Yes, kiitoksia oikaisusta. Samaa asiaa tarkoitin.patriot sanoi:Itseasiasssa Mika taisi puhua Adeleinen vuoden 95 kolarista jolloin mies kävi jo taivaan porteilla!
Vai tarkoititkohan paikkaa nimeltä Adelaide?Ilmari sanoi:Yes, kiitoksia oikaisusta. Samaa asiaa tarkoitin.
Johan nyt vitsin murjaisit.holvius sanoi:Oikeastaan Häkkisen hyvyys tuli esiin vasta miehen lopetettua. Siis ainakin minulle.
Kun Mika vielä ajoi pidin miestä melkoisesti yliarvostettuna. Paras auto alla ja Irvinen kanssa teki tiukkaa. Kun Häkkinen lopetti niin toki Ferrarilla oli hyvä auto, mutta ei tuollaista ylivoimaa aivan pelkällä autolla selitetä. Vastuskin pieneni ajopuolella.
:mad_old: Imbesilli.....täten ohitit Senior torppoe Jaquesin siinä kisassa jossa etsitään formuloista vähiten tietävää henkilöä(joka on olevinaan jonkinlainen asiantuntija)! Olet vielä tyhmempi kuin nuo patrioottiset englantilaiset!JT sanoi:Nyt joku on mennyt sohaisemaan muurahaispesään, toivottavasti ette pilaa siellä suomalaisten mainetta täysin. Vaikka tuo Atlaksen topicin aloitusviesti olikin melkoinen provo, niin on kyseisessä topicissa ihan asiaakin. Häkkinen oli kenties parhaimmillaan yhtä nopea kuin Schumacher, hyvänä päivänään jopa nopeampi ainakin yhdellä kierroksella. Siltikin näiden kuljettajien paremmuudesta on turha kiistellä, Häkkiselle voisi hakea vertailukohtaa ennemmin vaikka Jacques Villeneuvesta tai Damon Hillistä.
Tämä oli hyvin yleistä varsinkin kaudella 1995.Karpow sanoi:Schumacher sai Hillin aina näkemään punaista ja romuahan siitä silloin yleensä tuli, kun mies ärsyyntyi kiehumispisteeseen ja keskittyminen herpaantui.
Häkkinenhän ajoi melkein seitsemän vuotta ilman voittoa.JT sanoi:Villeneuven kohdalla on syytä muistaa, että mies ajoi tuolloin kahta ensimmäistä F1-kauttaan. Kuinka kauan Häkkisellä kesti kypsyä voittajaksi?
Irvine muistaakseni voittikin Schumin heti vuoden -96 ensimmäisissä aika-ajoissa ja taisi ehkä olla kisassakin vähän niskan päällä, en muista. Olisiko sitten ollut niin että molemmat saivat tasavertaisen kaluston avauskisaan ja Schumi sai vasta seuraaviin 15:een kisaan paremman autonKarpow sanoi:Eli, aivan väärä kuski kai valittiin tallin ykköskuskiksi alunperinkin, kun Schumi ja Irvine tulivat Ferrarille.
Ai että, ei pitäis syöttää "trolleja" mutta neljän ja seitsemän ero on kyllä aika suuri.Orava sanoi:Häkkinenhän ajoi melkein seitsemän vuotta ilman voittoa.
Kypsymisestä en tiedä.
Sen verran pitää nyt puolustaa Häkkistä, että oli osittain epäonnen syytä ettei voittoja tullut aikaisemmin. Uran alku myös kului keskikastin tallissa Lotuksella ja esimerkiksi Villeneuve pääsi saman tien huipputalliin ja hänellä oli kokemusta CART:in puolelta vaikka ykkösissä olikin vielä keltanokka. Kyllä minunkin mielestäni Häkälle olisi pitänyt alkaa voittoja tippumaan jo vähän aikaisemminkin, mutta...JT sanoi:Enpä tiedä, mikä noissa kommenteissani niin imbesilliä mahtoi olla. Kai Häkkisen uraa voi tutkiskella kriittisesti siinä missä muidenkin kuljettajien. Faktahan on esimerkiksi se, että voittoja alkoi tulla vasta parhaalla autolla. Schumacherin tai Sennan tasoisen kuljettajan ei olisi tarvinnut odottaa ensimmäistä GP-voittoaan seitsemää vuotta (ja sekin voitto piti lahjoittaa). Sadekelillä Häkkinen ei myöskään koskaan loistanut, jopa monien turhaan parjaaman Damon Hillin näytöt ovat tässä suhteessa merkittävästi paremmat. Villeneuven ei.
Villeneuven kohdalla on syytä muistaa, että mies ajoi tuolloin kahta ensimmäistä F1-kauttaan. Kuinka kauan Häkkisellä kesti kypsyä voittajaksi?
Kyllä Häkkinen melkein 7 kautta ajoi ennen kuin voitto tuli. Ykkösiin Häkä tuli vuonna 1991 Lotuksella ja ensimmäinen voitto tuli kauden 1997 viimeisessä kilpailussa.JariF1 sanoi:Ai että, ei pitäis syöttää "trolleja" mutta neljän ja seitsemän ero on kyllä aika suuri.
