Mitähän henkilökohtaista kaunaa oikeudella eli lähinnä tuomareilla mahtoi olla?patriot sanoi:Henkilökohtainen kauna ei onneksi vaikuttanut oikeuden päätöksiin.
Ei kait mitään, Moella taas oli. Lähinnä tarkoitin, että onneksi tuomareiden ja lautamiesten päätöksiin ei vaikuta henkilökohtaiset kaunat.jps sanoi:Mitähän henkilökohtaista kaunaa oikeudella eli lähinnä tuomareilla mahtoi olla?
No Alpon maine pilattiin kansan silmissä, vaikka oli syytön. Siihen on vaikea ottaa kantaa onko väkivaltarikoksen uhrien korvaukset ajan tasalla. Ei varmaan.Tolerantti sanoi:Olen kyllä yllättynyt päätöksestä. Tavallinen taksa henkisestä kärsimyksestä on ollut luokkaa 2 000 euroa, max. Miten Alpon kärsimys on huimasti suurempi kuin vaikka väkivaltarikoksen uhrin?
Pilattiinko maine? Ja nimenomaan valtion puolelta? No, Suposta kerrottiin? Ja noin kalliisti pilattiin? Alpoa vastaanhan ei lopulta edes nostettu syytettä ja hän pääsi UM:öön töihin.patriot sanoi:No Alpon maine pilattiin kansan silmissä, vaikka oli syytön. Siihen on vaikea ottaa kantaa onko väkivaltarikoksen uhrien korvaukset ajan tasalla. Ei varmaan.
Juu, en minäkään ota. Voi hyvinkin olla, että Demarit haki suhteita Stasista, kun Kepu ja Kokkarit oli hyvissä väleissä KGBn kanssa, ja sieltä päin sossuille nousi silta pystyyn.jps sanoi:En oikein ota vakvastti entisen DDR'n tiedustelupomon vakuutuksia. Eipä ne entiset Stasi pomot ole paljastelleet ex-DDr'n vakoojia ilmeisesti ensimmäistäkään.
Niinkun yllä mainitsin, niin voi hyvinkin olla mahdollista että sossuilla oli jotain teerenpeliä Stasin kanssa. Mutta edelleenkään en näe sitä sen kummempana kuin Kepun ja Kokkareitten touhun KGBn kanssa, mistä taas demarit jätettiin ulkopuolelle.:ahem:patriot sanoi:Valden kommentista tuli mieleen, että Moehan vaati aikoinaan Jäätteenmäelle linnatuomiota. Ei ollut oikein mittasuhteet kunnossa asian suhteen. Henkilökohtainen kauna ei onneksi vaikuttanut oikeuden päätöksiin.
Itse asiassa jos tuomareilla tai lautamiehillä on henkilökohtaista kaunaa jotain asianosaista vastaan tulee silloin jäävätä itsensä. Mikäli ei tämä kaunainen tyyppi lähde oikeuden kokoonpanosta oikeudenkäynti tulee valitusten jälkeen mitätömäksi.patriot sanoi:Lähinnä tarkoitin, että onneksi tuomareiden ja lautamiesten päätöksiin ei vaikuta henkilökohtaiset kaunat.
Pitäisköhän mun muuttaa mun 'title' kaunaiseksi?jps sanoi:Itse asiassa jos tuomareilla tai lautamiehillä on henkilökohtaista kaunaa jotain asianosaista vastaan tulee silloin jäävätä itsensä. Mikäli ei tämä kaunainen tyyppi lähde oikeuden kokoonpanosta oikeudenkäynti tulee valitusten jälkeen mitätömäksi.
Eivätkö kokkaritkin olleet dispossa Kremlin ja KGB:n suhteen aika pahasti? Yrittivät kyllä päästä framille, mutta huonolla menestyksellä. Kepu oli pitkään 'virallinen' ulkosuhdepuolue. Kunnes Demarit "kaappasivat" vallan ja miehittivät mm. UM:n omilla virkamiehillään, jotka ovat siellä edelleen.Moe Szyslak sanoi:Niinkun yllä mainitsin, niin voi hyvinkin olla mahdollista että sossuilla oli jotain teerenpeliä Stasin kanssa. Mutta edelleenkään en näe sitä sen kummempana kuin Kepun ja Kokkareitten touhun KGBn kanssa, mistä taas demarit jätettiin ulkopuolelle.:ahem:
Jaa, mulla on kyllä ihan eri tietoa. Esim. nykyisestä ulkoministeristä.Tolerantti sanoi:Eivätkö kokkaritkin olleet dispossa Kremlin ja KGB:n suhteen aika pahasti? Yrittivät kyllä päästä framille, mutta huonolla menestyksellä. Kepu oli pitkään 'virallinen' ulkosuhdepuolue. Kunnes Demarit "kaappasivat" vallan ja miehittivät mm. UM:n omilla virkamiehillään, jotka ovat siellä edelleen.
