Bahrainin GP 2005

  • Viestiketjun aloittaja Bleu
  • Aloituspäivämäärä

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Valde sanoi:
Mitä Ferrariin tulee, niin mahdolliset renkaiden kulumisongelmat lienee ratkaistu Imolaan mennessä. Sitä paitsi Rubensin rengasongelmista ei voi vetää varmaa johtopäästöstä, että Schumilla olisi ollut välttämättä samanlaisia.
Punaväreissä näyttää olevan optimismia.
 

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Liittynyt
4.4.2004
Viestit
603
Sijainti
JKL
Ai kun tuntu vieläkin hyvältä toi Schumin keskeytys tossa uusintalähetyksessä. Aitoa vahingoniloa :)
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Re: Bahrainin GP

Black Leopard sanoi:
Montoyan paikkaaja keikkamies De La Rosa ajoi kilpailussa varmasti uransa parhaan ajon ja samalla monien sydämiin.Yritystä ei puuttunut missään vaiheessa eikä mies pelännyt virheitäkään kovassa menossa.Kilpailun taistelijan malja menee ilman epäilyksen häivääkään Pedrolle ja samoin useampi kiitos ja hatunnosto loistavasta kilpailuviihteestä.

Pitää paikkansa. Kisan ehdoton väriläiskä milloin nurmikkoa leikellen, milloin rengas rengasta vastaan taistellen ja yrittäen.
Lisää kisahommia ruusu-Pekalle ja äkkiä eikä enää kykyjen tuhlausta Mertseedeksen neloskuskina notkuen.
 

Anna

Well-known member
Liittynyt
7.12.2001
Viestit
49
järvilehtoki oli niin hupasen kuulonen kun se päästi suustaan "HUH" pedron ohittaessa webberiä :D varmasti nousi aivan ylös penkiltäki
 

Anna

Well-known member
Liittynyt
7.12.2001
Viestit
49
mikä se fisicon ylimääränen "varikkopysähdys" muuten oli??? :confused: siitä ei oo mun mielestä puhuttu vielä mitään
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Anna sanoi:
mikä se fisicon ylimääränen "varikkopysähdys" muuten oli??? :confused: siitä ei oo mun mielestä puhuttu vielä mitään
Ei kai siinä nyt sit mitään niin erikoista ollutkaan...Fisin auto oli paskana, joten tämä sit ymmärrettävästi ajoi varikolle. Varikkohenkilökunta varmaan kertoi, että "ei me vielä pystytä sille mitään tekemään", joten Fisi takasin radalle...sit seuraavalta kierrokselta taas sisään ja jotain siellä yritettiin, mutta jäi turhaksi.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Re: Bahrainin GP

Black Leopard sanoi:

Bar-Honda oli hieman edistynyt kahden viikon takaisesta fiaskosta (se tosin oli melkoisen helppo tehtävä) mutta edelleen talli vaeltaa melko täydellisessä suossa.Viime vuosi tuntuu olevan vain kaukainen ja kaunis muisto nykymenossa.Sato oli kohtuu hyvässä iskussa ennen jarrujen pettämistä.Button oli myös pistevauhdissa mutta auto/vaihdelaatikko ei jaksanut maaliin saakka.Lyhennetysti: Kolme kuljettajaa, kolme kilpailua -> yhteissaldona kuusi keskeytystä teknisiin vikoihin.Voiko huonommin mennä?
Semmonen tarkennus että Australian keskeytyksethän eivät suinkaan johtuneet teknisistä vioista vaan säännöissä olleesta porsaanreijästä joka sittemmin sieltä korjattiin.

Hyvin olit analysoinut tallien nykytilanteet.:cool:
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Valde sanoi:
Mitä Ferrariin tulee, niin mahdolliset renkaiden kulumisongelmat lienee ratkaistu Imolaan mennessä. Sitä paitsi Rubensin rengasongelmista ei voi vetää varmaa johtopäästöstä, että Schumilla olisi ollut välttämättä samanlaisia.
Näin varmasti käykin kun tullaan viileämmän ilmanalan maanosaan, Eurooppaan. Herää vain tässä kysymys, että onkohan Bridgestonen renkaissa muitakin "yllätyksiä" kun kerran renkaat kuluivat Ferrarin auton alla noinkin dramaattisesti. Se on nimittäin aika suuri suunnitteluvirhe joko auton toiminnassa tai renkaissa.

Autossa oleva ominaisuus voi olla vaikeampi poistaa, joskin ongelmaa ei näyttänyt olevan ainakaan yhtä paha Melbournessa. Renkaissa oleva ominaisuus saattaa olla taas helpompi ratkaista, jos samaa esiintyy vain kaikkein kuumimmissa kisoissa, ja niitähän on kauden aikana kuitenkin melko vähän.

