Autojen julkaisut ja talvitestit 2021

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3119
Ärsyttää Juuselan hehkutuksen joka-ikinen-kerta "sarjan parhaana ohittajana".. Red Bullilla teki muutamia hienoja muuveja, mut sen jälkeen onkin ollut melko tavis. Itseasiassa jopa kämmälly joissain syöksypommeissa sen jälkeen.
En muista niin tarkasti jokaista juttua, mutta ainakin toissa vuonna Renault-uran alussa tuli virheitä sen vuoksi, että hänen mukaansa Rellun käyttäytyminen jarrutuksissa poikkesi hänen aiemmista autoistaan. Yleiskuva viime kaudesta on minulla se, että Rixu olisi ajanut ja ohittanut ihan hyvin. Enpä kyllä silti kehtaisi hypettää häntä Verstappenia ja Hamiltonia parempana ohittajana. Ja parin viime vuoden aikana myös Leclerc on tehnyt useita vakuuttavia ohituksia... tosin aika usein tallikaveristaan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
6636
Sijainti
Vantaa
Ärsyttää Juuselan hehkutuksen joka-ikinen-kerta "sarjan parhaana ohittajana".. Red Bullilla teki muutamia hienoja muuveja, mut sen jälkeen onkin ollut melko tavis. Itseasiassa jopa kämmälly joissain syöksypommeissa sen jälkeen.
Kaikki RB:llä nopeasti ajavat ovat olleet hyviä ohittajia. Oma veikkaukseni on, että auto käyttäytyy jarrutuksessa poikkeusksellisen hyvin vuodesta toiseen.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
4336
Sijainti
Helsinki
Väritystä hiukan muutettu. Viininpunaista sivuponttooneihin, valkoinen päävärinä.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2038
Haloa lukuun ottamatta käänteinen väritys kun katsoo sivusta. Keulaan ovat käyttäneet kehitystokeneita.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
412
Haalari on kaikessa simppeliydessään ihan hieno, mutta auton väritys oli viime vuonna minusta parempi. Ihmetyttää vähän miten heikosti tuo Alfa Romeo -brändäys erottuu tämän vuoden autosta. Lajia ja merkkiä tuntematon ihmettelee pian että mikä Orlen-tiimi tai onko tuo kotka Alfa Romeon logo. Voi toki livenä olla erikin vaikutelma.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
565
Tuo Alfan etusiipi on 'aina' ihmetyttänyt. Kapenee voimakkaasti tuonne päihin ja näyttää, kuin virtaukset osuisivat suoraan etupyörään. Ei ne varmaan siihen osu, mutta on erikoinen siipi. Kimi kun on keulan kanssa hyvin tarkka, niin varmaan ihan toimiva siipi on.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3119
Tuo Alfan etusiipi on 'aina' ihmetyttänyt. Kapenee voimakkaasti tuonne päihin ja näyttää, kuin virtaukset osuisivat suoraan etupyörään. Ei ne varmaan siihen osu, mutta on erikoinen siipi. Kimi kun on keulan kanssa hyvin tarkka, niin varmaan ihan toimiva siipi on.
Etusiiven ja eturenkaan välissä on sääntöjen määräämänä noin 10 senttimetriä väliä, joten siivellä yritetään ohjata ilmavirta juuri siitä raosta kulkemaan renkaan edestä. Tämähän oli Ferrarin kaudeksi 2019 lanseeraama idea, jonka samana vuonna adoptoi myös Alfa Sauber.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
201
Alpha taurista oli vaikea huomata muuta kehitystä kuin sen, että ponttoonien linjaus näyttää entistä enemmän Racing Pointin loppukauden radikaalilta muutokselta.

Mut Alfa näyttää todella mielenkiintoiselta. Varsinkin keula, ja moottorikatteen yläaosan linjaukset (mustalla värillä) sekä ponttoonien voimakkaampi muotoilu niiden jäähdyttimiä selkeästi linjaillen. Lisäksi kääntölevyt on aivan uudella mallilla. Toivotaan hyvää moottoria viimein, niin saattaisi taas pisteitä irrota Kimillekin paremmin.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
201
Keulan koko filosofia on muuttunut. Kapeampi, ja ilmanohjaimet siellä ihan nokassa ovat kokeneet melkolailla vallankumoukselliset muutokset.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
201
Näyttäisi myös, että auton perus-rake on edellistä suuremmalla tasolla, jolla ehkä pyritään kompensoimaan muuttuneen pohjalevysääntöjen rajoituksia ns maaefektin suhteen.
 
Ylös