Asioita, jotka tekis mieli hankkia

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vellu sanoi:
*kuolaa*

Oon itsekin harkinnut monta kertaa järkkärin ostoa mut ei oo vaan pystynyt perustelemaan itselleen tuota budjettilovea, jonka tuo aiheuttaisi. Kun ei ihan kelvottominta järkkäriä viitsisi hankkia eikä kelvollista raaski hankkia, niin jää sitten hankkimatta.

Sigma 100-300mm f/4 EX DG IF HSM

Mä harkitsen vakavasti, josko hankkisin vielä tuollaisen kameralaukkuun, koska syksyllä on Span matka edessä ja tällä hetkellä pisin polttoväli riittää vain 150 milliin. Digikameran polttovälikertoimen huomioimalla tuo vastaa 150-450 mm:n filmikameran lasia. Just sopiva f1-kuvauksiin.
Huonona puolena on, että tuota tarvitsee oikeasti aika harvoin. Jos ei innostu lintukuvauksesta :D

Hinta suomessa 1000 euroa
Usasta ton voisi tuoda alle 650 eurolla.
Kaveri käy jenkkilässä työreissuilla usein, joten täytynee antaa pojalle tehtävä.

Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
PuoliPöhkö sanoi:

Sigma 100-300mm f/4 EX DG IF HSM

Mä harkitsen vakavasti, josko hankkisin vielä tuollaisen kameralaukkuun, koska syksyllä on Span matka edessä ja tällä hetkellä pisin polttoväli riittää vain 150 milliin. Digikameran polttovälikertoimen huomioimalla tuo vastaa 150-450 mm:n filmikameran lasia. Just sopiva f1-kuvauksiin.
Huonona puolena on, että tuota tarvitsee oikeasti aika harvoin. Jos ei innostu lintukuvauksesta :D

Hinta suomessa 1000 euroa
Usasta ton voisi tuoda alle 650 eurolla.
Kaveri käy jenkkilässä työreissuilla usein, joten täytynee antaa pojalle tehtävä.
Eikös tuo D3 / D300 ole kinofilmikoon kennolla, joten siinä ei tarttis miettiä noita polttovälikertoimia..

Itselläni on Tamronin 75-250mm pumppuzoomi (ikivanha = ostin tuon teininä käytettynä), mutta joka on ollut ihan passeli vehje useimpiin tarpeisiin :thumbup:

Itse kattelin joskus (teininä) muistaakseni Sigman 450mm peiliteleä, jossa olis ollut valovoima jotain 4 (kun normaalisti noi 500millisten valovoimat on about 8). Mutta eipä tullut hankittua :-(

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vellu sanoi:
Eikös tuo D3 / D300 ole kinofilmikoon kennolla, joten siinä ei tarttis miettiä noita polttovälikertoimia..
Niinhän niissä olis, mutta kun on tämä D200 runko, niin täytyy (vielä) ottaa polttovälikertoimet huomioon.
Saahan tässä tosin ilmasia lisämillejä optiikkaan kun on minikenno rungossa ;)

Kyllä mä vielä joskus tollasen D3:n tai vastaavan hommaan kunhan hinnat putoo tai löydän käytetyn sopivasti.
D3:n kohinatasot ei ole tältä planeetalta. Uudessa TM:ssä oli vertailtu Canoniin (jota on pidetty pienen kohinan edelläkävijänä). Canoni kohisi silmämääräsesti ISO 800 asetuksella yhtä paljon kuin Nikon asetuksella ISO 6400.
Nikonin korkein ISO asetus on muuten 25600 :D

D3 on kamera jolla saa onnistuneita kuvia myös hämärässä. Jos ei tolla, niin ei sitten millään :D

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Tilava kaksio. Kylppäri ja keittiö remontoitu. Kiva parveke. Eteisessä ja keittiössä ihana kivilattia, kera lattialämmityksen tietysti.

Hemmetti. Ei se autokuumekaan menny ohi vielä :jaska:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Juskanen sanoi:
Tilava kaksio. Kylppäri ja keittiö remontoitu. Kiva parveke. Eteisessä ja keittiössä ihana kivilattia, kera lattialämmityksen tietysti.

Voisin myydä kaksion, käytännössä uusi (asuntoon muutettu helmikuussa 2007), sauna ja lasitettu parveke. Lattialämmitystä/kivilattiaa ei kyllä keittiöstä löydy :(

Juskanen sanoi:
Autokin ois edelleen myynnissä ;)

Örfil

Guest
Kakkosvaimo, jos se olisi luvallista. Tuontimallia :thumbup:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
jaska sanoi:
Voisin myydä kaksion, käytännössä uusi (asuntoon muutettu helmikuussa 2007), sauna ja lasitettu parveke. Lattialämmitystä/kivilattiaa ei kyllä keittiöstä löydy :(
Liian kallis. Ja liian kaukana.
jaska sanoi:
Autokin ois edelleen myynnissä ;)
Onko hinta vielä sama?

Makkonen

Guest
Tällainen tekis mieli hankiia. Tai sit joku muu vastaava pimputin.

Joni

Well-known member
Uus partakone ja sähköhammasharja. :alppu:

Örfil

Guest
Luotiliivit. On tuo kaveripiiri muuttunut vähän levottomaan suuntaan.

;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Iski ihan yhtäkkiä kauhee into hankkia Playstation 3 :eek!: :eek:

...tosin ei niinkään pelikonsolina vaan BR-soittimena.

Ehkä tää menee ajoissa ohitte :rolleyes:

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:

Mä hankin aikoinaan hulluuden kourissa PS2:n DVD-soittimen verukkeella. Maksoin itseni kipeäksi (2990 FIM elikkä noin 500 euroa :jaska: :doubtful: :eek: ). Laitehan toimi mainiosti, kunnes DVD-asema hajosi siitä. Tilalle hankin 100 eur PS2 mallia slim.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Miguel sanoi:
Mä hankin aikoinaan hulluuden kourissa PS2:n DVD-soittimen verukkeella. Maksoin itseni kipeäksi (2990 FIM elikkä noin 500 euroa :jaska: :doubtful: :eek: ). Laitehan toimi mainiosti, kunnes DVD-asema hajosi siitä. Tilalle hankin 100 eur PS2 mallia slim.
Palttiarallaa neljällä huntilla noita sais, tosin ovat 40GB versioita, joista puuttuu PS2-yhteensopivuus. 60GB-versiota on aika hankala enää saada kohtuuhintaan, eBayssa niistä pyydetään hunajaa.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:

Sama tauti kohta vuoden ajan. :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
PekPoy sanoi:
Mahdollisimman halpa DVD-soitin kera HDMI-liitettävyyden.
Mä ostin vähän aikaa sitten Philips DVP5980:n (tossa on lisäksi USB-liitäntä, Ei muuta kuin ulkoinen FAT32-kovalevy kiinni ja jo pyörii divx:t ja xviditkin :ahem: ). Ihan jees laite (tosin ei sovi kategoriaan "mahdollisimman halpa"), mutta tossa HDMI:ssa vituttaa se, että siitä puututu se scart-ajoilta tuttu ominaisuus, että kun käynnistät laitteen ja painat playta, vaihtaa tv automaattisesti scart-inputtiin. Nyt tarttee aina telkkarin kaukosäätimellä käydä vaihtamassa input oikeaksi.

Tuo ominaisuus ei kuulemma kuulu HDMI-standardiin. Hieman kyllä ihmetyttää, että mikä helvetin idea tuokin taas oli, ei luulis sen yhden signaalin lähettämisen olevan kovin vaikee temppu, kun toimii analogisella scartillakin täysin ongelmitta. Mun mielestä tuossa otettiin selkeesti takapakkia :nope:

Viimeksi muokattu: