Alpine 2024: 9 naista raskaaksi, vauva syntyy kuukaudessa

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3539
On se jännä juttu, että vaikka Kiinan markkinat ovat maailman suurimmat, niin kiinalainen kuski ei kiinnosta mitään tallia.
Kiinalaiset ovat älykästä kansaa, ei niille mene läpi että Zhou siellä pärjäisi. Saakoon vaikka minkä kommunistisen sponsoridiilin, mutta taapertajan kasvot ei myy.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
Onneksi tallit rupeavat heittämään näitä passilla ratsastavia kuskeja pihalle. Sargeant lähti jo ja seuraavalla oven avauksella lähtee Zhou. Tsunodahan paikkansa sai passilla, mutta on sen jälkeen valmistunut passiakatemiasta korkein arvosanoin lähettämällä pari kuljettajaa eläkkeelle.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6185
Onneksi tallit rupeavat heittämään näitä passilla ratsastavia kuskeja pihalle. Sargeant lähti jo ja seuraavalla oven avauksella lähtee Zhou. Tsunodahan paikkansa sai passilla, mutta on sen jälkeen valmistunut passiakatemiasta korkein arvosanoin lähettämällä pari kuljettajaa eläkkeelle.
Olisiko Red Bull roikottanut mieluummin Daniil Kvyatia sarjassa vielä yhden vuoden, jos Tsunoda olisi ollut Puolasta tai Tansaniasta?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
Olisiko Red Bull roikottanut mieluummin Daniil Kvyatia sarjassa vielä yhden vuoden, jos Tsunoda olisi ollut Puolasta tai Tansaniasta?
No varmasti Kvyat olisi pihalle lentänyt muutoinkin, mutta Honda oli sopivasti Toro Rossolla, joten ei varmaankaan ole sattumaa että organisaation ensimmäinen japsilainen F1-kuski oli tosiasia.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6185
No varmasti Kvyat olisi pihalle lentänyt muutoinkin, mutta Honda oli sopivasti Toro Rossolla, joten ei varmaankaan ole sattumaa että organisaation ensimmäinen japsilainen F1-kuski oli tosiasia.
Tsunoda oli tuolloin ainoa Red Bull -juniori, joka oli millään tapaa varteenotettava vaihtoehto päästää edes katsomaan F1-autoa. Ei Tsunoda kenenkään toisen tulokkaan edestä tallipaikkaa ottanut, vaan se meni joko hänelle tai Kvyatille. Jos passista oli hyötyä, niin se oli kun hänet otettiin akatemiaan joskus 2018 tjsp. Hänen nostaminen F1:siin kaudelle 2021 oli selkiö, ellei ole maailman suurin Daniil Kvyatin fani.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5131
Tsunoda oli tuolloin ainoa Red Bull -juniori, joka oli millään tapaa varteenotettava vaihtoehto päästää edes katsomaan F1-autoa. Ei Tsunoda kenenkään toisen tulokkaan edestä tallipaikkaa ottanut, vaan se meni joko hänelle tai Kvyatille. Jos passista oli hyötyä, niin se oli kun hänet otettiin akatemiaan joskus 2018 tjsp. Hänen nostaminen F1:siin kaudelle 2021 oli selkiö, ellei ole maailman suurin Daniil Kvyatin fani.
Näkisin että Tsunodan passi pelasti hänet ensimmäiseltä kaudelta. Helmutilla harvoin kärsivällisyyttä on, mutta viime kaudesta asti Tsunoda on lunastanut paikkansa ykkösistä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659
No varmasti Kvyat olisi pihalle lentänyt muutoinkin, mutta Honda oli sopivasti Toro Rossolla, joten ei varmaankaan ole sattumaa että organisaation ensimmäinen japsilainen F1-kuski oli tosiasia.
Kerrataanpas perusasiat.

Lokakuu 2020: Honda ilmoittaa vetäytyvänsä F1-projektista; Red Bull jää tyhjän päälle.
Joulukuu 2020: Red Bull ilmoittaa palkanneensa hondamaalaisen Yuki Tsunodan F1-sarjaan.

Sattui olemaan puhdasta tuuria, että FIA pelasi Hondalle maailmanmestaruuden joulukuussa 2021 kauden päätöskisassa. Honda pyörsi päätöksensä ja jäi sarjaan.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5502
Samaan syssyyn kerrataas perusasiat: Kvjat tai Квят.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15037
Alpinellekin on kaikkea riittänyt tällä kaudella ja tulevaa kohti on ikävää, että mahdollisesti Renault siis voi jäädä kokonaankin ulkopuolelle jopa ihan moottoritoimittajanakin toimien.

Tämä siis toki tulevassa ja vasta ensi vuoden jälkeen.

Silti se on välillä tuntunut jo etukauteen eräänlaiselta etukäteiseltä jäähyväiseltä vähän huonoissa tunnelmissa mennen tämäkin kausi.

Vaikka ilman muuta voitaisiin olla aivan täysin pohjamudissa kuten Sauber on.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15037
Pierre Gasly onnistui viime kisassa tuomaan Alpinelle jäännöspisteen ja sekin on sinänsä hyvä, mutta laiha lohtu tallin todella hyvin heikkoon kauteen sinänsä.