Oli miten oli, aika suuri suunnittelumoka Ferrarilta ja Bridgestonelta. Tai voihan tuo Ferrarin romahdus olla vain Michelinin paremmuuttakin kun näin tarkemmin miettii :D Siltakivenkin renkaat saattavat olla selvästi viime vuotisia paremmat, mutta ei vain riittävän hyvät.
 
Viimeksi muokattu:

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
jkjanne sanoi:
Näin varmasti käykin kun tullaan viileämmän ilmanalan maanosaan, Eurooppaan. Herää vain tässä kysymys, että onkohan Bridgestonen renkaissa muitakin "yllätyksiä" kun kerran renkaat kuluivat Ferrarin auton alla noinkin dramaattisesti. Se on nimittäin aika suuri suunnitteluvirhe joko auton toiminnassa tai renkaissa.

Autossa oleva ominaisuus voi olla vaikeampi poistaa, joskin ongelmaa ei näyttänyt olevan ainakaan yhtä paha Melbournessa. Renkaissa oleva ominaisuus saattaa olla taas helpompi ratkaista, jos samaa esiintyy vain kaikkein kuumimmissa kisoissa, ja niitähän on kauden aikana kuitenkin melko vähän.

Oli miten oli, aika suuri suunnittelumoka Ferrarilta ja Bridgestonelta. Tai voihan tuo Ferrarin romahdus olla vain Michelinin paremmuuttakin kun näin tarkemmin miettii :D Siltakivenkin renkaat saattavat olla selvästi viime vuotisia paremmat, mutta ei vain riittävän hyvät.
Täytyy muistaa, että Rubinjo lähti koko joukon hänniltä ja nousi sieltä ihan apinan raivolla kärkeen vähän samalla tavalla kuin Schumi 1998 Suzukassa. Tämän uuden rengassäännön puitteissa on ihan loogista ajatella, että hänniltä lähtevät kuluttavat alussa renkaidensa resurssit nopeasti ja täten nousevat nopeasti. Kun renkaista on pito kulutettu loppuun, tulee näitä "ihmeellisiä tippumisia" Uskon, että nämä rengasongelmat johtuivat juuri siitä, että Rubinjo ajoi alussa "liian kovaa". Kyse on siis siitä missä vaiheessa käytät renkaasi resurssit. Luulen, että mistään suunnitteluvirheestä tai ongelmasta ei voida puhua.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
mn97 sanoi:
Täytyy muistaa, että Rubinjo lähti koko joukon hänniltä ja nousi sieltä ihan apinan raivolla kärkeen vähän samalla tavalla kuin Schumi 1998 Suzukassa. Tämän uuden rengassäännön puitteissa on ihan loogista ajatella, että hänniltä lähtevät kuluttavat alussa renkaidensa resurssit nopeasti ja täten nousevat nopeasti. Kun renkaista on pito kulutettu loppuun, tulee näitä "ihmeellisiä tippumisia" Uskon, että nämä rengasongelmat johtuivat juuri siitä, että Rubinjo ajoi alussa "liian kovaa". Kyse on siis siitä missä vaiheessa käytät renkaasi resurssit. Luulen, että mistään suunnitteluvirheestä tai ongelmasta ei voida puhua.
Sama homma Schumilla se kulutti renkaansa Alonson takana lähes loppuun. :dunno:
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Jacques sanoi:
Perkeleen David kun tönäisi ja vei Villeneuvelta pisteen! :MAD:
David kävi myöhemmin pyytämässä Villeltä anteeksi, koska oli Jacquesin kanssa sopinut saavansa kyydin miehen omalla lentokoneella.

Katkelma pitpass.comin artikkelista :

"Since there are no overnight reports of a Scot being thrown out of a plane by an irate Canadian, we can only assume that the duo reached an agreement." :D
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
mn97 sanoi:
Täytyy muistaa, että Rubinjo lähti koko joukon hänniltä ja nousi sieltä ihan apinan raivolla kärkeen vähän samalla tavalla kuin Schumi 1998 Suzukassa. Tämän uuden rengassäännön puitteissa on ihan loogista ajatella, että hänniltä lähtevät kuluttavat alussa renkaidensa resurssit nopeasti ja täten nousevat nopeasti. Kun renkaista on pito kulutettu loppuun, tulee näitä "ihmeellisiä tippumisia" Uskon, että nämä rengasongelmat johtuivat juuri siitä, että Rubinjo ajoi alussa "liian kovaa". Kyse on siis siitä missä vaiheessa käytät renkaasi resurssit. Luulen, että mistään suunnitteluvirheestä tai ongelmasta ei voida puhua.
Ferrari on kriisissä, turha sitä mennä kiistämään. Keskeytysprosentti on edelleen 50% (jos tarkkoja ollaan, yhdelläkään moottorilla ei ole vielä ajettu kokonaan kahta kisaviikonloppua, joten niistäkään ei ole vielä totuutta nähty) ja auton lisäksi myöskään renkaat ei näytä kestävän kisapituutta. Takaisin piirrustuspöydälle ja F2005B kesällä radalle.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
villaneuleen vauhti oli muuten kisassa selkeästi aika-ajoja parempaa vaikka nyt muistetaankin että mies teki molemmilla aika kierroksillaan virheen. Ehkäpä mies alkaa pikku hiljaa pääsemään sinuiksi auton kanssa ja nousemaan sille tasolle mille kuuluu.

