Autojen julkaisut ja talvitestit 2021

Nöyräpoika

Active member
Liittynyt
27.9.2019
Viestit
31
Olisiko niin että kaikki ritarihommat ja polvistumiset alkaa vihdoin viedä Hamiltonin keskittymisen pois itse asiasta? Polvistuminenhan on alistumisen merkki, eli olenkin miettinyt että toisaalta hyvä että osoittaa vähän nöyryyttäkin...

Sitten taas tuo Mersun konttaaminen. Miten nyt tulevalla kaudella monet jotka fanittaneet meseä ja kenties ostaneetkin kaiken hypen jälkeen itselleen Mersun ja ovat voineet hihkua "Jes meikäpojan Mersu veti renukan ohi" niin mites nyt kun ei voi iloita tällä tavalla tulevalla kaudella? Miten Libertt paikkaa miljoonille pettyneille faneille tilanteen? Kauden alla on paljon kysymyksiä. Yksi huomio on se että nyt näyttää McLaren vihdoinkin vetäneen kanin hihastaan noilla ulmavirtaushässäköillään. Riittääkö se sitten aivan kärkeen nähdään myöhemmin.

Aston taas edelleen roskaan.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kysehän on vasta 1.5 päivän testeistä. Ensimmäisessä kisassa taas nähdään, kuinka Mercedes katoaa muilta horisonttiin. Näinhän se on mennyt jo usean vuoden ajan. Toki itsekin toivon, että kärkitaisteluun tulee mukaan useampi talli, niin ei kävisi kovin yksitoikkoiseksi tuleva kausi yhden tallin dominoidessa.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1926
Kyllähän kaikki menee edelleen täysin Mersun suunnitelman mukaan. Tehdään Libertyn käskystä nyt vaan vähän enemmän show-efektiä tähän ja ekassa kisassa ihmetellään kun on ollut taas niin vitun vaikeaa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ei hyvältä taas näytä Bottaksella. Ei vielä metriäkään testiä tänään. Mikä sielää mättää?
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Vihdoin Bottas radalle. Nyt vaan kilometrejä plakkariin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4196
Botta edelleen varikolla... tunti mennyt jo. Sky:lla oli mielenkiintoinen havainto Mersun pohjasta, jos toi toimii kuten simulaatioissa niin mestaruus on ja ratkennut sanon mä...
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Bottas ajanut vaivaiset 14 kierrosta 1.5 tunnin aikana.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Miten se token-systeemi menee tällä kaudella? Ferrari laittanut 2 auton peräosastolle ja Alfa 2 etupäähän. Mut onko niitä enemmänkin jaossa ja missä vaiheessa kautta?
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1926
Botta edelleen varikolla... tunti mennyt jo. Sky:lla oli mielenkiintoinen havainto Mersun pohjasta, jos toi toimii kuten simulaatioissa niin mestaruus on ja ratkennut sanon mä...
Tämän kauden mestaruus jaettiin jo viime heinäkuussa, eli sen suhteen ei valitettavasti mitään uutta.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Siis kaikkihan sen näkee mitä tuo Mersun pohjalevyn reunus yrittää tehdä. Aiheuttaa turbulenssia takarenkaan suuntaan niin, että itse renkaan ilmanvastus vähenee dramaattisesti. Ei oo rakettitiedettä. Jos toimii niin, ettei pohjalevyn downforce vähene niin on loistava keksintö.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4637
Olisiko niin että kaikki ritarihommat ja polvistumiset alkaa vihdoin viedä Hamiltonin keskittymisen pois itse asiasta?
Että ajautuu hiekalle noiden takia? 😂 Siellä porukka ajaa vähintää 10 kertaa kaudessa pihalle per nokka.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4637
Siis kaikkihan sen näkee mitä tuo Mersun pohjalevyn reunus yrittää tehdä. Aiheuttaa turbulenssia takarenkaan suuntaan niin, että itse renkaan ilmanvastus vähenee dramaattisesti. Ei oo rakettitiedettä. Jos toimii niin, ettei pohjalevyn downforce vähene niin on loistava keksintö.
Miksi kaikki on aina niin dramaattista? Paljon/huomattavasti/... mitään dramatiikkaa mä en tuossa näe.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4637
Lauantain aamupäivän testit
1. Daniel Ricciardo, McLaren, 1:32.215

2. Fernando Alonso, Alpine, 1:32.339

3. Sergio Perez, Red Bull, 1:32.478

4. Nicholas Latifi, Williams, 1:32.541

5. Yuki Tsunoda, AlphaTauri, 1:32.684

6. Carlos Sainz, Ferrari, 1:33.072

7. Nikita Mazepin, Haas, 1:33.101

8. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:33.399

9. Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, 1:36.018

10. Sebastian Vettel, Aston Martin, 1:38.849
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4637
Miten se token-systeemi menee tällä kaudella? Ferrari laittanut 2 auton peräosastolle ja Alfa 2 etupäähän. Mut onko niitä enemmänkin jaossa ja missä vaiheessa kautta?
Poletteja (token englanniksi) on kaksi käytettävissä. McLaren saanut tehdä uuden voimayksikön takia enemmän muutoksia. Siitä ei ole hajua, miten nuo poletit on yksiköity muutoksiin nähden.

Edit.... Varmaan kaikki poletit käytetään heti alkukautena, kun ens huhti-/toukokuussa viimeistään siirretään kaikki resurssit ensi vuoden autoon. Haas toki on sen jo tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4196
Hauska tuo "Teepot Alpine", pisteet luovuudesta ja yritteliäsyydestä....
 
Ylös