viimeiseen kisaan. Kuinkas "pitkään aikaan" se sitten on ollut sitäkin jännittävämpää?
Varmaan odottelevat, että useampi kuski ja tiimi taistelevat mestaruuksista. 2003 oli aika pitkään myös Montoya mukana taistossa, 1999 taisi olla neljä äijää aika lopulle asti. Ja ehkä sillä jännittävällä tarkoitettiin hyviä ja tapahtumarikkaita kisoja.

Minnuukin jännittää jo! :eek:
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
jupla sanoi:
Varmaan odottelevat, että useampi kuski ja tiimi taistelevat mestaruuksista.
Varmaan juuri näin. Ja hienoa se oliskin! Tosin itse uskon kamppailun olevan taas kahden kauppa... Mutta jännä nähdä millaiseksi järjestys muotoutuu.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
berra67 sanoi:
Alonsio ei ole mikään sisäpiirin joke vaan kirjoittajan nakkisormisuutta...ei sen ylväämpi juttu. Toisaalta tuo Alonsio kuullostaa aika veikeeltä...
:D Mä tätä kanssa funtsin, että onko tää joku uusi lempinimi Allulle tai sisäpiirin vitsi, vai meneekö ihan kijotusvihreen piikkiin. Jotenki tosiaan kuulostaa hauskalta toi "Alonsio". Diaaaz.:D
 

Formula1Fan

Well-known member
Liittynyt
6.4.2005
Viestit
324
Miss Piggy sanoi:
:D Mä tätä kanssa funtsin, että onko tää joku uusi lempinimi Allulle tai sisäpiirin vitsi, vai meneekö ihan kijotusvihreen piikkiin. Jotenki tosiaan kuulostaa hauskalta toi "Alonsio". Diaaaz.:D
No, Eiköhän se Oskari Saari keksi taas ensikaudelle jonkun hermoja viiltelevän lempinimen.

"Tässä menee oviedon ihmisohjus, Fernando Alonso diazzzzz"

EI NÄIN :jaska: :jaska: :jaska:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
azai sanoi:
Eiköhän se Alonso kuule pikkasen enemmän tiedä auton kehittämisestä kuin sinä. Ei oikeasti ymmärrä välillä formulastaran Alonso dissausta tai Tombazisin yliarvostusta. :nope:

Minä taasen en ymmärrä tuota sinun Alonso-hehkutusta, että se ei muka ikinä ole heittänyt typeryyksiä suustansa -silloinkaan kun ruikuttaa, että Fisicon ja Sumin olis pitänyt pysähtyä Alonson kohdalle ja auttaa häntä - niin kuin pyöräilijät mäessä -ikään. :rolleyes:

Ajattelepas nyt järjellä: Rellulla on alavääntävä kone, jonkalaista ovat pitkään hautoneet ja kehittäneet. Mclarenilla ei ole alavääntävää konetta. Ensi kaudella tarvitaan alavääntävä kone.

Miten saat tuosta Alonsomaisesti positiivisen asian(Alonson kannalta) väännetyksi? En mie vaan tajuu.

Mut mut. Kyllä alkaa jo jännittämään toden teolla ensi kausi. Toivottavasti siitä tulee suhteellisen tasainen kolmen kärkitallin osalta, ja miksei muutenkin. Ja toivottavasti Ferkku kestää jopa Kimin äärimmäistä ajotyyliä :eek!:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
formulastara sanoi:
Minä taasen en ymmärrä tuota sinun Alonso-hehkutusta, että se ei muka ikinä ole heittänyt typeryyksiä suustansa -silloinkaan kun ruikuttaa, että Fisicon ja Sumin olis pitänyt pysähtyä Alonson kohdalle ja auttaa häntä - niin kuin pyöräilijät mäessä -ikään. :rolleyes:
Toivottavasti voit näyttää toteen esimerkkisi. Minä kun en ole kuullut vastaavia lausuntoja Alonson suusta.

