Asetelmat kaudelle 2003

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
No Ylen rallilähetyksessä ausseista ne huhuili, että Sainz menisi Hyundaille. Eli Fordi meinaa oikein tosissaan säästää palkkakuluissa ja ottaa pelkästään pari junioria. Samalla ne tietysti säästää myös pistepussissa ja jättää nekin ottamatta.
 

tykki-pete

Member
Liittynyt
7.2.2002
Viestit
23
Sijainti
KUOPIO / FINLAND
Äkkiä vaan uuteen F1 - tyyppiseen pistelaskusysteemiin myös rallissa...

Marcus - jos jtkaa samalla tavalla - on edelleen ylivoimainen No 1, mutta esim. tämän vuotisilla tuloksillaan Harri olisi varsin korkealla jos käytettäisiin tuota F1 pistesysteemiä...
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Ma:
Niin eiköhän ens kaudella mennä taas Grönholmin tahdissa.

Pösöt menestyy parhaiten, ja voitot Grönholmille 6(!), Rovanperälle 1 ja Panizzille 2. Grönholm varmistaa mestaruuden jo varhaisessa vaiheessa. Burns on monta kertaa kakkonen.

...
Noinkohan Pösöt on enään niin ylivoimaisia ensi vuonna. Olenko sekoittanut huhut ja epätotuudet, mutta oliko niin että Peugeotin nyt käyttämä WRC-moottori vanhentuu tänä vuonna (perustuu Mi16-moottoriin) ja uusi pitäisi saada aikaiseksi nyt tuotannossa olevista huonommista aihioista?!? Tietääkö kukaan?
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Mitsun tilanne on kyllä huolestuttava. Ei kyllä jaappanin pomot kauaa katsele näin hampaatonta touhua. Varmaan olisi ollut viisaampaa tehdä WRC-auto Coltista.

Mitähän muuten Mitsun autolle tai Paasoselle tapahtui Uuden-Seelannin ja Australian välissä. Tiestö näyttää samanlaiselta mutta ei kai sitten olekaan koska kulku oli niin paljon heikompaa.
 

bernie

Guest
pösö on iso numero 1. kuskipuolella se on m.grönholm.
 

tappisladi

Well-known member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
181
Sijainti
Tellus
sooda:

Mitähän muuten Mitsun autolle tai Paasoselle tapahtui Uuden-Seelannin ja Australian välissä. Tiestö näyttää samanlaiselta mutta ei kai sitten olekaan koska kulku oli niin paljon heikompaa.
Uskon aika pitkälle Janin selitystä siitä, että hän ei kerinnyt testaamaan autoa kosteissa ja mutaisissa olosuhteissa ja nyt kun sää Ausseissa muuttui radikaalisti, niin säätöjen hakeminen piti aloittaa alusta!

Janin kannalta paras uutinen oli kuitenkin se, että ilmeisesti Voorti on liittynyt Mitsun kanssa tarjouskilpailuun ensi vuoden ajohommista ja ilmeisesti tarjoaa heti laajempaa sopimusta kuin Mitsu!

Saas nähdä tuleman pitää???
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Voi jopa olla että pian ajettava englannin ralli on viimeinen. FIA on puuttunut katsojaturvallisuuteen joka FIA:n mielestä ei ole kunnossa. Viime vuotinen Sainzin "ruohonleikkurityyli" katsojajoukkoon lienee syynä ja järjestäjiä patistetaan pistämään asiat kuntoon. doubtful
 

muksi

Well-known member
Liittynyt
7.1.2002
Viestit
54
Janin kannalta paras uutinen oli kuitenkin se, että ilmeisesti Voorti on liittynyt Mitsun kanssa tarjouskilpailuun ensi vuoden ajohommista ja ilmeisesti tarjoaa heti laajempaa sopimusta kuin Mitsu!

Saas nähdä tuleman pitää???

Onko näin? Siinä tapauksessa Janilla ja Sohlbergin Mikalla on edessä samanlainen tilanne, kuin Mäkisellä ja Jouhkilla 1994. Tommi oli just voittanu Suurajot ja halusi tietysti Fordille innoissaan, mutta kuinkas kävikään.

