TeamVerstappen
Max Verstappen & Red Bull Racing
- Liittynyt
- 17.1.2023
- Viestit
- 312
Russelin mukaan Mersulla keskityttiin eilen vain "oppimiseen" eikä niinkään suorituskykyyn.
Se ruli myös täällä mieleen, että niillä ylimääräisillä aukoilla ehkä ahdetaan virtauksia diffuusorin alueelleLaitetaan tähän ketjuun tuplana postaus - sori siitä - kun tuo Red Bull ketju keskittynyt seiska / hymy / seura / ilta-paska juttujen tasoiseen juorujen ruotimiseen ja kommentoijien keskinäiseen kinaamiseen
Voisko olla että RB saa "ylimääräisillä" ilmanottoaukoilla ohjattua tuon katteen kyljessä olevan palon kautta paineistettua ilmaa diffusorin yläpuolelle jolloin difussorin toiminta tehostuu entisestään?
Vertikaalinen imuaukko voisi olla myös mukana kuviossa keräämässä ilmaa vielä lisää, kun se näyttää olevan enemmän rungon (monokokin?) osa kuin katteen muotoilua
Näytä liitetiedosto 4485
Kertaus 2022 alusta.That beam wing – which makes a return to the regulations, having been banned since 2014 – creates a low-pressure area behind the exit ramps of the underfloor venturis, accelerating the exit air, and therefore the speed of the whole underbody airflow. This enhances the downforce created by the underfloor, compensating for the reduction in downforce from the new wings.
As with the wing element-to-endplate transition, so with the endplate-to-beam-wing, there can be no overlapping of surfaces. They must form a continuous line – for the same reason: that of limiting the creation of vortices, which hurt the aerodynamics of the following car.
Onko mitään suoranopeus tilastoja näkynyt?
Haas linjasi, että tämän testin ykkösprioriteetti on renkaiden ymmärtäminen ja niiden kestävyyden parantaminen. Nopeuteen ei nyt kiinnitetä huomiota. Mutta ovathan he suoraan sanoneet että todennäköisesti ovat Bahrainissa porukan hitaimpia.Miten toi Haas voi olla noin hidas...
Ei ole järkeä kummassakaan ideassa. Pahoittelen. Virtaukset diffulle ohjautuvat helpommin pintojen päältä laminaarisesti(coanda-ilmiö). Ja meinaatko, ettei RB tarvitse jäähdytysilmaa juuri lainkaan? Totuus on se, että RB on pilkkonyt jäähdyttäjät osiin -kuten Mesen zero-podissakin oli -mutta tietenkin eri lailla.Laitetaan tähän ketjuun tuplana postaus - sori siitä - kun tuo Red Bull ketju keskittynyt seiska / hymy / seura / ilta-paska juttujen tasoiseen juorujen ruotimiseen ja kommentoijien keskinäiseen kinaamiseen
Voisko olla että RB saa "ylimääräisillä" ilmanottoaukoilla ohjattua tuon katteen kyljessä olevan palon kautta paineistettua ilmaa diffusorin yläpuolelle jolloin difussorin toiminta tehostuu entisestään?
Vertikaalinen imuaukko voisi olla myös mukana kuviossa keräämässä ilmaa vielä lisää, kun se näyttää olevan enemmän rungon (monokokin?) osa kuin katteen muotoilua
Näytä liitetiedosto 4485
En tiedä, mikä virka noilla ilmanottoaukoilla on, mutta ylipäätään Red Bullin katteiden päällä olevat altaat vaikuttavat että sillä haetaan jotakin efektiä perälle, vähän samalla lailla kuin Aston Martin lanseerasi viime kaudella sivuponttoonidesignin. Muotoilu näyttää maallikon silmään typerältä, kun takasiiven eteen tehdään iso blokki, mutta luultavasti sillä kuitenkin jotakin etua haetaan.Voisko olla että RB saa "ylimääräisillä" ilmanottoaukoilla ohjattua tuon katteen kyljessä olevan palon kautta paineistettua ilmaa diffusorin yläpuolelle jolloin difussorin toiminta tehostuu entisestään?
Niillä on se virka, että niillä saadaan jäähdytysilmaa sinne missä on tarve jäähdytykselle. Minustakin näyttää typerältä tuo moottorikatteen yläosa, mut edelleen se ilmavirtaus jatkuu siitä alaspäin niin kuin ne rööritkin taipuu, niin kyllä sitä virtausta takasiivellekin riittää kun on vedetty "löysät pois" tieltä.En tiedä, mikä virka noilla ilmanottoaukoilla on, mutta ylipäätään Red Bullin katteiden päällä olevat altaat vaikuttavat että sillä haetaan jotakin efektiä perälle, vähän samalla lailla kuin Aston Martin lanseerasi viime kaudella sivuponttoonidesignin. Muotoilu näyttää maallikon silmään typerältä, kun takasiiven eteen tehdään iso blokki, mutta luultavasti sillä kuitenkin jotakin etua haetaan.
Mahdollisesti hitaampi Red Bull on myös samassa joukossa näiden neljän tallin kanssa. Verstappen ylhäisessä yksinäisyydessään puoli sekuntia muiden edellä.Veikkaan eron olevan sekunnin luokkaa ekassa kisasaa kuitenkin RBn eduksi. Mesekin näytti tänään jo aika paljon paremmalta kärjen takana voi olla jännä kisa, kun siellä voisi olla jopa 4 tallia lähellä toisiaan. Ferkku, Mese, AM ja Mäkki