Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Toi D2 kone on juontaa juurensa ensimmäiseen Focukseen. Kyllähän noi uusimmat onkin ruotsalaista designia. Ne onkin vain kevyempiä, tehokkaampia, taloudellisempia ja vääntävämpiä kuin noi PSA-koneet.

http://www.volvocars.com/fi/campaigns/misc/Pages/D4.aspx

Seuraavaan mobiiliin kiinnostais toi D4. Sama kulutus ja samat päästöt kuin tossa D2:ssa, mutta 66 heppaa (181 vs 115) enemmän tehoa ja 130 newtonia enemmän vääntöä.

edit. toi PSA kuulostaa muuten joltain mitä vastaan pitäisi olla rokotus. dTap-IPV-Hib-MPR-PSA-HPV-rokote. Samaan satsiin vielä HDi ja DSG.
No Wikipediankin mukaan toi D2 on nimenomaan toi PSA-Ford-yhteistyökone eli ihan sama mitä on myös Sitikoissa ja Pösöissä. D3 ja siitä ylöspäin lienee sitten Volvon omia?

On muuten huonoin HDi-moottori toi 1,6, jännästi se taitaa olla kuitenkin ko. moottoriperheen "levinnein" variantti.:eek:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Oli vuonna kaheksankolme kotikylällä yhellä kalamyyjällä, Torstilla, iso Volvo. Jäi sillä helluntaina junan alle. Ikinä en Volvoa ostais, saatanan junamagneetteja kaikki.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No Wikipediankin mukaan toi D2 on nimenomaan toi PSA-Ford-yhteistyökone eli ihan sama mitä on myös Sitikoissa ja Pösöissä. D3 ja siitä ylöspäin lienee sitten Volvon omia?

On muuten huonoin HDi-moottori toi 1,6, jännästi se taitaa olla kuitenkin ko. moottoriperheen "levinnein" variantti.:eek:
Mitvit sekoilet? Koko edellinen sivuhan sitä on höpisty että toi sama kone löytyy kaikista sitikoista, pösöistä ja fordeista volvon lisäksi eli ikivanha paska, ei uusi. Noi viisisylinteriset dieselit on Volvon omaa tuotantoa, mutta nekin on ikivanhoja koneita. Niitä on myyty D3, D4, D5, 2.4D ja varmaan parilla muullakin nimityksellä viimeisen 15 vuoden aikana. Niitä ennen oli volkkarin/audin dieselit. Nyt noi vanhat vitoskoneet ja pösön neloset (enää D2 jäljellä kun 2.0D on tiputettu pois) on tarkoitus korvata omaa tuotantoa olevilla nelosilla joista ensimmäisenä toi linkkaamani uusi D4.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juu, kyllä nuo tuolla tekivät homman ihan oikeaoppisesti. Rengas irroittettiin vanteilta ja korjattiin sisältä käsin. Tuo firma on nimenomaan juuri renkaisiin erikoistunut ja vieläpä varsin hyvämaineinen, joten tuskin tuolla ihan ryssäksi edes mitään tekevät, pitävät kuitenkin kiinni maineestaan.

Vaimo totes, että sillä kadulla, jossa hän firman edessä aina pysäköi, oli pidemmän aikaa rakennustyömaa, todennköisimmin ovat ruuvi ja se metallinpalanen sieltä kotoisin, pahahan tommosta on oikein varoakkaan. Nyt kun näin mitä siellä renkaassa oli, niin aika varmuudella voi ilkivallan sulkea pois laskuista.
Illalla matkalla himaan kävin huoltiksella mittaamassa ilmanpaineet, hyvin olivat pysyneet sisällä, joten kaipa tuo paikkaus sitten onnistui. Paikkauksen jälkeen pistivät paikattuihin renkaisiin ylipaineet (2.4 bar 2.2 barin sijaan sijaan), mikä edesauttaa "paikan" tarttumista. Tänään kuulemma voi jo huoletta laskea ne paineet takaisin sille 2.2:n tasolle.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Illalla matkalla himaan kävin huoltiksella mittaamassa ilmanpaineet, hyvin olivat pysyneet sisällä, joten kaipa tuo paikkaus sitten onnistui. Paikkauksen jälkeen pistivät paikattuihin renkaisiin ylipaineet (2.4 bar 2.2 barin sijaan sijaan), mikä edesauttaa "paikan" tarttumista. Tänään kuulemma voi jo huoletta laskea ne paineet takaisin sille 2.2:n tasolle.
Itse ajan paljon kovemmilla paineilla. Kesärenkaissa paineet 2.5 ja talvirenkaissa 2.7
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Mitvit sekoilet? Koko edellinen sivuhan sitä on höpisty että toi sama kone löytyy kaikista sitikoista, pösöistä ja fordeista volvon lisäksi eli ikivanha paska, ei uusi. Noi viisisylinteriset dieselit on Volvon omaa tuotantoa, mutta nekin on ikivanhoja koneita. Niitä on myyty D3, D4, D5, 2.4D ja varmaan parilla muullakin nimityksellä viimeisen 15 vuoden aikana. Niitä ennen oli volkkarin/audin dieselit. Nyt noi vanhat vitoskoneet ja pösön neloset (enää D2 jäljellä kun 2.0D on tiputettu pois) on tarkoitus korvata omaa tuotantoa olevilla nelosilla joista ensimmäisenä toi linkkaamani uusi D4.
No ei se 1,6 mikään Focuksen moottori ole vaan vähintään yhtälailla ellei enemmänkin ranskis. Mut onhan erityisesti pikku-Volvoissa ollut ranskisosia iät ja ajat, eihän tässä oo mitään uutta. Kova on kehitys diesel-myllyissä, 100hp litratehot alkaa olla kohta arkipäivää ja kulutukset senkuin laskee.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Itse ajan paljon kovemmilla paineilla. Kesärenkaissa paineet 2.5 ja talvirenkaissa 2.7
Autokohtaisiahan nuo paineet ovat, riippuen toki myös kuormasta. Ajetaan valmistajan suosittelemilla paineilla.

Mun autossa muistaakseni 2.5.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No ei se 1,6 mikään Focuksen moottori ole vaan vähintään yhtälailla ellei enemmänkin ranskis. Mut onhan erityisesti pikku-Volvoissa ollut ranskisosia iät ja ajat, eihän tässä oo mitään uutta. Kova on kehitys diesel-myllyissä, 100hp litratehot alkaa olla kohta arkipäivää ja kulutukset senkuin laskee.
Taisi olla ensimmäisenä focuksessa tuo kone. Siksi mainitsin. Joo Rellun koneitahan noissa on ollut myös. On tuo moottorikehitys ollut aika hämmästyttävää. 25 vuotta sitten 140 heppaa saatiin 2,5 litrasesta suorasta vitosesta. Nyt Bemari väittää repivänsä 181 heppaa 1,5 litrasesta kolmosesta.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Autokohtaisiahan nuo paineet ovat, riippuen toki myös kuormasta. Ajetaan valmistajan suosittelemilla paineilla.

Mun autossa muistaakseni 2.5.
Toki toki valmistajan ohjeiden mukaan, mutta mullakin valmistaja ilmoittaa että paineet voi olla välillä 2.1-2.7 talvirenkaissa ja kesällä 2.2-2.5. Ylin paine on ns. ekopaine tai jos on paljon kuormaa. Jos meinaa ajella yli 160km/h niin sitten voi mennä jopa 2.8.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Toki toki valmistajan ohjeiden mukaan, mutta mullakin valmistaja ilmoittaa että paineet voi olla välillä 2.1-2.7 talvirenkaissa ja kesällä 2.2-2.5. Ylin paine on ns. ekopaine tai jos on paljon kuormaa. Jos meinaa ajella yli 160km/h niin sitten voi mennä jopa 2.8.
Kävitkö katsomassa manuaalista vai muistatko tämmöisiä asioita ulkoa? Kummin vain, niin huikeeta!
 
Ylös