Alpo rutisee

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Valden kommentista tuli mieleen, että Moehan vaati aikoinaan Jäätteenmäelle linnatuomiota. Ei ollut oikein mittasuhteet kunnossa asian suhteen. Henkilökohtainen kauna ei onneksi vaikuttanut oikeuden päätöksiin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
patriot sanoi:
Henkilökohtainen kauna ei onneksi vaikuttanut oikeuden päätöksiin.
Mitähän henkilökohtaista kaunaa oikeudella eli lähinnä tuomareilla mahtoi olla?
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Olen kyllä yllättynyt päätöksestä. Tavallinen taksa henkisestä kärsimyksestä on ollut luokkaa 2 000 euroa, max. Miten Alpon kärsimys on huimasti suurempi kuin vaikka väkivaltarikoksen uhrin?

Myöskään en oikein ymmärrä sitä, että tietovuoto meni Supon piikkiin, koska tietäjiä oli monia. Kun asiaa aiemmin tutkittiin, vuotajaa ei löydetty. Miten käräjäoikeus nyt oli aiempia selvittelijöitä viisaampi? Tai toisaalta, käräjäoikeus ei edes ollut kiinnostunut vuotajasta, vaan siitä, että vuoto ylipäänsä tapahtui. Samalla analogialla T. Halonen on syyllinen siihen, että avustajansa Manninen luovutti 'salaista' tietoa Jäätteenmäelle. Miksi Halosta ei ole mestattu?

Luultavimmin valtio valittaa, ja aina korkeimpia oikeusasteita myöden. Muuten tästä kahakasta tulisi erittäin hankala ennakkotapaus.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
jps sanoi:
Mitähän henkilökohtaista kaunaa oikeudella eli lähinnä tuomareilla mahtoi olla?
Ei kait mitään, Moella taas oli. Lähinnä tarkoitin, että onneksi tuomareiden ja lautamiesten päätöksiin ei vaikuta henkilökohtaiset kaunat.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Tolerantti sanoi:
Olen kyllä yllättynyt päätöksestä. Tavallinen taksa henkisestä kärsimyksestä on ollut luokkaa 2 000 euroa, max. Miten Alpon kärsimys on huimasti suurempi kuin vaikka väkivaltarikoksen uhrin?
No Alpon maine pilattiin kansan silmissä, vaikka oli syytön. Siihen on vaikea ottaa kantaa onko väkivaltarikoksen uhrien korvaukset ajan tasalla. Ei varmaan.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
patriot sanoi:
No Alpon maine pilattiin kansan silmissä, vaikka oli syytön. Siihen on vaikea ottaa kantaa onko väkivaltarikoksen uhrien korvaukset ajan tasalla. Ei varmaan.
Pilattiinko maine? Ja nimenomaan valtion puolelta? No, Suposta kerrottiin? Ja noin kalliisti pilattiin? Alpoa vastaanhan ei lopulta edes nostettu syytettä ja hän pääsi UM:öön töihin.

Senkin vielä totean, että ylivoimaiselle enemmistölle kansasta Alpo oli ja pysyi nobodynä. Olisi sellaiseksi myös palannut, ellei olisi itse pitänyt asiaa jatkuvasti julkisuudessa. Pitääkö tästä palkita kymmenillätuhansilla euroilla?

