Formulanomi
Seksikäs rumä kääpiö
”Kautemme alkaa vasta Euroopassa” - hyvin kirjoitettu!
http://www.f1-forum.fi/uutiset/?n=2006-4/6065
http://www.f1-forum.fi/uutiset/?n=2006-4/6065
Mitä keskeytystä?Juzo sanoi:Niin jos ei laske sitä keskeytystä!
No sitä Fisicon Bahrainin keskeytystä...Karpow sanoi:Mitä keskeytystä?
Montakos kiintiökeskeytystä Schumi tehnyt esim kaudella 2002?General FUp sanoi:Mikäli Ferrari tosiaan saadaan siihen iskuun kuin sen olisi jo pitemmän aikaa pitänyt olla, saattaa Alonsolle tulla tiukempi vääntö mestaruudesta kuin miltä nyt näyttää. Silloin Alonson edellä maaliin saattaa huristaa kauden edetessä niin Schumi kuin Räikkönenkin.
Hyvänä päivänä (Alonsolle huonona?) siihen saattaa pystyä vielä Fisichella, Montoya ja Massakin.
Kyllä Alonso sen kiintiökeskeytyksenkin vielä tulee ottamaan. Nyt vaan toivomaan että puheet Ferrarin mahdollisuuksista ovat aiheellisia. Siinä on Kimisteillekin omituista mutta tarpeellista toivottavaa
Mitä paremmin Massa ja Montoya pääsevät Alonson lähelle ruudukossa ja kisassakin, sitä todennäköisemmäksi tuo keskeytys tulee. Massa on sen jo todistanutkinkouvotsvoni sanoi:Montakos kiintiökeskeytystä Schumi tehnyt esim kaudella 2002?
En usko Alonson keskeyttävän ennenkuin itse näen.
Täyttä potaskaa. McLaren modifioi Montoyaa varten oman jousituksen kun Pablo ei osannut sopeutua käytössä olleeseen.Barco:[ sanoi:Sitten siirryt talliin ja huomaat ettei kukaan välitä toiveistasi. Autoon tehdään muutokset täysin tallikaverisi toiveiden mukaan ja Ron ei enää kaulaasi tarraa ollenkaan.[/B]
"Huonommalla" Montoya on onnistunut voittamaan Kimin parhaalla radallaan pari kertaa. Schumacher on myös hävinnyt useita kertoja Barrichellolle mutta mitä sitten?Sama kuljettaja jonka voitit vain muutama kuukausi sitten huonommalla autolla jättää sinut täysin varjoonsa.
Ehkä kannattaisi myös välttää tenniksen peluuta moottoripyörällä.Alusta saakka joudut painimaan epärealistisen nopeiden sopeutumisvaatimusten ja hävyttömän kakkoskuskikohtelun välillä.
Niimpä niin.tallikaverisi häviää merkkimestaruuden puolestasi
Uuh, ketkäs ne muut on?Barco:[ sanoi:Kyllä se on niin että McLaren-Mercedes pilasi loistavan kuljettajan uran, jälleen kerran.
Kenenkäs muun loistavan kuskin uran McLaren on nyt sitten pilannut? Montoyalla oli omat mahdollisuutensa ja ne on menetetty. Kaveri ei sitten ollutkaan mikään Räikkönen. Ralf Schumacher pystyy hyvinä päivinään samaan kuin Montoya.Barco:[ sanoi:"Montoya sössi itse omat mahdollisuutensa"
Totta, itsehän hän sopimuksensa allekirjoitti...
Mutta vitsit sikseen kun asiapuolella ollaan. Onhan se nyt selvää että viime kaudellakin nähdyt massiiviset sekunnin, jopa yli sekunnin, erot McLarenilla eivät voi olla absoluuttisia eroja. Montoya oli kuitenkin täysin yleisesti, myös tällä foorumilla, sarjaa F1:sten kovimmat luut, ennen siirtoaan. Sen jälkeenhän sana lammas on tullut hyvään käyttöön. Montoyan suoritukset ennen siirtoa olivat täysin samaa tasoa Räikkösen kanssa, jokaisessa suhteessa.
Esim. Räikkösen tähän astisista selvästi paras kausi 2003: Muistelkaas miten päätöskisassa Montoyan matka päättyi. Jos kone olisi kestänyt, maailmanmestaruus olisi jaettu tasapisteissä voittojen perusteella Schumacherille. Siinä vaiheessa olisi voitu rueta enemmänkin jossittelemaan että mitäs jos Indyssä ei olisi satanut jne. Räikkösellähän virheitä ja epäonnistumisia oli kaudessa selvästi vähemmän.
Ei se Wiliams nyt kausina 01-04 niin hyvä ollut, että sillä tuollaisen pappa-Coulthardin tasoisilla suorituksilla olisi ottanut noin kovan määrän voittoja, paaluja ja pisteitä yleensäkin. Kyllä se on niin että McLaren-Mercedes pilasi loistavan kuljettajan uran, jälleen kerran.
Varmasti. Toisaalta sarja on täynnä kuljettajia, jotka "hyvänä päivänään" välillä kykenevät itseään parempien kuskien suorituksien tasolle. Sitä ei vaan aina tule huomioitua, koska kaikilla ei ole samantasoista kalustoa perseen alla. Syntyy harhakuva siitä, että nopeammalla autolla ajava kuljettaja on aina parempipatriot sanoi:Ralf Schumacher pystyy hyvinä päivinään samaan kuin Montoya.
Siten näin, etten kykene millään ymmärtämään logiikkaa, jolla voidaan sanoa Kimin hävinneen merkkimestaruuden. Tämä ykkös- ja kakkoskuskien vertaaminen keskenään on vähän outo metodi etenkin tässä tilanteessa - kun katsoo Fisichellan kautta, niin eron McLarenin kakkoskuskeihin olisi pitänyt olla huomattavasti suurempi kuin 12 pistettä. McLarenilla tekniset viat jakautuivat tasaisemmin, eikä Kimiä varmaankaan voi syyttää siitä, että Alonson auto kesti paremmin kuin hänen. Lopullisestihan merkkimestaruuden ratkaisi kaivonkansi, eikä kumpikaan kuljettajista.Barco:[ sanoi:"tämä merkkimestaruusjuttu oli lähinnä hilpeä"
Miten näin? Jos Montoyan ja hänen tuuraajiensa pisteet lasketaan yhteen, tarkoittaa se että McLarenin kakkoskuljettajat voittivat Renaultin kakkoskuljettajan 12 pisteellä. Piste-ero olisi tuolla kalustoylivoimalla tietysti voinut olla suurempikin. Voittoja tietysti Montoya otti 3 Fisichellan yhtä vastaan ja niitä olisi tullut ehkä yksi lisää Belgiassa, ellei kakkoskuskin kohtelu olisi toteutunut suorastaan ferraristi. Ilmankos turhautui ja ajeli päin Pizzoniaa.