formulastara sanoi:
Ajattelepas nyt järjellä: Rellulla on alavääntävä kone, jonkalaista ovat pitkään hautoneet ja kehittäneet. Mclarenilla ei ole alhaalta vääntävää konetta. Ensi kaudella tarvitaan alavääntävä kone.
Tottahan toki, mutta mitkäs oli ne kansainväliset arviot siitä että McLaren ajoi uuden tyyppisellä moottorilla, jonka kehitys aloitettiin kauden 2006 puolessa välissä ja joka asennettiin McLareniin loppukaudeksi homologointia ensi kautta varten. Näin ainakin Norppa itse totesi kesällä. Rellulla on jo vääntävä kone, se on jo selvää, mutta Ferrarista olisin huolissani. Luotettavuus ei ole sitä mitä Ferrarilta odotetaan ja kone on enemmän korkealle kiertävää mallia kuin vääntävää.

formulastara sanoi:
Miten saat tuosta Alonsomaisesti positiivisen asian(Alonson kannalta) väännetyksi? En mie vaan tajuu.
Jos Alonso tuplamestarina ja auton kehittäjänä pystyy toteamaan tilanteen osaamillaan taidoillaan, niin pakkohan se on ukkoa uskoa.

formulastara sanoi:
Mut mut. Kyllä alkaa jo jännittämään toden teolla ensi kausi. Toivottavasti siitä tulee suhteellisen tasainen kolmen kärkitallin osalta, ja miksei muutenkin. Ja toivottavasti Ferkku kestää jopa Kimin äärimmäistä ajotyyliä :eek!:
Toivotaan vaan :ahem:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
formulastara sanoi:
Ei hyvää päivää taas. Sumi sentään törmäili KISOISSA ja varmasti sen kauden virheiden puolesta menetti enemmän pisteitä kuin Kimi.

Kun se pidetään mielessä - minkä ei luulisi liikoja aivosoluja vaativan - niin Kimin mestaruuden vei johtopaikalta hajonnut motti. Loogistako? Kyllä, koska Sumin motti kesti koko kauden piiputtamatta.
Mitä väliä sillä on mitä Schumi teki tai kämmäsi? Schumi otti mestaruuden ja Kimi ei. Enkä väittänyt että Schumi oli parempi kuin Kimi, kerroin vain että Kimi olisi voinut voittaa mestaruuden tuollakin autolla jos ei olisi kämmännyt..

Auto oli paska, se on selvä, mutta silti, Kimi menetti virheidensä takia pojoja jotka olisivat riittäneet mestaruuteen. Ja toki on selvää että Motin hajoaminen johtopaikalta maksoi mestaruuden, mutta siitä huolimatta Kimi olisi sen MM voinut voittaa jos ei olisi mokannut esim Barcelonassa. Ja sitä sinä et voi kiistää.
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Oberfeldwebel sanoi:
Mitä väliä sillä on mitä Schumi teki tai kämmäsi? Schumi otti mestaruuden ja Kimi ei. Enkä väittänyt että Schumi oli parempi kuin Kimi, kerroin vain että Kimi olisi voinut voittaa mestaruuden tuollakin autolla jos ei olisi kämmännyt..

Auto oli paska, se on selvä, mutta silti, Kimi menetti virheidensä takia pojoja jotka olisivat riittäneet mestaruuteen. Ja toki on selvää että Motin hajoaminen johtopaikalta maksoi mestaruuden, mutta siitä huolimatta Kimi olisi sen MM voinut voittaa jos ei olisi mokannut esim Barcelonassa. Ja sitä sinä et voi kiistää.
Moottori ei olisi ehkä lauennut jos siitä olisi otettu vähemmän tehoja. Nämä vähemmät tehot olisi tietenkin otettu kaikissa kisoissa, eikä vain siinä yhdessä missä se sattui laukeamaan.

Kimi ei ehkä olisi tehnyt aika-ajovirheitä jos olisi ajanut aika-ajot hiljempaa. Mutta siinä olis jäänyt pari paalupaikkaa ja monta podiumia saamatta. Turha jossitella.
 
Ylös