azai sanoi:
Itse opiskelijana harrastan sivutyönä taksiautoilua. Olen ikävä kyllä joutunut ajamaan Avensis Versoa työnpuolesta, joka on kyllä työautoista se paskin vaihtoehto, jopa nuhapumppu Ford Mondeo TDCi menee Avensis Verson ohi ajettavuudesta. Mondeoon saa vieläpä automaattivaihteiston, joka on kyllä aivan ehdoton nykypäivän dieseleiden kanssa!
Avensis Verso on aivan eri kategorian auto kuin Mondeo, jotenka ei ne ajo-ominaisuudetkaan voi olla suoraan verrannollisia keskenään (Avensis vs. Mondeo taas on eri juttu, Verson kori on täysin eri normi Aveen verrattuna = yhdyn siihen ettei tuo kovin kummonen ajettava ole, mutta harva ns. tila-auto onkaan))
Mutta löpinä sikseen, sivutoimena väliin hoidetussa suharin hommassa on itse tullu ajettua Mondeota, Avensista perusmallina + Versoa, C- ja E-sarjan meseä, V70 Vulvaa ja paria pakumallia.
Yhtään "kotiinpäin" vetämättä voin sanoo omalla kohdalla että Avensiksen perusmalli ei hävennyt kovinkaan paljon MB/Volvo akselille, paitsi tietty ns. viimeistelyssä jne.
(mutta hiljasuus/ajomukavuuus ja tilat ihan vastaavalla tasolla omasta mielestä)
Oma näkemys noista on että kaikki on makuasioita, niistä on turha mennä suoraan kiistelemään.
(loppujen lopuksi omat mieltymykset merkkaa paljon, esmes omaan käteen ei bemut sovi millään ilveellä, mersu taas ei sovi kukkarolle ja Volvon muotoilu ei nappaa vaikka muuten asiallisen malliston omaakin)
sen verran oppinu tunteen suhareita tässä kaupungissa että osa on henkeen ja vereen Volvon perään, osa mersun, ja osalle ei oo väliä muuten kunhan auto pelaa (aika harva muilla merkeillä ajavista välittää muusta kuin huollon&auton toimivuudesta ja hankintahinnasta
)
Tietty Audi/BMW/MB ovat omassa kategoriassaan, mutta toisaalta niin pitääkin olla jos hankintahinta on huom. korkeampi kuin ns. japanilaiset vastineet.
Silti itsellä seuraavakin auto tulee oleen japsi, merkki tosin saattanee vaihtua vielä