"Autokuumetta" ilmassa?

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
FO110K sanoi:
jep, kohtuu paljon siis, + pakko sanoa että 3-sarjan bemari ei millään tavoin vastaa kooltansa Avensista (esmes siskon perheelle täysin mahdoton ajatus alkaa noita vertaamaan tilojen takia) jotenka bemun mallistosta lähimpänä olis 5-sarjalainen jonka hinta onkin sitten jo _aivan_ jotakin muuta kuin Aven hinta..
(520d alkaen 53900€)
Avensista ja 5-sarjalaista ei voi ikinä verrata keskenään, eri kokoluokan autot :mad_old: :jaska:

Ulkoiset mitat:
BMW 3-sarja (E90) Toyota Avensis
Pituus 4520mm 4630mm
Leveys 1817mm 1760mm
Korkeus 1421mm 1480mm

Ulkoiset mitat ei kyllä paljoa eroa.

Jos pitäisi miettiä niin harvinaisen tyhmää tekoa että pitäisi ostaa uusi auto, niin kyllä minä olisin jo yli 35 000€:n sijoituksessa lisäämään n.6000€ jotta saisin auton jossa on parempi ohjaus, moottori ja kaikenlisäksi vielä takaveto. :thumbup:
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Zep sanoi:
Olikait nuo jossain vaiheessa sushia, tiedä sitten vuosimallien eroista. Penkinlämmittäjät kannattaa tsekata ennen ostoa, todennäköisesti ovat pimeänä.

Tarviiko bensa-autoa Webastoa??
Harmi kunnei noita tollasia 'sportteja' ole saatavalla sopivaan hintaan. Ku ei viittis ostaa mitään 1.4 tai 1.6 Corollaa. Tietysti sit vois kattoo jotain kokoluokkaa isompaa ja hiukan vanhempaa kuten esim. Saab 9-5.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
azai sanoi:
Avensista ja 5-sarjalaista ei voi ikinä verrata keskenään, eri kokoluokan autot :mad_old: :jaska:

Ulkoiset mitat:
BMW 3-sarja (E90) Toyota Avensis
Pituus 4520mm 4630mm
Leveys 1817mm 1760mm
Korkeus 1421mm 1480mm

Ulkoiset mitat ei kyllä paljoa eroa.

Jos pitäisi miettiä niin harvinaisen tyhmää tekoa että pitäisi ostaa uusi auto, niin kyllä minä olisin jo yli 35 000€:n sijoituksessa lisäämään n.6000€ jotta saisin auton jossa on parempi ohjaus, moottori ja kaikenlisäksi vielä takaveto. :thumbup:
no sen verran korjausta että Aven pituus on lyhimmillään 4645 (eli eroa 12,5cm bemuun), pisimillään (farkku 4715) eli josse n.15cm tulee eroa tuonne takajalkotilaan/matkustamoon yleensäkin (jotka Avessa on suht hyvät) niin se tuntuu kyllä matkustajien tilassa paljon. (itse asiassa todella paljon), ja tämä onkin suuri syy siihen miksi Avea käytetään suht paljon nykyisin taksina (ainakin treella suht paljon), tosin 3-sarjan bemuja en oo siinä homassa nähnyt yhtään täällä...

muutoin olet oikeassa, muissa mitoissa ei hirveitä eroja ole, muistelin että olis olluteroa muuallakin....

edit.
hinnasta vielä sen verran, että jos tutkii basic malleja, niin Aven 4d 126hv/300nm diesel on svh. 33100€ kun taas bmw:n vastaava lähtöhinta 318d:lle (about sama teholuokka) 41200€ eli eroa syntyy 8100€ tuolla kohdin jo, ei 6k€.
8k€ on kuitenkin n. 25% Aven kokonaishinnasta, eli eroa on aika paljon pelkästään takavedon takia, ajo-ominaisuuksista taas ei kannata kiistellä, itse en tykkää uuden bemun käytöksestä, ja sehän on taas makuasia...
(moottorihan on bmw:ssä itseasiassa tehottomampi kuin Aven vastaava, 122hv vs 126hv ja 280nm vs. 300nm)
 
Viimeksi muokattu:

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Jokainen itseään kunnioittava formulafani hankkii takavetoisen auton. ;) (ok nelivetoinen hyväksytään myös jos ei muuten löydy mieleistä merkkiä)
Vaikka sitten farmari coupen sijaan, jos muuten ei vaimoa saa taivuteltua.

Ja autokuume on täälläkin parhaillaan menossa. Mitä tälle voi? :jaska:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
T. Salama sanoi:
Opelin koneella :nope:
Saab kannattaa hankkia 2.3 turbokoneella, sitä voi paljon helpommin virittääkin. Tuo 3.0 V6 turbo oli semmoinen välimalli, jakohihnaa yms epä-Saabmaista... Lisäksi turbo on asymmetrinen, "puoliturbo", ahtaa vain lohkon toiselta puolelta.
Jollen väärin muista niin oli noin 200hp joka on kyllä aika säälittävät lukemat 3 litraisesta turbokoneesta. Kuitenkaan ei mistään ihan aataminaikuisesta pelistä ole kyse.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
azai sanoi:
en ymmärrä itse yhtään valkoista sisustaa ja Saab:n kojetaulu muotoilua.
Saabin kojetaulu muotoilun ymmärtää loistavasti sillä sekunnilla kun siihen ratin taakse istuu. Kaikki on helppolukuista, napit vipstaakit mukavasti käden ulottuvilla eikä mitään tarvitse erikseen kurotella.

Kuten TM joskus sanoi, kaikki on kuin suoraan autoergonomian oppikirjasta.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Vämpylä sanoi:
Saabin kojetaulu muotoilun ymmärtää loistavasti sillä sekunnilla kun siihen ratin taakse istuu. Kaikki on helppolukuista, napit vipstaakit mukavasti käden ulottuvilla eikä mitään tarvitse erikseen kurotella.

Kuten TM joskus sanoi, kaikki on kuin suoraan autoergonomian oppikirjasta.
Itse väittäisin että Volvossa (varsinkin V70) on kaikista paras autoergonomia. Näin ainakin omalta perstuntumalta
 

luisto

Well-known member
Liittynyt
7.4.2005
Viestit
196
azai sanoi:
Itse väittäisin että Volvossa (varsinkin V70) on kaikista paras autoergonomia. Näin ainakin omalta perstuntumalta
On siinä hyvä istua (taksimalli), mutta ohjauspyörä on suurikehäinen ja sitä saa käänttää paljon. Silti kääntöympyrä on valtava, vaikka renkaat ottavat kiinni lokasuojiin. Autosta näkee myöskin huonosti ulos. Ainoa syy miksi hommasin ei ole löysä USA-tyylinen alusta vaan halpuus. Vastaavaa uusikoppaista Avea ei olisi saanut. BMW olisi..., mutta köyhyys rajaa sen pois. Takavetoisen ohjaustunto on aivan eri planeetalta. Hyvää ergonomiaa lienee se, että Volvo on ainoa auto jonka rattiin olen nukahtanut. Arpaonni ajatti oikealle ja ropina tien reunassa herätti. Vieressä tuli jono koko ajan vastaan. Mökkireissut voivat väsyttää ja aiheutaa valtavan morkkiksen. Nolla verikokeessa ei paljon lohduta, kun itse tietää mistä väsymys johtui. Auton tylsyys oli vain nyanssi.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Totta. Muutamalta V70:läiseltä olen kuullut sen että jämäkkyyttä tarvittaisiin lisää autoon, mutta silti pidän em.autolla ajamisesta. Varsinkin Volvon D5:n on yllättänyt minut erinomaisella luonteeltaan, toisinkuin V70:sen automaatti ei sitten yhtään. Toyotassa ja Volvossa käytetään saman valmistajan Aisinin laatikkoa. Bemareissa ja Audeissa on ZF:n laatikko, joka on toimiva ja hyvä ratkaisu, ehkä hieman hätäinen.
Mercedes valmistaa omat laatikkonsa, jotka se myy Jaguarille ja Jeepille. Mersun laatikosta pidän paljon verrattuna muihin; se ei hätäile tai seilaa vaihteita turhaan.

EDIT: Pääsin pari päivää sitten kokeilemaan muutaman kilometrin E 320 CDI (V6, piezo) 7G-tronic laatikkoa. Helkkarin hyvä!
 
Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
azai sanoi:
EDIT: Pääsin pari päivää sitten kokeilemaan muutaman kilometrin E 320 CDI (V6, piezo) 7G-tronic laatikkoa. Helkkarin hyvä!
Oletkos ajanut yhtään DSG-lootaista autoa?
Pirun harmi ettei DSG:tä saa isompiin autoihin niin ei voi suoraan verrata tuohon E-Mersuun. "Paras" missä DSG on lienee Passat, joka sekään ei ihan E:n sarjassa ole (hinnankaan puolesta). Audi TT tosin on mutta se on muutenkin niin erilainen auto kuin E-Mersu ettei niitä voi verrata, olkoonkin että hinnaltaan ei hirveänä enää häviä (3.2 quattro DSG noin 70 tonnia varusteltuna).
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Matxi sanoi:
Oletkos ajanut yhtään DSG-lootaista autoa?
Pirun harmi ettei DSG:tä saa isompiin autoihin niin ei voi suoraan verrata tuohon E-Mersuun. "Paras" missä DSG on lienee Passat, joka sekään ei ihan E:n sarjassa ole (hinnankaan puolesta). Audi TT tosin on mutta se on muutenkin niin erilainen auto kuin E-Mersu ettei niitä voi verrata, olkoonkin että hinnaltaan ei hirveänä enää häviä (3.2 quattro DSG noin 70 tonnia varusteltuna).
Ei ole tullut kokeiltua DSG-lootaa, mutta olen kuullut hyvää että huonoa. Hyvää on tosiaan ollut tuo "vallankumouksellinen" toiminta. Niinhän sitä kehityksen pitää menää eteenpäin, varsinkin että saataisiin kulutuserot manuaalin kanssa nolliin :ahem:

Huonona puolena olen kuullut huollon/kestävyyden. Ilmeisesti muuallakin maailmaa, mutta ainakin suomessa VAG ei ohjeista vaihtamaan laatikon öljyjä kuin vasta 200tkm kohdalla, vaikka kuulemma laatikko kaipaisi peräti 60tkm välein öljynvaihtoa. Sitten toinen huono puoli on kuulemma kestävyys, jos päättää lähteä optimoimaan tehoja.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
azai sanoi:
Huonona puolena olen kuullut huollon/kestävyyden. Ilmeisesti muuallakin maailmaa, mutta ainakin suomessa VAG ei ohjeista vaihtamaan laatikon öljyjä kuin vasta 200tkm kohdalla, vaikka kuulemma laatikko kaipaisi peräti 60tkm välein öljynvaihtoa. Sitten toinen huono puoli on kuulemma kestävyys, jos päättää lähteä optimoimaan tehoja.
Siinä nyt on aina riskinsä kun lähdetään "optimoimaan" tehoja vakiopeleistä tehtaan säätämien tehojen yläpuolelle.
 
Ylös