Maailmanmestareilla ei mene hyvin. Jacquesilla ei pisteen pistettä ja Schumilla 2. Tuus Mika nyt näyttää näille närhen munat.:wink:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Re: Re: Bahrainin GP

Ma sanoi:
Semmonen tarkennus että Australian keskeytyksethän eivät suinkaan johtuneet teknisistä vioista vaan säännöissä olleesta porsaanreijästä joka sittemmin sieltä korjattiin.

Hyvin olit analysoinut tallien nykytilanteet.:cool:
Näinhän se oli.Jos ei petä tekniikka, keskeytetään taktisesti :doubtful: ;)

Ja kiitokset... :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ma sanoi:
villaneuleen vauhti oli muuten kisassa selkeästi aika-ajoja parempaa vaikka nyt muistetaankin että mies teki molemmilla aika kierroksillaan virheen. Ehkäpä mies alkaa pikku hiljaa pääsemään sinuiksi auton kanssa ja nousemaan sille tasolle mille kuuluu.

Maailmanmestareilla ei mene hyvin. Jacquesilla ei pisteen pistettä ja Schumilla 2. Tuus Mika nyt näyttää näille närhen munat.:wink:
Juuh totta.. Toivottavasti Peter Sauber malttaa vielä mielensä ja antaa Jacquesin ajaa kauden loppuun. Uskon että muutaman kisan jälkeen Felipe on helisemässä!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jeeves sanoi:
David kävi myöhemmin pyytämässä Villeltä anteeksi, koska oli Jacquesin kanssa sopinut saavansa kyydin miehen omalla lentokoneella.

Katkelma pitpass.comin artikkelista :

"Since there are no overnight reports of a Scot being thrown out of a plane by an irate Canadian, we can only assume that the duo reached an agreement." :D
:D
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Jos olisi vaikkapa tosi viileä keli tai sateinen niin Villeneuven voitto Imolassa on mahdollista! :ahem:
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Jacques sanoi:
Juuh totta.. Toivottavasti Peter Sauber malttaa vielä mielensä ja antaa Jacquesin ajaa kauden loppuun. Uskon että muutaman kisan jälkeen Felipe on helisemässä!
Tämmöistä kertoilla Sauberin tokaisseen:

"Stop bugging me about JV's performance and his sacking from the team. The problem is not JV, IT'S THE CAR"

He continued on saying "May i remind you in the winter testing his first time in the C23 after only one hour not only was he making Massa's lap time, he beat Massa's time fair and square by a good margin so are you going to tell me in 2 just months he lost everything....i think not"
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Renne sanoi:
Ralfista meni ohi kyllä varikkokäyntien yhteydessä, mutta mielestäni ennen stoppia Kimi oli ~6 sekkaa perässä ja sen jälkeen saman verran edellä. Noin karkeasti. Kyllä se ero syntyi nähdäkseni Ralfin kiemurrellessa radalla ja sen ulkopuolella Minardin kanssa, tämä sattui juuri stoppien aikaan.

Heidiltä petti tekniikka hetipian varikkostopin jälkeen. Mutta joo, kai auto olikin ehjä vielä stopin aikaan, jolloin kyseessä oli normaali varikko-ohitus.
Paljonkohan RS menetti aikaa siinä Minardin kanssa seikkaillessa. Niinkuin sanot oli kuitenkin ihan reippaasti Kimiä perässä kun Räikkönen tuli varikolta pois joten minä taas luulisin että ilman sit pihalla käymistäkään ei olis riittäny Kimille. Nykyäänhän siitä saa todella paljon etua jos pystyy ajamaan muutaman kierroksen pidempään radalla kuin ennen koska renkaita ei voi vaihtaa joten uusien renkaiden tarjoamaa nopeusetua ei tule varikkostopin yhteydessä enää.
 
Ylös