Viimeksi talli oli jäännöspisteillä Zandvoortissa jälleen Gaslyn ajamana ja vielä tätä ennen Spa-Francorchampsissa, mutta silloin tosin Esteban Oconin ajamana.

Oconilla ikävä kyllä on ollut muista vastoinkäymisistä huolimatta silti jossain määrin hyvin heikko kausi ja viime vuoden Las Vegasin nelostila tuntuu kuin kaukaiselta muistolta juuri tällä hetkellä tähän nähden!

Ja sitäkin kaukaisemmalta osin tuntuu viime kauden Monacon kolmostila Oconilta.

Ja murheellisemmin tallikaveriin/toveriin ja jopa viholliseen eli Gaslyyn nähden kun Gasly oli itse viime vuonna Zandvoortissa palkinnoilla.

Ja viime vuoden Zandvoortin jälkeen ei tälle tallille ole palkintoja tullut.

Usein ei edes hyviä tai kilpailukykyisiä näyttäviä pisteajojakaan.

Välillä tuntuu, että tällä kaudella ei tallilla olisi töin tuskin mitään pisteonnistumisia ellei Racing Bull olisi niin karmeasti mokannut kilpailutaktisia tai rengastaktisia varikkokäyntien ajoituksiaan niin ruhtinaallisesti kuin miten on niitä mokannut.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15037
Ja kun Alpinea miettii niin sitten on vielä odotettavissa Renaultin vetäytyminen ennen pitkää moottoripuoleltakin toimittajana lajista.

Alpinen asema ja määritelmäkin on F1-tallina mielenkiintoinen ajoittain.

Etenkin kun talli välillä siltikin vieläkin mielletään ikään kuin Renaultiksi tai Renault-Alpineksi/Alpine-Renaultiksi yhdistelmänä/yhteistallina ja Renaultilla itsellään on hyvin mielenkiintoiset omistajapohjat itsessään Renault-tuoteyhtiönä, Renault Sportina ja osana Renault-Nissan-Mitsubishi-kolmiliittoa.

Toistaiseksi Nissan ja Mitsubishi eivät ajoittaisista houkutteluista huolimatta tiettävästi ole F1:siin tulossa.

Mielenkiintoista olisi toki nähdä toisen tai jopa molempien tallien F1-kokeilu Japania elvyttävästi tähänkin lajiin.

Eli elleivät he halua tulla omana itsenään lajiin niin voisivat yrittää vaikkapa Alpinen mahdollisesti jossakin kohtaa tyhjäksi jättämällä tallipaikalla samaa hommaa.

Toki sitten molemmilla on ollut ajoittain laajaakin muuta toimimista F1:ssä vuosien saatossa.

Esimerkiksi Course Carien ja Safety Carien toimittamisessa vuosien ja vuosikymmenten varrella kuten myös Medical Carienkin eräässä vaiheessa vanhempina vuosikymmeninä.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15037
Ja ainakin toistaiseksi kun vielä vähän Alpinen tilanteeseen palaan niin se jo aiemmin joskin toisaalta jo toista vuotta sitten ilmoitti jatkavansa monista muista ulkopuolisista asioista huolimatta yhä yksiselitteisellä yksinoikeudella Ranskan lipun alla kilpailemista.

Eikä siis vaihda omistajapohjistaan ja muun muassa eräistä toimituksellisista tehdasperäisistä, talousperäisistä tai erinäisten kilpailutoiminnasta vastaavista henkilöstöjohtajuuden seikoista huolimatta lippuaan Iso-Britannian alle.

Ja vaikka tilanne kuten aiemmin kerrottu kolmiliitto sen periaatteessa mahdollistaisi niin ei Japanin lippukaan tallina ole tulossa Ranskan lipun tilalle välttämättä lähiaikoina.

Toki sitten vuosien 2025-2026 jälkeen tilanne hyvinkin voi olla toinen ja sitä sitä ensi vuonna eli vuodeksi 2027 tilanne voikin olla jo erittäinkin toinen mikäli tulokset eivät vain lähde lentoon nousujohteisesti kohti riittävää menestystä tai Ranskan omat kauppapoliittiset ongelmat sen omassa moottoriurheiluteollisuudessa jatkuvat.

Tai Renault Sportin omat niin hemmetin tutut poliittiset väännöt kulisseissa senkin edestä!
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4219
Nyt Alpine sai kertaheitolla tupla-podiumin Interlagosissa, ja nousi samalla valmistajien kuudenneksi.

On muuten ollut uskomattoman tasainen ranskalais-kaksikko Gasly ja Ocon.

Hyvin lähellä toisiaan niin aika-ajoissa kuin kilpailuissa. Tämän myös tilasto paljastaa.

Tavallaan sääli, että Ocon joutuu lähtemään tiimistä ilmeisesti sen Monacon kolaroinnin seurauksena.

Mielelläni olisin seurannut ranskalais-kaksikkoa edelleen yhdessä.

https://www.statsf1.com/en/pierre-gasly/coequipier-detail-esteban-ocon.aspx
 
Ylös