Tekisi vielä mieli sanoa, että egovammainen koleerikko, mutta en sentään taida sanoa.:rolleyes:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jps sanoi:
En oikein ota vakvastti entisen DDR'n tiedustelupomon vakuutuksia. Eipä ne entiset Stasi pomot ole paljastelleet ex-DDr'n vakoojia ilmeisesti ensimmäistäkään.
Juu, en minäkään ota. Voi hyvinkin olla, että Demarit haki suhteita Stasista, kun Kepu ja Kokkarit oli hyvissä väleissä KGBn kanssa, ja sieltä päin sossuille nousi silta pystyyn.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Valden kommentista tuli mieleen, että Moehan vaati aikoinaan Jäätteenmäelle linnatuomiota. Ei ollut oikein mittasuhteet kunnossa asian suhteen. Henkilökohtainen kauna ei onneksi vaikuttanut oikeuden päätöksiin.
Niinkun yllä mainitsin, niin voi hyvinkin olla mahdollista että sossuilla oli jotain teerenpeliä Stasin kanssa. Mutta edelleenkään en näe sitä sen kummempana kuin Kepun ja Kokkareitten touhun KGBn kanssa, mistä taas demarit jätettiin ulkopuolelle.:ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
patriot sanoi:
Lähinnä tarkoitin, että onneksi tuomareiden ja lautamiesten päätöksiin ei vaikuta henkilökohtaiset kaunat.
Itse asiassa jos tuomareilla tai lautamiehillä on henkilökohtaista kaunaa jotain asianosaista vastaan tulee silloin jäävätä itsensä. Mikäli ei tämä kaunainen tyyppi lähde oikeuden kokoonpanosta oikeudenkäynti tulee valitusten jälkeen mitätömäksi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jps sanoi:
Itse asiassa jos tuomareilla tai lautamiehillä on henkilökohtaista kaunaa jotain asianosaista vastaan tulee silloin jäävätä itsensä. Mikäli ei tämä kaunainen tyyppi lähde oikeuden kokoonpanosta oikeudenkäynti tulee valitusten jälkeen mitätömäksi.
Pitäisköhän mun muuttaa mun 'title' kaunaiseksi?:eek:
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Moe Szyslak sanoi:
Niinkun yllä mainitsin, niin voi hyvinkin olla mahdollista että sossuilla oli jotain teerenpeliä Stasin kanssa. Mutta edelleenkään en näe sitä sen kummempana kuin Kepun ja Kokkareitten touhun KGBn kanssa, mistä taas demarit jätettiin ulkopuolelle.:ahem:
Eivätkö kokkaritkin olleet dispossa Kremlin ja KGB:n suhteen aika pahasti? Yrittivät kyllä päästä framille, mutta huonolla menestyksellä. Kepu oli pitkään 'virallinen' ulkosuhdepuolue. Kunnes Demarit "kaappasivat" vallan ja miehittivät mm. UM:n omilla virkamiehillään, jotka ovat siellä edelleen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tolerantti sanoi:
Eivätkö kokkaritkin olleet dispossa Kremlin ja KGB:n suhteen aika pahasti? Yrittivät kyllä päästä framille, mutta huonolla menestyksellä. Kepu oli pitkään 'virallinen' ulkosuhdepuolue. Kunnes Demarit "kaappasivat" vallan ja miehittivät mm. UM:n omilla virkamiehillään, jotka ovat siellä edelleen.
Jaa, mulla on kyllä ihan eri tietoa. Esim. nykyisestä ulkoministeristä.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Moe Szyslak sanoi:
Jaa, mulla on kyllä ihan eri tietoa. Esim. nykyisestä ulkoministeristä.
Juu, kyllä minäkin olen havainnut, että Eki vaihtui Ikeen. Mutta virkamiespuhdistuksen teko vie paljon pidempään, jos sellainen nyt ylipäänsä on käynnissä. En tiedä onko.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tolerantti sanoi:
Juu, kyllä minäkin olen havainnut, että Eki vaihtui Ikeen. Mutta virkamiespuhdistuksen teko vie paljon pidempään, jos sellainen nyt ylipäänsä on käynnissä. En tiedä onko.
No juuripa Ikestä onkin kysymys. Toivoi itse, nykyvirkaansa vastaanottaessa että entiset jutut voitaisiin jo unohtaa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Tolerantti sanoi:
Pilattiinko maine? Ja nimenomaan valtion puolelta? No, Suposta kerrottiin? Ja noin kalliisti pilattiin? Alpoa vastaanhan ei lopulta edes nostettu syytettä ja hän pääsi UM:öön töihin.

