En ole tavannut itänaapurissa käydessä kaksipäisiä kotkia.Onkohan Suomi muuten maailman ainoa maa, jonka kansallisessa symbolissa ja suosituimman urheilumaajoukkueen nimessä esiintyy eläin, jota ei ko. valtiossa luonnonvaraisena esiinny lain? Vai onkohan vaikkapa Tongan krikettimaajoukkueen paidoissa porot?
No et kai kun olet ollut aina niin suunnattomassa hönössä.En ole tavannut itänaapurissa käydessä kaksipäisiä kotkia.
Tanskan vaakunassa on peräti kolme leijonaa ja tietääkseni Tanskassa ei leijonia luonnonvaraisena esiinny.Onkohan Suomi muuten maailman ainoa maa, jonka kansallisessa symbolissa ja suosituimman urheilumaajoukkueen nimessä esiintyy eläin, jota ei ko. valtiossa luonnonvaraisena esiinny lain? Vai onkohan vaikkapa Tongan krikettimaajoukkueen paidoissa porot?
Vaakunaleijonia, tai muita leijonia esiintyy myös muiden maiden kansallisissa ikoneissa, mutta jos tuo "ja suosituimman urheilumaajoukkueen nimessä" on tarkka kriteeri niin pitää haeskella vähän enämpi.Tanskan vaakunassa on peräti kolme leijonaa ja tietääkseni Tanskassa ei leijonia luonnonvaraisena esiinny.
Office muttamutta...mitäpä järkeä siinä sitten lienee, kun on tiemmä vain vuoden lisenssi?
No nyt lakkasi kyllä toimimasta lain.Ainakin mulla toimii ilman lisenssin uusimista.
Varmaan sukunimen takia.No nyt lakkasi kyllä toimimasta lain.
Mulla on tuollaiset Diadoran maastopyöräkengät.Meillä on jo muutaman vuoden ollut turvakengissä tollanen roll on -tyyppinen kiristysjärjestelmä. Olis kätevä normilenkkareissakin mut ei oo tainnu yleistyä muihin kenkiin tai en vaan osannu kuuklettaa. Jotain pyöräilyhifistelykenkiä vaan löytyi.
Tuollaisia mun hakutuloksellakin tuli. Rullaluistimissakin niitä on. Boa kiristysmekanismeja. Ehkä niissä on kallis patentti, eivät voi halvempiin kenkiin laittaa. Olin joskus epäileväinen tuon systeemin kestävyydestä, jos kengän päällekin tulee joskus pientä osumaa ja kengän päälle roiskuu jauhoa ja kemikaaleja. Mut ei ole yhtään rullakiristintä rikki saatu, toki kengätkin on vain vuoden käytössä. Repäisytarrasysteemissä tartuntapinta huonontui nopeasti ja sitten se aukeili, kun kengän pinta johonkin osui. Ja onhan tuo hieno mekanismi. *naks kruits kruits*Mulla on tuollaiset Diadoran maastopyöräkengät.
Patentti on aina samanhintainen, mutta lisenssimaksut poikkeavat toisistaan huomattavasti.Ehkä niissä on kallis patentti, eivät voi halvempiin kenkiin laittaa.