"Autokuumetta" ilmassa?

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
azai sanoi:
Esimerkiksi uuteen facelifattuun Avensikseen ei vieläkään saa automaattivaihteistoa tai kunnollista nahkaverhoilua (kokeiltu on).
jaah, siskon upouus Ave 2.4 koneella taitaakin sitten olla manuaali joka vaan sattuu vaihtamaan itsekseen ;D ja jotkut ilmeisen sekundanahat siinä kai sitten on lisänä
(tosin en kyllä pomon E-sarjan mesen nahkoihin löydä eroa, mutta kai se sit vaan on surkeempi kun niin sanot)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
niin ja autokuumetta pukkaa täällä myös, koeajettu Accord type S eilen ja tarjouskaan ei ollut paha, jotenka kahtoo ny vaihtuuko leiri vaiko eikö..... :rolleyes:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
azai sanoi:
Itse opiskelijana harrastan sivutyönä taksiautoilua. Olen ikävä kyllä joutunut ajamaan Avensis Versoa työnpuolesta, joka on kyllä työautoista se paskin vaihtoehto, jopa nuhapumppu Ford Mondeo TDCi menee Avensis Verson ohi ajettavuudesta. Mondeoon saa vieläpä automaattivaihteiston, joka on kyllä aivan ehdoton nykypäivän dieseleiden kanssa!
Avensis Verso on aivan eri kategorian auto kuin Mondeo, jotenka ei ne ajo-ominaisuudetkaan voi olla suoraan verrannollisia keskenään (Avensis vs. Mondeo taas on eri juttu, Verson kori on täysin eri normi Aveen verrattuna = yhdyn siihen ettei tuo kovin kummonen ajettava ole, mutta harva ns. tila-auto onkaan))

Mutta löpinä sikseen, sivutoimena väliin hoidetussa suharin hommassa on itse tullu ajettua Mondeota, Avensista perusmallina + Versoa, C- ja E-sarjan meseä, V70 Vulvaa ja paria pakumallia.
Yhtään "kotiinpäin" vetämättä voin sanoo omalla kohdalla että Avensiksen perusmalli ei hävennyt kovinkaan paljon MB/Volvo akselille, paitsi tietty ns. viimeistelyssä jne.
(mutta hiljasuus/ajomukavuuus ja tilat ihan vastaavalla tasolla omasta mielestä)

Oma näkemys noista on että kaikki on makuasioita, niistä on turha mennä suoraan kiistelemään.
(loppujen lopuksi omat mieltymykset merkkaa paljon, esmes omaan käteen ei bemut sovi millään ilveellä, mersu taas ei sovi kukkarolle ja Volvon muotoilu ei nappaa vaikka muuten asiallisen malliston omaakin)
sen verran oppinu tunteen suhareita tässä kaupungissa että osa on henkeen ja vereen Volvon perään, osa mersun, ja osalle ei oo väliä muuten kunhan auto pelaa (aika harva muilla merkeillä ajavista välittää muusta kuin huollon&auton toimivuudesta ja hankintahinnasta :) )

Tietty Audi/BMW/MB ovat omassa kategoriassaan, mutta toisaalta niin pitääkin olla jos hankintahinta on huom. korkeampi kuin ns. japanilaiset vastineet.
Silti itsellä seuraavakin auto tulee oleen japsi, merkki tosin saattanee vaihtua vielä :)
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
FO110K kiitos virheellisen Avensis tiedon korjauksessa, jälkikäteen muistaen tilanne olikin dieseleiden kohdalla.

FO110K sanoi:
Tietty Audi/BMW/MB ovat omassa kategoriassaan, mutta toisaalta niin pitääkin olla jos hankintahinta on huom. korkeampi kuin ns. japanilaiset vastineet.
Jos katsotaan uuden Aven D4D-malliston hintoja lisävarusteineen (passelin D4D lähtöhinta 35 000€), niin ei se kauas jää samankokoisesta 3-sarjan dieseli BMW:stä (318d 41 000€) tai jo vanhentuneesta C-sarjasta. Kuten sanoit saksalaisissa on viimeistely parempaa luokkaa ja mitä ainakin itse olen todennut että Mersulla pelaa huolto parhaiten, vaikka SBC-jarrujen kanssa joutui temppuilemaan "Visit workshop", kuitenkin takuuseen menivät aina.
Näistä kuitenkin täytyy muistaa että jopa W211-koppaisesta väyrysmersusta pyydetään yli 400tkm mielettömiä hintoja verrattuna muihin yli 400tkm samanikäisiin autoihin, ehkäpä vielä se yksi syy miksi taksimiehiltä löytyy vielä mersuja, luulisi jo SBC-jarrut viilentäneen monet taksi-isännät.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
azai sanoi:
Jos katsotaan uuden Aven D4D-malliston hintoja lisävarusteineen (passelin D4D lähtöhinta 35 000€), niin ei se kauas jää samankokoisesta 3-sarjan dieseli BMW:stä (318d 41 000€)
Onhan tuossa jo kuitenkin 6000€ hintaeroa, melkein 20 prossaa...
 

luisto

Well-known member
Liittynyt
7.4.2005
Viestit
196
Mihin sitä kolmosta tarvitaan, jos pitää autolla ajosta?
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Uus Corolla muuten tulee myyntiin helmikuun alkupuolella. Perusmallin 1,4/porrasperä, hinta tulee olemaan €21400. Joten nousua ei nykymalliin ole paljoa. Parasta asiassa on että se tulee Japanista. Saatavissa on kaksi bensa- ja kaksi dieselmoottoria. Korimallien määrä selviää myöhemmin ja se että kantaako Auris-mallimerkintää jokin muukin kuin hatchback-malli.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ja aika näpsäkkä tuo uuden corollan 1.6 kone, 124hv ja liki 160nm vääntöä, ei huonosti tuosta koosta :)
harmi vain että moottorivaihtoedot on tuossa, 1.8/2.0 konetta olisin tohon porrasperään toivonut :(

edit. eli vaikka auto kokonsa puolesta mulle kävisikin, niin sopivaa moottoria siihen ei saa .... :S
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Matxi sanoi:
Onhan tuossa jo kuitenkin 6000€ hintaeroa, melkein 20 prossaa...
jep, kohtuu paljon siis, + pakko sanoa että 3-sarjan bemari ei millään tavoin vastaa kooltansa Avensista (esmes siskon perheelle täysin mahdoton ajatus alkaa noita vertaamaan tilojen takia) jotenka bemun mallistosta lähimpänä olis 5-sarjalainen jonka hinta onkin sitten jo _aivan_ jotakin muuta kuin Aven hinta..
(520d alkaen 53900€)
Se onkin jo älytön kasa rahaa enempi pelkästään laadun takia, joka ei omasta mielestä kuitenkaan NIIN paljoa eroa Avesta....
Mutta, mielipiteistä ei kannata riidellä, toinen tykkää bemusta, toinen toitsusta ja kolmas, ihmekyllä, Kiasta :D
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
FO110K sanoi:
ja aika näpsäkkä tuo uuden corollan 1.6 kone, 124hv ja liki 160nm vääntöä, ei huonosti tuosta koosta :)
harmi vain että moottorivaihtoedot on tuossa, 1.8/2.0 konetta olisin tohon porrasperään toivonut :(

edit. eli vaikka auto kokonsa puolesta mulle kävisikin, niin sopivaa moottoria siihen ei saa .... :S
Uskon kyllä että 1,8 tulee myöhemmin. Varmaan Suomen maahantuojasta kiinni koska edellisiinkin malleihin on joissain maissa tuo 1,8 ollut saatavana. Eli se kilpailisi liiaksi Avensiksen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
sooda sanoi:
Uskon kyllä että 1,8 tulee myöhemmin. Varmaan Suomen maahantuojasta kiinni koska edellisiinkin malleihin on joissain maissa tuo 1,8 ollut saatavana. Eli se kilpailisi liiaksi Avensiksen kanssa.
1.8 TS (T Sport) on ollut nykyisenkin Corollan mallistossa, mutta vain HB malleissa (eli Aurikseen ehkä jossain välissä tulossa?) mutta pahasti pelkään että porrasperään tota ei tule...
 

pulteri

Well-known member
Liittynyt
22.5.2006
Viestit
53
Pakko kommentoida...2000 luvun alun vanhassa s40 volvossa ei ole mitään premiumia, mitä ei olisi uusissa corolloissa yms. perusautoissa. Tuo 40 sarja, varsinkin noi vanhat ovat aivan samanluokan perusautoja. Turha tuota on muiden vastaavien ylle laittaa.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
pulteri sanoi:
Pakko kommentoida...2000 luvun alun vanhassa s40 volvossa ei ole mitään premiumia, mitä ei olisi uusissa corolloissa yms. perusautoissa. Tuo 40 sarja, varsinkin noi vanhat ovat aivan samanluokan perusautoja. Turha tuota on muiden vastaavien ylle laittaa.
Mitsu mikä Mitsu...
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Olikait nuo jossain vaiheessa sushia, tiedä sitten vuosimallien eroista. Penkinlämmittäjät kannattaa tsekata ennen ostoa, todennäköisesti ovat pimeänä.

Tarviiko bensa-autoa Webastoa??
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Zep sanoi:
Olikait nuo jossain vaiheessa sushia, tiedä sitten vuosimallien eroista. Penkinlämmittäjät kannattaa tsekata ennen ostoa, todennäköisesti ovat pimeänä.

Tarviiko bensa-autoa Webastoa??
Mikä ettei, kätsyhän se on jos ei ole mahdollisuuksia pitää autoa piuhassa kiinni.
 

luisto

Well-known member
Liittynyt
7.4.2005
Viestit
196
Palkopoika sanoi:
Mikä ettei, kätsyhän se on jos ei ole mahdollisuuksia pitää autoa piuhassa kiinni.
"Webasto" voi olla hirveä rasite. Tuttuni yritti museokatsastaa Mach 2 Mussea aj. 50tkm. Ei mennyt läpi, kun oli jälkiasennus bensalämppäri. On se M. Järvi tarkka.
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
luisto sanoi:
"Webasto" voi olla hirveä rasite. Tuttuni yritti museokatsastaa Mach 2 Mussea aj. 50tkm. Ei mennyt läpi, kun oli jälkiasennus bensalämppäri. On se M. Järvi tarkka.
Ok, ei siis kandee museokatsastaa Opel Astmaa.
 
Ylös