Fordilla on siis tulossa tää uusi WRC Focus ja muutenkin talli on menestynyt, varsinkin tänä vuonna paremmin. Ja ajoihan Jani hyvin vuoden 2001 Neste rallissa parhaimmillaan kolmantena ja kävi myöhemmin tehtaalla. Tähän tietysti vaikuttaa tuo ohjelman laajuus ja minkälainen kehityskäyrä on. Ford tipahtanee ensikaudella valmistajien sarjassa yhden pykälän taaksepäin. Kuljettajina siis Märtin ja Duval ja heillä täysi ohjelma joten miten päästä sellaiseen asemaan, jossa saisi mahdollisimman paljon vastuuta testeissä ja sitä kautta kokemusta auton kehittelyssä. No kohtahan ilmoituksia alkaa tulla, mutta Ford on ihan varteenotettava vaihtoehto ja jos tiimi todella haluaa Paasosen niin miksei. Tallilla on ainakin tulevaisuutta.

Mitsun tilanne on sitten aika vaikea, mutta japski tiimissä ois ainakin paljon tuttuja Lasse Lammesta lähtien, joka on laskettava plussaksi. Tämä tietysti auttaa, kun on joku jonka kanssa puhua ikäänkuin samaa kieltä. Jani on selvästi osoittanut olevansa tallin nopein kuski, joten asema tallin sisällä lienee selvä. Mutta tuloksia pitäis alkaa tulla aika pian, koska tietääkseni Japanin puolelta ollaan sitouduttu vuoteen 2005. Ja pääsponsorikin lähti Peugeotille. Nyt ainakin näyttäis siltä, että Mitsu on nousussa ja jotta tilanne tulis vieläkin paremmaksi Janille pitäis saada enemmän, kuin 7:n rallin ohjelma sillä tässä kuljettajassa on potentiaalia.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Fordilla ei vain oikein arvosteta suomalaiskuskeja. Tuohinonkin palkkio Ruotsin rallin tallipelissä oli silti tosi vaatimaton. Niin kauan kuin Malcolm Wilson on päällikkönä, en usko että suomalaiskuskia palkataan talliin. Ei colinkaan melko varmaan olisi hyväksynyt suomalaista tallikaveria. Tietenkin tilanne on toinen Colinin lähdön jälkeen. Vai onko? :rolleyes:
 

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
Eivät kai Kankkus-Jussi ja Carlos Sainz jättäydy/tule jätetyksi mm-rallien ulkopuolelle ensi vuonna? Autosport.comin mukaan Hyundai ajattaa ensi vuonna vain kahta autoa (eli Loixia ja Schwarzia joiden sopimukset kattavat myös vuoden 2003). Näin sekä Juha että Carlos jäisivät vaille tallipaikkaa. Juhahan tosin jatkanee testaamista todennekäköisesti juuri Huyndain piikkiin. Kertokaa heti kun tiedätte!
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Kankkunen totesi, että 20 vuotta rallin parissa riittää.... Ainut asia mikä harmittaa on se, että auto jäi keskeneräiseksi.

Juha siis lopettaa maagisen uransa lopullisesti. Samoin taitaa käydä Sainzille... Kahta legendaarista kuskia ei nähdä enää ensi kaudella, mutta aikansa kutakin....
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Damon:
Missäs kankkunen noin sano?
eikös se eilisessä rallilähetyksessä niin tokaissut.

Mutta huihai tais tehdä kyllä vikatikin heivatessaan kankkusen pois, siitä se alamäki sitten taas alkaa kun autonkehittäjä lähti ja auto jäi puolitiehen. Parin vuoden päästä huihaita ei rallipoluilla enää näy. sanokaa minun sanoneen.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Iso-Britannian rallissa Grönholm oli ylivoimainen kunnes keskeytti, mutta sen sijaan Burns ja Rovanperä (silloin kun ongelmia ei ollut) taistelivat rinta rinnan muiden kuljettajien kanssa. Onko kyseinen ralli poikkeuksellisen huonosti sopiva Peugeotille ja erinomaisesti sopiva Subarulle (ja Fordille) vai onko Subaru mahdollisesti saanut kurottua Peugeotin etumatkaa umpeen. Aikaisemmissakin ralleissa on ollut nähtävissä, että mutkaisilla osuuksilla Subaru kulkee mallikkaasti, kun taas nopeilla pätkillä Peugeot menee menojaan.

Olisikohan mahdollista, että ensi vuonna kilpailtaisiin taas tosissaan?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Empä viiti uutta otsikkoa aloittaa, joten laitetaan tänne:

Eli Sainz siis jatkaa uraansa Sitikalla, MUTTA Luis Moya EI! Moya ei katso saavansa tarpeeksi palkkaa näinkin vaarallisesta työstä ja pitää täten ainakin "loman"...
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Mielenkiintoinen on tilanne myös rengaspuolella. Fordkin siirtyy Michelinille joten Subaru on ainoa tehdastalli joka ajaa enää Pirelleillä. Taitaa Tommi entistä useammin panna vaikeudet renkaitten syyksi.
 
Ylös