Autopienoismallien rakentajia?

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Domppari: Muistelin et kaverilla oli joskus semmonen kynäruisku, johon otettiin paine auton renkaasta. Eli jostain autonrengas ja ilmaa muutama kilo ja siin on sulle kompura. Sit ku tyhjenee, ni renkaan kans täyttämään huoltsikalle.

Petri Piira

Olivier Gavetta
Sammypiru sanoi:
Domppari: Muistelin et kaverilla oli joskus semmonen kynäruisku, johon otettiin paine auton renkaasta. Eli jostain autonrengas ja ilmaa muutama kilo ja siin on sulle kompura. Sit ku tyhjenee, ni renkaan kans täyttämään huoltsikalle.
Ehkä suosittelisin silti kompukkaa, ei oikein kuullostaa mielenkiintoiselta roudata autonrengasta.. :doubtful: Aikanaan oli myös painepurkkeja, mut ne oli hintaansa nähden tosi surkeita. Tai sit käyttää noita malleille tarkoitettuja spray-purkkeja.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Petri Piira sanoi:
Ehkä suosittelisin silti kompukkaa, ei oikein kuullostaa mielenkiintoiselta roudata autonrengasta.. :doubtful: Aikanaan oli myös painepurkkeja, mut ne oli hintaansa nähden tosi surkeita. Tai sit tosiaan noita malleille tarkoitettuja spray-purkkeja.
Ok, kompura maksanee satasen pari, tohon käyvä rengas tuskin mitään.

Petri Piira

Olivier Gavetta
Sammypiru sanoi:
Ok, kompura maksanee satasen pari, tohon käyvä rengas tuskin mitään.
Njoo, kyl mie silti sen kompuran ostaisin.. Ei oo liikaa tilaa jollekin autonrenkaalle täällä.. Paitsi tietysti jos ois joku komea Lamborghinin takarengas, niin johan sitä pitäis mahdollisimman hyvin esillä..

Nick_W

Ihmisohjus
Sijainti
Töysä
Onko pienoismallikauppa.com lopettanut toimintansa, kun ei sivut enää aukea?

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Oon tehnyt malleja kohta kolkyt vuotta; lähetän joskus kuvan yhestä Formulastaeli Ferrari 312T4:sta tänne! Tein sen tossa joku vuosi sitten; kyseessä on Tamiyan malli 1:12!

Nykyään rakentelen, kun aika sen sallii Revellin 1:400 Titanicia, kun lapset halus sen! Ne haluavat tehdä sinne kannelle Jackin Ja Rosien:p :thumbup:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
312T4 sanoi:
Oon tehnyt malleja kohta kolkyt vuotta; lähetän joskus kuvan yhestä Formulastaeli Ferrari 312T4:sta tänne! Tein sen tossa joku vuosi sitten; kyseessä on Tamiyan malli 1:12!
Jeh.. tuo mun Ferrarihan on T3, mikä tos ylempänä on.. Sössin vaan Gillesin kypärän maalauksessa vähän sillon aikoinaan. ;)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Jacques sanoi:
Jeh.. tuo mun Ferrarihan on T3, mikä tos ylempänä on.. Sössin vaan Gillesin kypärän maalauksessa vähän sillon aikoinaan. ;)
Tuo on 1:20 Ferrari vuosimallia 1978! Olen tehnyt itsekkin tuon joskus, samoin kuin tuon Brabhamin! Tamiyan 1970-luvun ok malleja! Nykyään niitä saa halvalla mm. Hesan Tietonikkarista!

Jacques

Sijainti
Helsinki
312T4 sanoi:
Tuo on 1:20 Ferrari vuosimallia 1978! Olen tehnyt itsekkin tuon joskus, samoin kuin tuon Brabhamin! Tamiyan 1970-luvun ok malleja! Nykyään niitä saa halvalla mm. Hesan Tietonikkarista!
oliks ne tamyan mallei.. tais iteasiassa ollakin.. tuo 82 ferrari 126 C2, joka mulla on nyt ollu kolmisen vuotta työn alla, on Revelin 1:12..

Muita mitä on niin Jordan 91, Leyton House 91, Benetton 92, Ferrari 94, Williams 97 (palvonnan kohde ;)), McLaren 97 ja kait joku muukin on.. noi kaikki 1:20 kokoluokkaa..

