WebSlave
Trackman
Olen avoimesti sekulaari, eikä se tunnu haittaavan kokemusympäristöni ei-sekulaareja ihmisiä millään tavalla. Kuten minuakaan ei haittaa heidän uskonnollisuutensa. Äänestyskäyttäytymiseeni sillä ei minulla ole mitään vaikutusta, koska arvioin ehdokkaita mielipiteiden ja arvojen, en uskonnollisen vakaumuksen kautta. Selväähän on, että vakaumuksesta riippumatta niin kansassa kuin ehdokkaissakin on sekä fiksuja että ääliöitä (ja kaikkea siltä väliltä).Tämän pollin kysymys on: Oletko avoimesti sekulaari? Viitaten suomalaisten valitsemiin puoluejohtajiin, saattaa asia olla hieman merkityksellisempi kuin olet tullut ajatelleeksi? Ainakin minua kiinnostaa se, uskooko vaaleissa äänestämäni henkilö johdatukseen vai sekulaariin humanismiin.
Kysymys ei ollut minulle, mutta ei vaikuta, eikä kaikki uskonnolliset usko noin kuten haluat asian esittää. Valtionkirkkoa vastustan, mutta se tulee muuttumaan aikanaan (siis valtionkirkon asema). Asian suhteen ei ole syytä kiihkoilla, koska muutos tulee olemaan jokseenkin huomaamaton.Kun aiemmin totesit että "ketä kiinnostaa", sinulle ilmeisesti on merkityksetöntä esimerkiksi se, että Suomessa on yhä valtionkirkko, eikä äänestyskäyttäytymiseesi vaikuta jos ehdokas kertoo uskovansa Luojamme huolenpitoon ja johdatukseen?
Viimeksi muokattu: