Aukot yleissivistyksessä

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
En lue juoru-, iltapäivä- tai sanomalehtiä. Sivistyksessäni olevasta aukosta lentää puffeli eli biisonni läpi notta huilahtaa.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Pistäkääs paremmaks ---> - En ole ikinä ollut lentokoneessa.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Mulla ei taida olla paljo aukkoja sivistyksessä. Oon käyny Ruotsissa, Viipurissa ja jopa turkissa. Ympäri maata olen myös reissannut työasioissa. Viimevuonna tuli varmaan yli 15 erilaista paikkakuntaa, jossa tuli tehtyä töitä.
Kaikenlaisia kirjoja olen myös lukenut, Kauhukirjoja, dekkareita ja pokkareita.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Mulla ei taida olla paljo aukkoja sivistyksessä. Oon käyny Ruotsissa, Viipurissa ja jopa turkissa. Ympäri maata olen myös reissannut työasioissa. Viimevuonna tuli varmaan yli 15 erilaista paikkakuntaa, jossa tuli tehtyä töitä.
Kaikenlaisia kirjoja olen myös lukenut, Kauhukirjoja, dekkareita ja pokkareita.
Eihän tohon tosiaan paljon aukkoja jää.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Heh! Nythän mä hokasin! En oo matkustanu uudenaikasilla junilla viä kertaakaan, kerran menny höyryjunalla jossaki tapahtumas
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24271
Sijainti
lappeen Ranta
kaikennäköisen muun lisäksi en ole lukenut James Joycen Odysseusta kuin hiukan alusta, en muista siitä muuta kuin että paistetusta munuaisesta jää kusen maku suuhun.
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Maantieto.
Kajaani, ok. Joroinen, ok. Parainen, ok. Kemi, hei?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulla oli aukko yleissivistyksessä vaan ei ole enää.
Kuvittelin, että kalabaliikki tarkoittaa "torikokousta tai äänekästä asioiden selvittelyä pientä suuremmassa ryhmässä", mutta se näkyykin tarkoittavan joidenkin lähteiden mukaan kahakkaa, mellakkaa, riitaa.

Kun Korhosen hopeiseksi maalattu sika karkasi takakontista keskikaupungille, syntyi kylillä kauhea kalabaliikki.

Mun tulkinta : Korhosen sika aiheutti kylillä vilkasta keskustelua, yleisön rauhatonta liikehdintää ja hämmennystä.
Oikea tulkinta : Korhosen sika aiheutti kylillä sodan.


Aukot parsittu.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Mulla oli aukko yleissivistyksessä vaan ei ole enää.
Kuvittelin, että kalabaliikki tarkoittaa "torikokousta tai äänekästä asioiden selvittelyä pientä suuremmassa ryhmässä", mutta se näkyykin tarkoittavan joidenkin lähteiden mukaan kahakkaa, mellakkaa, riitaa.

Kun Korhosen hopeiseksi maalattu sika karkasi takakontista keskikaupungille, syntyi kylillä kauhea kalabaliikki.

Mun tulkinta : Korhosen sika aiheutti kylillä vilkasta keskustelua ja hämmennystä
Oikea tulkinta : Korhosen sika aiheutti kylillä sodan.


Aukot parsittu.
Se Korhosen sika aiheuttaa kyllä keskustelua, hämmennystä ja sodan kussa kulkeekaan.
 
Ylös