SamiJ

Well-known member
Tulihan noita joskus nuorempana rakenneltua, eka rakentelemani tais olla Revellin '55 Chevy Bel Air Street Machine tms., jota en edes maalannut. Sitten rakensin Monogramin '59 Chevy Impalan ja pari muutakin jenkkiä oli jotka jäi vaiheeseen kun en ollut tyytyväinen spray-maalilla maalattuihin autoihin (jotka heitin roskiin kun ne loju pitkään laatikossa) :(

Noita valmiitakaan malleja ei ole tallessa enää, toinen niistä ainakin tipahti joskus lattialle ja hajos vähän. :dunno: Sittemmin on joskus käyny mielessä jaksaisko taas rakennella taas tollasen, mutta ei ole ollu mielenkiintoa sitten loppujenlopuksi. Jotkut hienot valmiit metallimallit tosin kiinnostais, mutta nekin tuppaa olemaan varsin kalliita.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Jacques sanoi:
oliks ne tamyan mallei.. tais iteasiassa ollakin.. tuo 82 ferrari 126 C2, joka mulla on nyt ollu kolmisen vuotta työn alla, on Revelin 1:12..

Muita mitä on niin Jordan 91, Leyton House 91, Benetton 92, Ferrari 94, Williams 97 (palvonnan kohde ;)), McLaren 97 ja kait joku muukin on.. noi kaikki 1:20 kokoluokkaa..
Olen itsekkin harkinnut sitä Revellin isoa turbo-Ferraria, minkälainen on muuten laatu siinä sarjassa? Epäilen sitä, kun malli on Revellin:D

vermula

Well-known member
Pojuna poikakerhossa rakensin jotain tankkeja, autoja ja rekkaa. Siellä oli ruiskut, niistä ja tuli tosi hienoja!! Tekis mieli rakentaa, ja laittaa kaikennäkösiä malleja lasikaappeihin :ahem:

Petri Piira

Olivier Gavetta
vermula sanoi:
Pojuna poikakerhossa rakensin jotain tankkeja, autoja ja rekkaa. Siellä oli ruiskut, niistä ja tuli tosi hienoja!! Tekis mieli rakentaa, ja laittaa kaikennäkösiä malleja lasikaappeihin :ahem:
Satuitko käymään 6.11 FCMA:n näyttelyssä siellä Turussa? Sielläpäin muutenkin on aika aktiivista porukkaa, varsinkin autorakentajien keskuudessa.

vermula

Well-known member
Petri Piira sanoi:
Satuitko käymään 6.11 FCMA:n näyttelyssä siellä Turussa? Sielläpäin muutenkin on aika aktiivista porukkaa, varsinkin autorakentajien keskuudessa.
En tiennyt tuollaisesta, en ole seurannut alaa yhtään.
Ei taidettu sitä mainostaa paljon missään, kun taas parhaillaan olevaa suurta käärmenäyttelyä on mainostettu ainakin radiossa :p

Jacques

Sijainti
Helsinki
312T4 sanoi:
Olen itsekkin harkinnut sitä Revellin isoa turbo-Ferraria, minkälainen on muuten laatu siinä sarjassa? Epäilen sitä, kun malli on Revellin:D
Mun mielestä ihan hyvä.. Varmaan jos riittää malttia ja sorminäppäryyttä niin sais tosi hyvää jälkeä aikaan, mut minä kun silloin jotain vähä kämmäsin nii nyt pitäs keksii siihe joku palikkaratkaisu korjaukseks.. siks se vissiin keskeneräiseks on jäänyki..

Sanotaan että ainaki tos isommassa on enemmän pikkusia yksityiskohtia kuin Tamyan pienemmissä (1:20).. Eli just jos tekee hyvin nii saa tosi hyvää ja yksityiskohtaista jälkeä, mutta sit jos sössii nii sit se varmaan helposti näyttää siltä.. (eli sit ei pidä mennä avaamaan moottorikatetta kavereille ;)).. Päteehä toi kaikissa mut tuntuu et tos on ehkä helpompi sössii sillai..

En sit tiedä onko nois revelin koottavissa materiaali jotenkin hauraampaa, ku muistaakseni Tamyan koottavissa ei oo pahemmin koskaan mikään osa menny poikki/rikki kootessa. Revelin koottavissa kuitenkin ainaki pari kolme kertaa.. Tai voi olla syy just se yksityiskohtaisuus.. Tai sit en vaan osaa. :dunno:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Pääsääntöisesti Tamiyan mallit on aina parempia kuin Revellin. Harmi vaan kun Tamiyaa saa niin huonosti Suomesta, pitää tilata Jaappanista. Tietysti jotain poikkeuksia on, esim Revellin Lancia 037 on Hasegawan muoteilla tehty ja Hasegawa on aina ollut laadukas merkki.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Elekee kiusatko. Kauhee himo tuli taas päästä näpräämään! :p