Senkin vielä totean, että ylivoimaiselle enemmistölle kansasta Alpo oli ja pysyi nobodynä. Olisi sellaiseksi myös palannut, ellei olisi itse pitänyt asiaa jatkuvasti julkisuudessa. Pitääkö tästä palkita kymmenillätuhansilla euroilla?

Tekisi vielä mieli sanoa, että egovammainen koleerikko, mutta en sentään taida sanoa.:rolleyes:
No kukas tässä olis sitten vastapuolena ellei valtio? Supo on kuitenkin valtion instanssi.

Totta helvetissä on pitänyt asiaa esillä, koska se on ainut keino puhdistaa oma maine. Media ja yleinen mielipide tuomitsee helposti huhujen perusteella. Alpo on lähtenyt rohkeasti haastamaan vallalla olevaa käsitystä. Alpohan ei ole syyttänyt ketään petoksesta, ainoastaan tuonut ilmi sen, että "ennen vanhaan" oli normaalia pitää yhteyksiä Itä-Saksaan ja Neuvostoliittoon. Näitäkään hemmoja ei kuitenkaan tutkita.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Moe Szyslak sanoi:
Niinkun yllä mainitsin, niin voi hyvinkin olla mahdollista että sossuilla oli jotain teerenpeliä Stasin kanssa. Mutta edelleenkään en näe sitä sen kummempana kuin Kepun ja Kokkareitten touhun KGBn kanssa, mistä taas demarit jätettiin ulkopuolelle.:ahem:
Tässä tuo sinun yksisilmäisyytesi, jonka jo tuossa toisessa topiikissa aivan suoraan myönsit, tekee todellakin kepposen.

Kaikilla puolueilla oli jotain peliä, mutta jos ei tosiaan ymmärrä, että sossujen peli oli omaa luokkaansa, niin pitää olla sokea tai omata äärettömän huonot tiedot historiasta.

Kannattaa perehtyä asioihin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Törni sanoi:
Tässä tuo sinun yksisilmäisyytesi, jonka jo tuossa toisessa topiikissa aivan suoraan myönsit, tekee todellakin kepposen.

Kaikilla puolueilla oli jotain peliä, mutta jos ei tosiaan ymmärrä, että sossujen peli oli omaa luokkaansa, niin pitää olla sokea tai omata äärettömän huonot tiedot historiasta.

Kannattaa perehtyä asioihin.
Samat sanat. Fakta on, että parhaimmat suhteet KGBhen oli Kekkosella ja Kepulla.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Moe Szyslak sanoi:
Samat sanat. Fakta on, että parhaimmat suhteet KGBhen oli Kekkosella ja Kepulla.
Oliko edes? Ehkä sunkin olis aika myöntää, että SDP oli Kekkoselle tärkeämpi yhteistyökumppani kuin keskustapuolue ja SDP oli Kekkoslainen puolue. Omasta mielestäni hyvä niin. Enkä paheksu näitä kontakteja vieraan maan tiedustelupalveluihinkaan, ellei voida osoittaa, että noista suhteista oli kiistatonta haittaa Suomelle.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Rusi pahoitti pienen mielensä ja siirtämällä mustan pekan Koivistolle ja Lipposelle onnistui sitten kiristämään 70 000 euroa veronmaksajilta. 50 000 euroa henkisistä kärsimyksistä taitaa olla lajissaan Suomen ennätys. Kun sitä vertaa muihin tapauksiin, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Mr Natural sanoi:
Rusi pahoitti pienen mielensä ja siirtämällä mustan pekan Koivistolle ja Lipposelle onnistui sitten kiristämään 70 000 euroa veronmaksajilta. 50 000 euroa henkisistä kärsimyksistä taitaa olla lajissaan Suomen ennätys. Kun sitä vertaa muihin tapauksiin, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Varmaan pahoittaisit säkin jos sua syytettäisiin maanpetturuudesta.
 
Ylös