Juu, kyllä minäkin olen havainnut, että Eki vaihtui Ikeen. Mutta virkamiespuhdistuksen teko vie paljon pidempään, jos sellainen nyt ylipäänsä on käynnissä. En tiedä onko.Moe Szyslak sanoi:Jaa, mulla on kyllä ihan eri tietoa. Esim. nykyisestä ulkoministeristä.
No juuripa Ikestä onkin kysymys. Toivoi itse, nykyvirkaansa vastaanottaessa että entiset jutut voitaisiin jo unohtaa.Tolerantti sanoi:Juu, kyllä minäkin olen havainnut, että Eki vaihtui Ikeen. Mutta virkamiespuhdistuksen teko vie paljon pidempään, jos sellainen nyt ylipäänsä on käynnissä. En tiedä onko.
No kukas tässä olis sitten vastapuolena ellei valtio? Supo on kuitenkin valtion instanssi.Tolerantti sanoi:Pilattiinko maine? Ja nimenomaan valtion puolelta? No, Suposta kerrottiin? Ja noin kalliisti pilattiin? Alpoa vastaanhan ei lopulta edes nostettu syytettä ja hän pääsi UM:öön töihin.
Senkin vielä totean, että ylivoimaiselle enemmistölle kansasta Alpo oli ja pysyi nobodynä. Olisi sellaiseksi myös palannut, ellei olisi itse pitänyt asiaa jatkuvasti julkisuudessa. Pitääkö tästä palkita kymmenillätuhansilla euroilla?
Tekisi vielä mieli sanoa, että egovammainen koleerikko, mutta en sentään taida sanoa.
Tässä tuo sinun yksisilmäisyytesi, jonka jo tuossa toisessa topiikissa aivan suoraan myönsit, tekee todellakin kepposen.Moe Szyslak sanoi:Niinkun yllä mainitsin, niin voi hyvinkin olla mahdollista että sossuilla oli jotain teerenpeliä Stasin kanssa. Mutta edelleenkään en näe sitä sen kummempana kuin Kepun ja Kokkareitten touhun KGBn kanssa, mistä taas demarit jätettiin ulkopuolelle.:ahem:
Samat sanat. Fakta on, että parhaimmat suhteet KGBhen oli Kekkosella ja Kepulla.Törni sanoi:Tässä tuo sinun yksisilmäisyytesi, jonka jo tuossa toisessa topiikissa aivan suoraan myönsit, tekee todellakin kepposen.
Kaikilla puolueilla oli jotain peliä, mutta jos ei tosiaan ymmärrä, että sossujen peli oli omaa luokkaansa, niin pitää olla sokea tai omata äärettömän huonot tiedot historiasta.
Kannattaa perehtyä asioihin.
Oliko edes? Ehkä sunkin olis aika myöntää, että SDP oli Kekkoselle tärkeämpi yhteistyökumppani kuin keskustapuolue ja SDP oli Kekkoslainen puolue. Omasta mielestäni hyvä niin. Enkä paheksu näitä kontakteja vieraan maan tiedustelupalveluihinkaan, ellei voida osoittaa, että noista suhteista oli kiistatonta haittaa Suomelle.Moe Szyslak sanoi:Samat sanat. Fakta on, että parhaimmat suhteet KGBhen oli Kekkosella ja Kepulla.
Varmaan pahoittaisit säkin jos sua syytettäisiin maanpetturuudesta.Mr Natural sanoi:Rusi pahoitti pienen mielensä ja siirtämällä mustan pekan Koivistolle ja Lipposelle onnistui sitten kiristämään 70 000 euroa veronmaksajilta. 50 000 euroa henkisistä kärsimyksistä taitaa olla lajissaan Suomen ennätys. Kun sitä vertaa muihin tapauksiin, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.