Ai neljän? :eek!: Olen suorastaan hämmästynyt.JariF1 sanoi:Ai että, ei pitäis syöttää "trolleja" mutta neljän ja seitsemän ero on kyllä aika suuri.
Oisko tuohon syynä se että Häkkisellä oli ensimmäistä kertaa vuonna 1997 samantasoista kalustoa millaisesta (tai paremmasta) Schumacher oli nauttinut koko siihen astisen uransa ajan. Lotus oli täyttä paskaa ja McLarenkin onnistui valmistamaan Ron Dennisin aikoina kilpailukyvyttömimmät autonsa juuri siinä vaiheessa kun Mika meni sinne alunpitäen ajamaan. Tuosta sadekelistä ja Hillistä senverran että näytöt ehkä mutta taidot ja näytöt ei mene aina käsikädessä. Villeneuveen vertaaminen on täysin turhaa. Siinä ei ole kypsymisellä mitään merkitystä jos kalusto on pelkkää paskaa ja tallikaveri (Herbert) on tallin ykköskuski. Villeneuve pääsi suoraan parhaan auton rattiin kun Häkkinen joutui uransa alussa jännittämään sitä pääseekö yleensä kisaan mukaan!JT sanoi:Enpä tiedä, mikä noissa kommenteissani niin imbesilliä mahtoi olla. Kai Häkkisen uraa voi tutkiskella kriittisesti siinä missä muidenkin kuljettajien. Faktahan on esimerkiksi se, että voittoja alkoi tulla vasta parhaalla autolla. Schumacherin tai Sennan tasoisen kuljettajan ei olisi tarvinnut odottaa ensimmäistä GP-voittoaan seitsemää vuotta (ja sekin voitto piti lahjoittaa). Sadekelillä Häkkinen ei myöskään koskaan loistanut, jopa monien turhaan parjaaman Damon Hillin näytöt ovat tässä suhteessa merkittävästi paremmat. Villeneuven ei.
Villeneuven kohdalla on syytä muistaa, että mies ajoi tuolloin kahta ensimmäistä F1-kauttaan. Kuinka kauan Häkkisellä kesti kypsyä voittajaksi?
Pitää varmasti paikkansa. Totta on kuitenkin myös se, ettei Häkkinen kovin kummoisia esittänyt ennen kuin sai sarjan nopeimman auton alleen. Ja jos Häkkinen nyt olisi ollut yhtä lahjakas kuin muut suuret F1-legendat, joihin häntä toistuvasti verrataan, olisi kai hän ajautunut voittaja-autoon aikaisemmin. Tiedän että tästä seuraa taas puuduttava perustelu miksi Häkä pysyi niissä talleissa missä pysyi, mutta totuus on se että poikkeuksellisen lahjakkaat kuljettajat imaistaan voittajatalleihin hieman aikaisemmin kuin mitä Mikalle kävi.Observer sanoi:Oisko tuohon syynä se että Häkkisellä oli ensimmäistä kertaa vuonna 1997 samantasoista kalustoa millaisesta (tai paremmasta) Schumacher oli nauttinut koko siihen astisen uransa ajan. Lotus oli täyttä paskaa ja McLarenkin onnistui valmistamaan Ron Dennisin aikoina kilpailukyvyttömimmät autonsa juuri siinä vaiheessa kun Mika meni sinne alunpitäen ajamaan. Tuosta sadekelistä ja Hillistä senverran että näytöt ehkä mutta taidot ja näytöt ei mene aina käsikädessä. Villeneuveen vertaaminen on täysin turhaa. Siinä ei ole kypsymisellä mitään merkitystä jos kalusto on pelkkää paskaa ja tallikaveri (Herbert) on tallin ykköskuski. Villeneuve pääsi suoraan parhaan auton rattiin kun Häkkinen joutui uransa alussa jännittämään sitä pääseekö yleensä kisaan mukaan!
Jos ja jos, mutta kun ei kuitenkaanKarpow sanoi:Hommahan oli sillai, että Mikalla oli toiselle(?) F1-kaudelleen allekirjoitettu sopimus Williamsin kanssa, mutta Frank unohti ilmoittaa tallinsa ajoissa seuraavan kauden F1-mestaruussarjaan. Willaimsin hyväksyntä jälkeenpäin mukaan vaati kaikkien muiden tallien hyväksyntää ja Lotuksen pomohan asettui tietysti poikkiteloin: "Saatte ajaa, jos ette vie meidän Mikaa!". Mutta tätähän Schumi-fanit eivät tietenkään muista.
Voimme vain arvailla mitä Mika olisi saanut aikaan sen ajan Williamseilla, jotka olivat ylivoimaisia autoja tuohon aikaan. Olisi taineet Schumin kaksi ekaa mestaruutta jäädä ainakin ottamatta... Sekä Hillin ja Villeneuven ainoat...