Aukot yleissivistyksessä

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Kuinka tuonkin määrittää, että kenellä on hyvä yleissivistys ja kenellä ei?
Onko teillä mielestänne hyvä yleissivistys ja miten te sen määritätte?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Puhukaa te vaan niin minä pitelen hevosta!
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Jos se, että ei ole nähnyt joitain tunnettuja elokuvia on sivistymättömyyden merkki, niin mä olen luultavasti koko foorumin sivistymättömin.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Mullakaan ei ole leffa-yleissivistystä nimeksikään. Kirja-yleissivistystä on vähän paremmin, vaikka Sinuhe jäikin kesken ja osa Vanhan Testamentin kirjoista odottaa vielä lukemistaan. Maantieto-yleissivistys kehnohko, politiikassa vähän parempi, historiassa kelvollinen, urheilussa heikko...

Siis turhan laaja kysymys näin äkkisältään vastattavaksi. Mutta juu, aukkoja on.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Luen paljon kirjoja, kirjoitan runoja, seuraan teatteria, kulttuuria noin yleensäkin, matkustelen jonkin verran ja kuulun ns. nuoreen boheemiluokkaan.

MUTTA: tekniikasta en tiedä hölkäsen pöläystä. Kaikissa teknisissä asioissa pysyn hissuttelutyylissä ja sorrun aika ajoin vain kuvailemaan esim. autojen ulkonäköä. Senkin teen niin, etten lipsuisi mihinkään arvaamattomaan ja logiikkaa vaativaan. Annan autoille subjektiivisia lempinimiä niin, ettei kukaan voi niihin puuttua. Diffuusoriuutinen aiheutti hämmennystä, aerodynamiikka on pari ilmavirtaviivaa, männät ovat enimmäkseen jauhettavaa merimiespurkkaa ja kierrokset, vääntö ynnä muut perusosaamiset eivät hahmotu kokonaisuuksiksi.
Silleen.
Reason for editing: tykkään silti formuloista hirmuisesti.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Olen sivistymätön metsän eläin, kuusen alla asuva menninkäinen joka pyydystää piennisäkkäitä. Olen metsästäjä-keräilijä, pukeudun karhuntaljaan ja vyölläni roikkuu kivikirves. Olen tyhmä, imbesilli, matalaotsainen neanderthali..

Kolmella sanalla ilmaistuna siis: en osaa ruåttia
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Olen sivistymätön metsän eläin, kuusen alla asuva menninkäinen joka pyydystää piennisäkkäitä. Olen metsästäjä-keräilijä, pukeudun karhuntaljaan ja vyölläni roikkuu kivikirves. Olen tyhmä, imbesilli, matalaotsainen neanderthali..

Kolmella sanalla ilmaistuna siis: en osaa ruåttia
Nou hätä.

Onhan meillä kääntäjä. Kooklekääntäjä.
Jag är en OKULTIVERAD skogens djur, träd lever under puck som fångar små däggdjur. Jag är en jägare-insamlare, klä karhuntaljaan och vyölläni hängande sten ax. Jag är dum, dum, en låg panna ett neanderthali ..

I tre ord, uttryckt på följande sätt: Jag vet inte ruåttia
 
Ylös