Asioita, jotka tekis mieli hankkia

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Onkohan Suomi muuten maailman ainoa maa, jonka kansallisessa symbolissa ja suosituimman urheilumaajoukkueen nimessä esiintyy eläin, jota ei ko. valtiossa luonnonvaraisena esiinny lain? Vai onkohan vaikkapa Tongan krikettimaajoukkueen paidoissa porot?
En ole tavannut itänaapurissa käydessä kaksipäisiä kotkia.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Onkohan Suomi muuten maailman ainoa maa, jonka kansallisessa symbolissa ja suosituimman urheilumaajoukkueen nimessä esiintyy eläin, jota ei ko. valtiossa luonnonvaraisena esiinny lain? Vai onkohan vaikkapa Tongan krikettimaajoukkueen paidoissa porot?
Tanskan vaakunassa on peräti kolme leijonaa ja tietääkseni Tanskassa ei leijonia luonnonvaraisena esiinny.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tanskan vaakunassa on peräti kolme leijonaa ja tietääkseni Tanskassa ei leijonia luonnonvaraisena esiinny.
Vaakunaleijonia, tai muita leijonia esiintyy myös muiden maiden kansallisissa ikoneissa, mutta jos tuo "ja suosituimman urheilumaajoukkueen nimessä" on tarkka kriteeri niin pitää haeskella vähän enämpi.
Itsekin pyörittelin mielessäni mm. Englannin tai Ruotsin embleemejä sun muita, joissa kyllä leijonia esiintyy, mutta ei niitä suosituimpia urheilumaajoukkueita noissa maissa kutsuta "Leijoniksi".
Ruotsissa on Tre Kronor, joka sekin menee enämpi jääkiekon suuntaan, ja oletan joka tapauksessa että Ruotsissa(kin) suosituin laji on futis. Englannissakin kansallista jalkapallomaajoukkuetta kutsutaan nimellä Stercore Braccis Albert Est. Ei varsinainen leijona.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2321
Äänikirjana kun vielä saisi. Miehen itsensä lukemana totta kai.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Uudet farkut.

Nyt jalassa olevat versiot nimittäin repesivät haaroista. Kalleimmat farkut mitä olen ostanut ja kesti 1,5 vuotta.


Tästä lähtien ostan vaan ale-laarista.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Meillä on jo muutaman vuoden ollut turvakengissä tollanen roll on -tyyppinen kiristysjärjestelmä. Olis kätevä normilenkkareissakin mut ei oo tainnu yleistyä muihin kenkiin tai en vaan osannu kuuklettaa. Jotain pyöräilyhifistelykenkiä vaan löytyi.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Meillä on jo muutaman vuoden ollut turvakengissä tollanen roll on -tyyppinen kiristysjärjestelmä. Olis kätevä normilenkkareissakin mut ei oo tainnu yleistyä muihin kenkiin tai en vaan osannu kuuklettaa. Jotain pyöräilyhifistelykenkiä vaan löytyi.
Mulla on tuollaiset Diadoran maastopyöräkengät.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Mulla on tuollaiset Diadoran maastopyöräkengät.
Tuollaisia mun hakutuloksellakin tuli. Rullaluistimissakin niitä on. Boa kiristysmekanismeja. Ehkä niissä on kallis patentti, eivät voi halvempiin kenkiin laittaa. Olin joskus epäileväinen tuon systeemin kestävyydestä, jos kengän päällekin tulee joskus pientä osumaa ja kengän päälle roiskuu jauhoa ja kemikaaleja. Mut ei ole yhtään rullakiristintä rikki saatu, toki kengätkin on vain vuoden käytössä. Repäisytarrasysteemissä tartuntapinta huonontui nopeasti ja sitten se aukeili, kun kengän pinta johonkin osui. Ja onhan tuo hieno mekanismi. *naks kruits kruits*
Voittais nauhojen solmimisen.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
On muuten kätevä systeemi, kun maastossa pyöräillessä haluaa jalat tiukemmin kiinni polkimiin jyrkän ylämäen lähestyessä.
 
Ylös