Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

markoj

Custom User
Sekkutytöllä kans eka ja viimenen Audi yllä mainituista syistä. Kolme kertaa viikkoja pajalla.

Sue_me

Well-known member
Aamun käynnistyssaaga:

Aluksi naisen auto lohkolämmittimen+sisätilan lämppärin kanssa jatkoroikalla samasta seinäpistorasiasta oman vaununi lohkiksen kanssa. Kytkin myöhemmin omaan autoon sisätilan lämmittimen. Seuraus: 2-vaiheen pääsulake paloi hetken päästä pääkeskuksessa.

Naisen auto lähti kuin lähtikin suosiolla käyntiin ja työmatka alkoi.

Omaa autoani jäin vielä hetkeksi lämmittämään sulakkeen vaihdon jälkeen. Starttiyritys tuotti vain hehkulangan merkkivalon vailla startin pyörittämistä. Pari kertaa uudelleen virta-avain irti - virta-avain takaisin ja starttinappulaa. Vasta kolmannella yrityksellä startti alkoi pyörittää ja auto starttasi lailla vanhan traktorin.

Eilen töistä tullessa paloi huollon merkkivalo aina startin yhteydessä.

Voisivat pikkuhiljaa lämmetä nuo kelit.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Sillä välin Mazda hörähti käyntiin kun palmun alta. Ei ollut lämmityksessä.

Sue_me

Well-known member
Tuskin lieni hehkutusta vaativa moottorityyppi kyseessä.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Golfihan hurahti lähes kahden viikon käyttämättömyyden jälkeen täysin kylmiltään (en siis omaa edes lämpötolppaa) käyntiin kuin mikäkin mutta minuutin päästä alkoikin kojelaudassa vilkkua öljyvalo ja "STOP!! Oldruck motor aus"- tekstit. Hetken hätäännyin mutta sitten googlasin saksan sanakirjasta, että lienee öljy vähissä vaikka öljytikku toista väittikin. Lisäsin kuitenkin litkua ihan kunnolla koneeseen ja gougougou.
Lämpötolppa on hieno sana.

Lunssila

Well-known member
Tuli tuosta mieleen hauska juttu kun olin kertonut "kännissä läpällä" kaverille sen alkuperäisen Damon Hillitöntä vitsin. No eihän se sitä heti tajunnut, kun ei ole formulaihmisiä, mikä tietysti oli mulle vielä hauskempaa. Mutta! Seuraavan kerran kun näimme, niin tohkeissaan kertoi kuinka oli levittänyt ilosanomaa maailmalle kertomalla saman vitsin joillekin ulkomaalaisille keskellä päivää. Eivät olleet kuulemma ymmärtäneet sitää vähää ennen kuin selityksen jälkeen, milloin huulen huumoriarvo on tietysti pilattu.

Ai jumalauta kun olisin ollut näkemässä tuon tilanteen. Ensinnäkin alustus, jolla saadaan keskustelu ohjattua alueelle, jossa ko. vitsin voi huomaamatta ujuttaa sekaan. Yritin kysellä että mikä oli keskustelunaihe, jota päätit keventää kaskulla, mutten oikein saanut selvää. Saattoihan se tietysti olla, että hän koitti rikkoa kiusallista hiljaisuutta ihan suoraan vitsikirjahuumorilla. Itse olen pyrkinyt lasauttelemaan huumoreita ns. tilaisuuden tullen, kuten tuossa äsken, jolloin ne vitsit tulevat mieleenkin paremmin. Mutta hän nyt on muutenkin vähän ihmemies.

Joka tapauksessa tapahtumien kulun kuvittelu huvittaa minua vieläkin jopa enemmän kuin alkuperäinen vitsi.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Tässä muuten aika mielenkiintoinen juttu. Saattaapi olla että VM:ssä mietitään taas autoverotusta uusiksi.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1451959273339.html

Koodi:
Euroopan komissio julkilausui viime vuoden helmikuussa, ettei Suomessa käytössä olevaa lainsäädäntöä ja käytäntöä ole saatettu ajan tasalle koskien toisissa EU-maissa rekisteröityjen vuokra- ja leasingautojen verokohtelua.
Ei muuta kuin Etelä-Helsinkiin liisarifirmaa pystyyn.

Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Koodi:
Euroopan komissio julkilausui viime vuoden helmikuussa, ettei Suomessa käytössä olevaa lainsäädäntöä ja käytäntöä ole saatettu ajan tasalle koskien [B]toisissa[/B] EU-maissa rekisteröityjen vuokra- ja leasingautojen verokohtelua.
Ei muuta kuin Etelä-Helsinkiin liisarifirmaa pystyyn.
Et huomioinut lihavoitua kohtaa.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Auto kävi tänään vuosihuollossa, 138000km ajettu nyt. Muuten oiskin päässyt pikkuhuollon hinnalla mutta jarrupalat meni vaihtoon, lienivät alkuperäiset. 530€ sai vinguttaa kortilta. Noh, edellinen huolto olikin se iso huolto 800€ joten sou not. Josko tuolla taas vuosi päästään eteenpäin.
Kohta jo 40000km tullut rullattua tuohon vaikka vasta 1,5 vuotta ollut, no vähän päälle jo.

Perheen pääluku kasvanut siihen malliin että isompaa tarvitsisi.. oikeastaan pitäisi olla 7-paikkainen kun on 2+4 henkilöä (ja koirakin lisäksi)... mutta ei noi tila-autot oikein.. ei..
Jos laittais 7-paikkaisen Q7:an? Kun ei sillä väliä vaikka ei hirveästi sitä extratilaa olisi niille paikoille kun muutaman kerran vuodessa vain tarvitsisi niitä paikkoja kuitenkaan.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tässä nyt kun olen rapian kuukauden ajellut kitkarenkailla, olen oivaltanut niiden olevan todella hieno keksintö.
Tuommonen 105 hevosvoimainen perheauto tuntuu jumalauta ihan vimosen päälle 600 hevosvoimaiselta Ferrarilta kun nilkkaa saa oikaista korkeinaan millin kerrallaan säilyttääkseen pidon kiihdtyksissä ja joka ikisessä risteyksessä saa auton halutessaan, tai joskus haluamattaankin nelipyöräluisuun.
Hauskaa touhua!
Ennen tätä talvea olin eläissäni saanut autossa ABS:t nakuttamaan korkeintaan viisi kertaa. Se on sama määrä, jonka vähintään nakuttavat nyt jokaisella ajokerralla.
Upea rengas Suomen oloihin. Kitka.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tässä nyt kun olen rapian kuukauden ajellut kitkarenkailla, olen oivaltanut niiden olevan todella hieno keksintö.
Tuommonen 105 hevosvoimainen perheauto tuntuu jumalauta ihan vimosen päälle 600 hevosvoimaiselta Ferrarilta kun nilkkaa saa oikaista korkeinaan millin kerrallaan säilyttääkseen pidon kiihdtyksissä ja joka ikisessä risteyksessä saa auton halutessaan, tai joskus haluamattaankin nelipyöräluisuun.
Hauskaa touhua!
Ennen tätä talvea olin eläissäni saanut autossa ABS:t nakuttamaan korkeintaan viisi kertaa. Se on sama määrä, jonka vähintään nakuttavat nyt jokaisella ajokerralla.
Upea rengas Suomen oloihin. Kitka.
Kesis on toinen. Upea.
Olen koklannu.

Ria

Jäässä
Aika hyvin silti hahmolta, joka vielä kymmenisen vuotta sitten oli kovasti sitä mieltä ettei aio missään nimessä koskaan hankkia lapsia.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Aika hyvin silti hahmolta, joka vielä kymmenisen vuotta sitten oli kovasti sitä mieltä ettei aio missään nimessä koskaan hankkia lapsia.
Tai muutenkan olla tekemisissä naisten kanssa, paitsi jos välttämätöntä, niin puhelimitse.