Pari vuotta Lotuksella (Ilman Williams-sotkua olisi pesti pikkutallissa kestänyt vain yhden vuoden.) ja sitten heti McLarenille. Eikö McLaren sitten ollut muka voittaja-talli?? Peugeotin moottoreilla ei TOSIAANKAAN taisteltu voitoista, Mersun kahden ensimmäisen vuoden moottoreista puhumattakaan. McLaren on kuitenkin aina McLaren, jolla monet legendat ovat ajaneet.Ilmari sanoi:Pitää varmasti paikkansa. Totta on kuitenkin myös se, ettei Häkkinen kovin kummoisia esittänyt ennen kuin sai sarjan nopeimman auton alleen. Ja jos Häkkinen nyt olisi ollut yhtä lahjakas kuin muut suuret F1-legendat, joihin häntä toistuvasti verrataan, olisi kai hän ajautunut voittaja-autoon aikaisemmin.
Ainostaan 1993 Mika sai hetken ajaa voittaja-autolla, mutta silloinkin vastassa oli Senna ja ylivoimaiset Williamsit. Vasta 1997 oli uudelleen alla voittaja-auto ja voittoja olisi Mikalle tullut yhden sijasta todennäköisesti neljä, mikäli mottori olisi ollut luotettavampi. Silti Mansellille annettu selkäsauna ja Sennan pähittäminen ekoissa McLaren aika-ajoissa ovat jo pelkästään melkoisia näyttöjä, useista podium-sijoituksista puhumattakaan McLarenin heikkoina vuosina.
Mutta jos sille linjalle lähdetään, ettei Mikan suoritukset olleet kummoisia, niin yhtä hyvin voidaan sanoa, että eipä se Schumacherikaan kovin kummoisia Jordanilla esittänyt, eikä ensimmäisinä Benetton-vuosinaankaan. Vasta 1994 Schumi räjäytti pankin, kun Senna ensin kuoli pois mestaruuden tieltä (Tulipa sanottua ikävästi.), mutta Hill täytti Sennan saappat upeasti ja törttöiltyään Silverstonessa Schumi voitti vaivaisen pisteen erolla ja oli silti menettää mestaruuden, jos olisi siinä kuluisassa kolarissa käynyt hieman heikommin. 1995 oli sitten vasta läpihuuto-juttu, kun Hill ei päässyt Adelaiden kolarin aiheuttamasta Schumi-syndroomastaan yli.
Viimeksi muokattu: