Asioita, joita et ymmärrä

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Susanna Kosken elämästä vieraantuneisuus.
Mitä muuta voi odottaa näiltä kokoomus nuorilta. Sieltä on tullut sellaista kommenttia viime vuosina, että jos sanojina olisi vaikka persut, niin media olisi kauhuissaan. Häkkänen, Rydman ym. ihan samoilla ajatuksilla.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Huono asiakaspalvelu.
"Mites haarukat ja veitset?" - Löytyy sisältä.

Da Vinci ristorante ei järin arvosta asiakkaitaan.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Susanna Kosken elämästä vieraantuneisuus.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/mielipide-kotimaa/susanna-koski-kertoi-koyhalle-mita-on-koyhyys-ja-paljasti-ettei-kuplassaan-elava-kansanedustaja-ole-myytti
Hän muistutti jälleen Koskea terveydestään ja niihin liittyvistä rajoitteista.

”Kaikilla meillä on kuule rajoitteita”, vastasi Koski ja painoi kätensä rintaansa vasten.

Ehkä Koski yritti viestittää empaattisesti, että hänellä on sellainen rajoite, ettei hän ymmärrä ihmistä, joka on pitkäaikaistyötön, sairas ja köyhä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Suomalaista ja skandinaavista designiä. Tämä sviitti on kuulemma "hulppea" (Kuvia Valtion vierastalon sviitistä, jossa Trump yöpyi), mutta minä käyttäisin mieluummin nimitystä "ankea". Aika tyypillistä suomalaista (ja skandinaavista) designiä joka näyttää aina siltä kuin se olisi jäänyt pysyvästi 60- ja 70-lukujen taitteeseen. Tuokin "hulppea" sviitti tuo minulle mieleen lähinnä jonkun vähän ajastaan jälkeen jääneen vuokramökin jossa on olleet sen rakentamisesta lähtien ne samat kalusteet kun ei olla viitsitty panostaa remontoimiseen ja mökin uusimiseen yhtään.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Suomalaista ja skandinaavista designiä. Tämä sviitti on kuulemma "hulppea" (Kuvia Valtion vierastalon sviitistä, jossa Trump yöpyi), mutta minä käyttäisin mieluummin nimitystä "ankea". Aika tyypillistä suomalaista (ja skandinaavista) designiä joka näyttää aina siltä kuin se olisi jäänyt pysyvästi 60- ja 70-lukujen taitteeseen. Tuokin "hulppea" sviitti tuo minulle mieleen lähinnä jonkun vähän ajastaan jälkeen jääneen vuokramökin jossa on olleet sen rakentamisesta lähtien ne samat kalusteet kun ei olla viitsitty panostaa remontoimiseen ja mökin uusimiseen yhtään.
Itseasiassa. Tuohan nimenomaan taitaa kuvata yksinkertaista ja "krumeilematonta" suomalaista muotoilua ja toimivuutta. Juuri sitä, mistä Suomi on kuuluisa.

Tietty, jos tykkää jostain, Pimp my ride Bling Blingistä...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Itseasiassa. Tuohan nimenomaan taitaa kuvata yksinkertaista ja "krumeilematonta" suomalaista muotoilua ja toimivuutta. Juuri sitä, mistä Suomi on kuuluisa.

Tietty, jos tykkää jostain, Pimp my ride Bling Blingistä...
Eikä meillä oikein mitään muutakaan olisi tuonne laittaa. Ellei jotain talonpoikaisrokokoota...
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Tietty, jos tykkää jostain, Pimp my ride Bling Blingistä...
Tartteeko se aina sinne toiseen ääripäähän mennä? En minä mistään bling blingistä ja överikoristellusta tykkää mutta kyllä minun mielestäni sisustusksessa saa olla vähän väriäkin, ja jotain vaihtelua pinnoissa, ja myös hienoja yksityiskohtia. Tämä skandinaavinen design on vaan minun mielestäni itseään kopioivaa, ankeaa, tasapaksua ja näyttää tylsältä ja vanhanaikaiselta. Minusta alkaisi olla aika päivittää sitä pois sieltä 60-luvun lopulta ja tajuta että se design voi olla muutakin kuin Alvar Aallon joka nurkasta vuotavien hometalojen ja epämukavien kalusteiden kopiointia.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tartteeko se aina sinne toiseen ääripäähän mennä? En minä mistään bling blingistä ja överikoristellusta tykkää mutta kyllä minun mielestäni sisustusksessa saa olla vähän väriäkin, ja jotain vaihtelua pinnoissa, ja myös hienoja yksityiskohtia. Tämä skandinaavinen design on vaan minun mielestäni itseään kopioivaa, ankeaa, tasapaksua ja näyttää tylsältä ja vanhanaikaiselta. Minusta alkaisi olla aika päivittää sitä pois sieltä 60-luvun lopulta ja tajuta että se design voi olla muutakin kuin Alvar Aallon joka nurkasta vuotavien hometalojen ja epämukavien kalusteiden kopiointia.
Jos et tykkää niin et tykkää, mutta kai ymmärrät että Suomen ulkopuolella se ei ole yleistä ja siksi ulkomaisille vieraille sitä on ihan sopiva esitellä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Juu ei välttämättä tartte mennä toisen äären överiblingiin. Alkajaisiksi vois vaikka vaan ottaa mallia Trumpin hillitystä tyylistä. Kun kaiffarin yöpymismestasta oli puhetta ja sitä rataa.

Esim. tolleen:
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Jos et tykkää niin et tykkää, mutta kai ymmärrät että Suomen ulkopuolella se ei ole yleistä ja siksi ulkomaisille vieraille sitä on ihan sopiva esitellä.
En minä sitä ole sanonutkaan ettei saisi esitellä, tässä olikin kyse siitä että minä vaan en ymmärrä tätä skandinaavista designiä ja sen ylistämistä.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Mun mielestä skandinaavinen tyyli ei ole ääripäätä.

Todellinen vastakohta voisi olla joku lehmänpaskalla kokoonliimattu savimaja, jossa kuitenkin elää onnellisia ihmisiä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Mun mielestä skandinaavinen tyyli ei ole ääripäätä.

Todellinen vastakohta voisi olla joku lehmänpaskalla kokoonliimattu savimaja, jossa kuitenkin elää onnellisia ihmisiä.
Jos puhutaan asumuksista, niin ei ehkä.olekaan. Mutta jos puhutaan designistä niin silloin äärimmäisen pelkistetty skandinaavinen tyyli asettuu aika lailla siihen toiseen ääripäähän. Lehmänpaskalla kokoon taputellusta savimajasta kun ei voi minusta oikein puhua designinä, vaan se on enemmän käytännön sanelema juttu.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Jos puhutaan asumuksista, niin ei ehkä.olekaan. Mutta jos puhutaan designistä niin silloin äärimmäisen pelkistetty skandinaavinen tyyli asettuu aika lailla siihen toiseen ääripäähän. Lehmänpaskalla kokoon taputellusta savimajasta kun ei voi minusta oikein puhua designinä, vaan se on enemmän käytännön sanelema juttu.
Savimajahan on mitä parhainta "form follows function"-suunnittelua.
 
Ylös