OriginalFormulastara
Well-known member
- Liittynyt
- 22.2.2017
- Viestit
- 338
Ja tuo RAKE! Voiskohan olla trendi nyt kun täytyy jotenkin kompensoida maaefektin vähenemistä?
Hieno ja havainnollistava video. Takaa otetusta ennen/jälkeen kuvasta käy hienosti ilmi moottorikatteen uudenlainen muotoilu(väritys hämää toki hieman), mutta ennen kaikkea takaröörien eli jäähdytysilman poistoaukkojen litteämpi muoto, joka mahdollistaa suuremman virtauksen diffuusoreille. Kyllä mulla on hyvät vibat tästä autosta, toivotaantoivotaan hyvää voimayksikköä.Tämän mukaan Alfa tulee viimeisenä mukaan tähän vallitsevaan konseptiin kapealla nokalla? Videolla näkyy kylläkin hyvin, miten etusiiven alimman profiilin muoto on kokenut melko ison muutoksen. Siinä näkyy myös hyvin ero, miten ilmaa ohjataan runkoon/barge boardeille tehokkaammin kuin ennen.
Siihen menis poletteja. Noinkohan käyttävät, kun peräpään pidon kanssa oli ongelmia viime kautena. Toki hyvällä keulalla sen perseenkin voi saada ruotuun.Saapa nähdä, onko Ferrari jo nöyrtymässä muiden malliin -vai ollaanko siellä Italialaisen vouhottamisen ja ylpeyden rajamailla edelleen pitämässä leveää kanttikeulaa.
Luulen että Mersu tulee pienellä rakella. Samaa rake-kulmaa ei voi käyttää pitkällä akselivälillä.Ja tuo RAKE! Voiskohan olla trendi nyt kun täytyy jotenkin kompensoida maaefektin vähenemistä?
Tiedä sitten kumpaa kehityssuuntaa muutos hyödyttää enemmän. Toivottavasti ei mene Mercedesin dominoinniksi taas.Alfaukko on lähellä totuutta, luulen. Se saattaa olla kuitenkin se merkitsevin muutos auton aeron toimivuuteen tällä kaudella.
Mersu mennyt aikoinaan pitkään akseliväliin, koska haluavat optimoida auton nopeisiin kurveihin. Käsittääkseni myös renkaan hallinta on tällä konseptilla helpompaa. Tiedossa on Hämiksen aivan käsittämättömiä stinttejä muihin nähden.Tiedä sitten kumpaa kehityssuuntaa muutos hyödyttää enemmän. Toivottavasti ei mene Mercedesin dominoinniksi taas.
Niin perseestä kaikki tämä, maaefekti-autot olisi saaneet tulla täksi kaudeksi...Oikeastaan voisimme puhua F1 2020.1-kaudesta. Niin välikaudelta tämä tuntuu jo nyt.
Vähän tuntuu että pinaalit on jo valmiiksi jaettu. En usko kenenkään tehneen sellaista loikkaa moottoripuolella, että Lewiksen mestaruus olisi uhattuna millään lailla.Oikeastaan voisimme puhua F1 2020.1-kaudesta. Niin välikaudelta tämä tuntuu jo nyt.